Grote velgen en autowasstraat
- Sjoerd
Grote velgen en autowasstraat
Door de luie medemensch onder ons.
Stel je hebt mooie 20 duims velgen maar bent te lui om de auto zelf te wassen; zijn de meeste wasstraten 20 duims bestendig?
Stel je hebt mooie 20 duims velgen maar bent te lui om de auto zelf te wassen; zijn de meeste wasstraten 20 duims bestendig?
- Knot
Re: Grote velgen en autowasstraat
Er gaan alleen maar borstels langs toch?
Nette auto zou ik sowieso altijd met de hand wassen.
Nette auto zou ik sowieso altijd met de hand wassen.
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Nog nooit problemen gehad met 20 inch in de wasstraat. Probeer wel altijd een recente wasstraat te gebruiken, niet zo'n onbemande bij de benzinepomp.
- Downforce Hans
De diameter van de velg zal minder problemen geven dan de breedte van de velg lijkt me.......
-
Precies. Met 11,5J en bandenmaat 335 breed op de X5 toen kon ik niet de wasstraat in. Was 1 wasbox hier in de buurt waar ie net in ging.Downforce Hans schreef:De diameter van de velg zal minder problemen geven dan de breedte van de velg lijkt me.......
Met 20 en 21 inch 295 breed nog nooit geen last gehad.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Met 18" nooit problemen ondervonden.
- Sjoerd
Het gaat idd meer om de velgbreedte.
Brede velgen beschadigen dus niet als ze tegen die (kunststof?) rand komen van de geleide rail?
Brede velgen beschadigen dus niet als ze tegen die (kunststof?) rand komen van de geleide rail?
- Paskal
- Auto: meerdere
Ieder zijn ding, maar ik zou met dikke brede en dus veelal velgen nooit door de wasstraat gaan. Ik kwam onderstaande onlangs tegen op een detailingforum waar ik rondhang. Los van de schade aan de velgrand heeft de ketting die de auto door de wasstraat trekt gehakt gemaakt van de velg en de band (295 breed).

- matthyssie
Wat is dan ongeveer de maximale bandbreedte?
- WJ
Hier in de buurt (In Heerjansdam) zit een mooie wasstraat, doen ze hem eerst met de hand wassen (met sponzen die ze niet bij elke auto maar wel erg vaak vernieuwen) en daarna gaat er nog even zo'n apparaat omheen die hem onderspuit met van alles en daarna ook droog blaast. Komt geen borstel of rail of ander eng wasstraat spul bij kijken. 

- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Een X5 met 315 achterbanden en 11j velgen gaat zonder problemen hier door alle wasstraten.
- matthyssie
Door of erover?maarten22 schreef:Een X5 met 315 achterbanden en 11j velgen gaat zonder problemen hier door alle wasstraten.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ga ook door de wasstraat, weliswaar met lappen, maar toch......
De auto wordt links op de rail gereden, ik kan mij voorstellen dat als binnen danwel buitenzijde velg tegen die ketting komt, bij een roterend wiel uiteraard, dat er wel degelijk beschadigingen kunnen optreden.
Ik heb er nooit zo opgelet eigenlijk, maar bij nader inzien vind ik het wel tricky.
De auto wordt links op de rail gereden, ik kan mij voorstellen dat als binnen danwel buitenzijde velg tegen die ketting komt, bij een roterend wiel uiteraard, dat er wel degelijk beschadigingen kunnen optreden.
Ik heb er nooit zo opgelet eigenlijk, maar bij nader inzien vind ik het wel tricky.

- JP
In zo'n wastunnel, waar je auto in een rails voortgetrokken wordt.

