Het is dus een EG geworden. Had hem al een tijdje te koop zien staan maar ben nu toch maar gaan kijken. Vorige eigenaar was begonnen met strippen maar is de motivatie kwijt geraakt en de auto staat nu al een half jaar half gestript in een garage.
Is een ESI d16z6 125 pk. wel ff wat minder vermogen dan ik gewend ben. Maar even kijken hoe het bevalt en anders turbo of eventueel swappen naar B16/B18
Speclist op dit moment
• Fidanza alluminium vliegwiel (3.6 kg)
• DC sports rvs catback
• SRS 4-2-1 rvs spruitstuk (incl hitteband)
• SRS testpipe verstelbaar
• QSP gordel
• QSP drift 1 kuipstoel
•H-gear stoelframe
• QSP deepdish sportstuur
• Toyo R888 semislicks banden
• TSW Hockenheim velgen
• D2 schroefset
• Ferodo ds2500 remblokken
• D1 spec oliekoeler
• MOCAL olie adapterring (met thermostaat olie)
• SLM oliedrukmeter
• SLM olietemperatuur meter
• SLM water temperatuur meter
• goedkoop luchtfilter
• 'Spoon" carbon duckbill spoiler
• Origineel VTI lip
• SK imports 3-punts stutbar
• LTEC sleepoog
• VTI swaybars
To do list voorlopig
- Auto weer rijdend maken. Pedalen, kachel, kabelboom en complete interieur is er nu uit.
- Apk er op krijgen
- Uitlaat stiller krijgen. Waarschijnlijk andere demper
- vloeistoffen wissel en riem vervangen
Auto opgehaald
Net alle spullen uit de civic gehaald maar damn ik heb veel werk

Vanmiddag weer lekker bezig geweest aan de civic. Complete kabelboom en alle andere spullen bij het motorblok weer gemonteerd. Het was even puzzelen maar wel gelukt.
Ook het hele dash gedemonteerd omdat ik heb besloten om de kachel terug te plaatsen. Vorige eigenaar heeft alleen de koperen buizen die aan de kachel zitten en door het schutbord steken verpest dus moet op zoek naar een andere kachel. Ook ontbreken de slangen van de kachel naar het blok dus die moet ik ook nog bestellen.
Nu als eerste de auto verder schuren aan de binnenkant en in de originele kleur spuiten. En op zoek naar een kooi voordat ik alles terug ga bouwen
Update
Civic van binnen in de primer gezet en daarna een rode lak
Verder waren de deuren leeg gezaagd door de vorige eigenaar dus de normale ramen konden niet meer terug. Daar heb ik nu een setje lexaan voor besteld bij motex performance.
Verder komt er de 1e week van maart een laskooi in.
Kachel was niet goed meer dus een andere voor binnen en ook de slangen op de kop kunnen tikken. En ook nog een setje amber corners
Weer even een update
Complete kabelboom, ecu, accu, kachel enz zitten weer op hun plek en werken
Koplampen en amber corners geplaatst
Fia killswitch gemonteerd
Koelvloeistof in het blok gedaan en deze heeft eindelijk weer gelopen na een half jaar. Sloeg in 1 keer aan.
Verder komen volgende week de lexaan ramen, ltec ruitensproeier systeem, remolie en motorolie binnen en de civic gaat zaterdag weg voor de rolkooi dus dat betekend een week niks kunnen doen.
Zo de civic is net opgehaald voor de kooi. Hopelijk donderdag helemaal klaar zodat ik hem helemaal af kan bouwen.
Begin is gemaakt
Kooi begint wel op te schieten nu
Ja hij heeft de auto vandaag weer gebracht

Zo daar zijn we weer 8-)
Ben zo goed als klaar. Dashboard helemaal werkend. Rolkooipadding geplaatst. Stoel met gordel zit er ook weer in. Civic ook weg gebracht voor de apk. Is er zonder aandachtspunten doorheen gekomen. Alleen co was te hoog maar heb nu een kat kunnen lenen van sjors en hoor morgen of het dan goed is.
Ondertussen worden ook de remslangen vervangen door exemplaren van hell en komt er motul remolie in. En ook word de d-riem met waterpomp enz vervangen.
Enige wat ik zaterdag nog moet doen zijn de deurpanelen afwerken, Lexaan ramen goed vastzetten, auto poetsen en de stickers plakken en dan ben ik klaar voor de 1e ta ronde. Ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen.
Hierbij mijn Time Attack verslag van afgelopen weekend.
Heel vroeg vertokken vanuit Breda samen met Sjors en Sven. Aangekomen op zandvoort gelijk gaan keuren en zonder aanmerkingen kon ik weer verder.
Auto neergezet op de stand van Motex Performance. Bedankt nog dat dit allemaal mogelijk was.

Even later briefing en daarna klaar maken voor de warm-up.
Wist niet wat ik van de Civic kon verwachten. Was zaterdagavond nog tot 22:30 bezig met de auto dus had er nog geen meter mee gereden. Eerste kilometers waren dus onderweg naar zandvoort.
Start van de warm-up. De eerste rondjes was het even aanvoelen hoe de auto zou reageren en het vertrouwen even winnen. Maar naar een aantal rondjes zat dat ook wel goed. Auto voelde gewoon erg goed. Uiteindelijk een 2:22:086 gereden. Nog niet helemaal tevreden maar voor de 1e keer was t wel goed zo. Helaas merkte ik al wel na de 2e bocht dat mijn schijven zo krom als een hoepel waren wat dus resulteerde in hevig trillen bij aanremmen van een bocht.
Toen de kwalificatie. Vertrouwen was er dus even de banden opwarmen en knallen maar. Was lekker op dreef tot dat er een rode vlag kwam helaas. Lang stil moeten staan en toen we weer konden moet je weer in de flow komen en dat is toch lastig. vind ik tenminste. Dus niet een hele sessie lekker kunnen rijden maar wel een 2:19:925 kunnen rijden waar ik al erg tevreden mee was.
Er zit nog veel meer in de auto heb ik al wel gemerkt. Nu eerst de schijven vervangen en de auto even goed uit laten lijnen. en dan hoop ik de volgende keer ergens rond de 2:15 uit te komen. Ook wil ik wat aan het geluid gaan doen want heb nu met een bung moeten rijden en dat is niet echt bevorderlijk voor de motor
Ondanks een stuk minder vermogen dan ik gewend ben met de integra bevalt de D16 me toch wel. Ik denk dat 2:12 heel goed mogelijk is. Verder is het een hele goede motor. Geen olieverbruik ook. dus die blijft er voorlopig wel in 8-)
Nog wat beeldmateriaal.
En nu ook een actie foto