Raken je velgen dan niet (in bovenstaand geval) die gele, ik neem aan, rvs profielen?
Raken je velgen dan niet (in bovenstaand geval) die gele, ik neem aan, rvs profielen?
- GTRene
Ik was altijd mijn kar met de hand, niet dat ik daar altijd zin aan had en dus ooit een keer met een M coupe in zo'n wasstraat geweest...nooit meer
De achtervelgen zijn breder en komen verder naar buiten te staan, op aanwijzingen van ja dat kan mooi en geen probleem ben ik toen die wasstraat in gegaan...
1x er in no way back
afijn, mijn achtervelg toen beschadigd, gelukkig viel het mee maar toen drong het mechanisme goed door, nooit weer met zo'n soort auto in zo'n soort wasstraat, eigenlijk zijn die meer voor Jan doorsnee auto, met smalle banden en gelijke banden/velgen zeg maar...

De achtervelgen zijn breder en komen verder naar buiten te staan, op aanwijzingen van ja dat kan mooi en geen probleem ben ik toen die wasstraat in gegaan...
1x er in no way back

afijn, mijn achtervelg toen beschadigd, gelukkig viel het mee maar toen drong het mechanisme goed door, nooit weer met zo'n soort auto in zo'n soort wasstraat, eigenlijk zijn die meer voor Jan doorsnee auto, met smalle banden en gelijke banden/velgen zeg maar...
- Riceaux
Dat is dan weer het voordeel van een cabrio. Hij kan niet door de wasstraat. 

- Martijn M
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik zie hier anders regelmatig een A5 cabrio door de wasstraat gaan.
Riceaux schreef:Dat is dan weer het voordeel van een cabrio. Hij kan niet door de wasstraat.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Bij moderne cabrio's kan het wel. E36 Cabrio zou ik het persoonlijk niet doen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
De Saab en de BoxsterS doe ik ook niet...
- Sjoerd
Die foto boven is van Iclean, daarvan zit er één in de buurt. Ik ga daar binnenkort eens kijken.
-
OnlineHitz
- Auto: KIA
6 jaar geleden als bijbaan in een wasstraat gewerkt. Alles ging er door van Dodge RAM's tot 911's en van Q7's tot Smartjes. Slechts 1 keer gehad dat een auto niet paste. Was een X5 4.8is met 335 banden. Verder nooit iets geweest. Cabrio's ook geen probleem, enkel geen polish ivm het dak en de dakroller omhoog!!
Rij altijd minstens 1x per week door de wasstraat. Soms tussendoor even afspuiten in een box, maar in de wasbox haal je nooit de glans die je hier in de wasstraat hebt.
Rij altijd minstens 1x per week door de wasstraat. Soms tussendoor even afspuiten in een box, maar in de wasbox haal je nooit de glans die je hier in de wasstraat hebt.
- Riceaux
Het zou vast wel kunnen, maar ik begin er niet aan. Ga geen risico's lopen, was 'm wel lekker met de hand.Arthur schreef:Ik zie hier anders regelmatig een A5 cabrio door de wasstraat gaan.Riceaux schreef:Dat is dan weer het voordeel van een cabrio. Hij kan niet door de wasstraat.

- Sjoerd
Ook geen issues gehad met grote/brede velgen die beschadigen?Hitz schreef:6 jaar geleden als bijbaan in een wasstraat gewerkt. Alles ging er door van Dodge RAM's tot 911's en van Q7's tot Smartjes. Slechts 1 keer gehad dat een auto niet paste. Was een X5 4.8is met 335 banden. Verder nooit iets geweest. Cabrio's ook geen probleem, enkel geen polish ivm het dak en de dakroller omhoog!!
-
Ik ga enkel bij een wasstraat van Loogman naar binnen en moet zeggen dat ik elke keer toch wel met ingehouden adem zit te wachten tot de groene lamp brand om er uit te rijden 
De wasstraat heeft van die rollers aan de linkerkant die je vooruit duwen:

Tot op heden met verschillende brede banden auto's; M3, M5, 7-serie's geen problemen gehad en geen enkele beschadiging op de velgen of banden meegemaakt.

De wasstraat heeft van die rollers aan de linkerkant die je vooruit duwen:
Tot op heden met verschillende brede banden auto's; M3, M5, 7-serie's geen problemen gehad en geen enkele beschadiging op de velgen of banden meegemaakt.