Dave's New MINI toy
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 20:27
Dave's New MINI toy
ENGINE
Blok boren, honen en opbouwen met nieuwe pakkingen, O-ringen, seals etc
Nieuwe oliepomp
Standaard krukas gebalanceerd
Mahle Motorsport krukaslagers
RMW drijfstangen made by Molnar
ARP overmaat drijfstangbouten
ARP kopbouten en moeren
Wiseco zuigers met 8,5:1 compressieverhouding
ATI superdamper 2% krukaspulley gebalanceerd
MiniMighty carterpan met oliecentrerende schotten
TTV 5,5 kg vliegwiel gebalanceerd
Helix Autosport 4 Puck Racekoppeling met steviger bak-lager
Thumper TPR2R ported & polished cilinderkop met 2,3 en 1,9 mm grotere uitlaat en inlaatkleppen
Crower klepveren, Titanium retainers, custom stalen locks & Bronzen klepgeleiders
CatCam 1320 " 1320469"
Cooper waterpomp, dynamo, peilstok en riemspanner
KAVS Motorsport 63 mm gasklephuis
Inlaatspruitstuk gepoort-matched door Thumper, doorgewerkt door MiniMighty en met 0,5 ltr vergroot
Bosch Motorsport 1000cc injectoren
Nortech Custom Turbo-spruitstuk
Borg Warner EFR 6258 Turbo
K&N RX4950 X-Stream luchtfilter
NGK BCR8ES bougies
Custom Front Mount Intercooler setup by 1320MINI
3,5 Bar MAP sensor
Facelift versnellingsbak 6 speed
Quaife sperdifferentieel
Driveshaftshop 475 pk aandrijfassen
RMW 13-rij oliekoeler zonder thermostaat, met stalen leidingen en druksensor draad
Airtec Aluminium radiateur
82 gaden thermostaat
Custom 3 inch downpipe en uitlaat zonder cat by 1320MINI
Airco Delete
Specialist Components Standalone ECU met Two-Step Launch control
ECU map by 1320MINI
SUSPENSION
22 mm achterstabilisatie stang
Voorste stabilisatiestang delete
Cobra EVO-R Coilovers met camberplaten en pillowball rear topmounts
Whiteline Endlinks verstelbaar aan de achterzijde
Hardrace Control Arms Pillowball variant twee sets
R56 Aluminium draagarmen
Onasled Racing draagarmsteunen geomtriewijzigend
Whiteline voorste draagarmbussen met 0,5 gr Castor
Powerflex Black series onderste motorsteun-bussen
Powerflex Black series versnellingsbaksteun-bussen
Superflex stuurhuis-rubber
Vibra Technics motorsteun race-variant
Rally design Stud & Nut conversie
Condor Speed Shop Stuurpomp-delete
WHEELS/BRAKES
Konig Wideopen 15 inch, 8J breed - ET +25
Toyo T1R - Maat 205/50/15
R53 JCW brakes - stock achterklauwen rood geverfd
Nitrac 8 groove remschijven
Carbotech XP10 voorste blokken, Carbotech XP8 achterste blokken
HEL stalen remleidingen in transparant rood
EXTERIOR
JCW GP voorbumper
JCW GP sideskirts
JCW GP achterbumper
Orranje GP spoiler
Cooper motorkap
Orciari scuttlevents
Rear wiper delete glaasje
Bosch Aerotwin ruitenwissers
Cooper Scuttles met witte knippers
Facelift Halogeen koplampen
Cooper tankklepje
Gespoten gewrapte deurgrepen/koplampringen
Chroom delete in Facelift achterlichten
Beltline plakken
INTERIOR
Volledig gestript interieur
Panelen weggeslepen die overbodig zijn
Binnenzijde BlackII gespoten
CAE Shifter met rode knop
OMP WRC suede wheel
Draadboom uitgesorteerd en in rode hulzen gelegd
Lancaster Racing UK Rolkooi
Sparco Corsa stoelen vast op de vloer gezet
OMP 802 6-punt gordels in het rood
Race Technology Dash2
Innovate MTX Olie Temp en drukmeter
Custom vloerplaten met griptape
Pedalen met griptape
Chrono pack centrale klok
Blok boren, honen en opbouwen met nieuwe pakkingen, O-ringen, seals etc
Nieuwe oliepomp
Standaard krukas gebalanceerd
Mahle Motorsport krukaslagers
RMW drijfstangen made by Molnar
ARP overmaat drijfstangbouten
ARP kopbouten en moeren
Wiseco zuigers met 8,5:1 compressieverhouding
ATI superdamper 2% krukaspulley gebalanceerd
MiniMighty carterpan met oliecentrerende schotten
TTV 5,5 kg vliegwiel gebalanceerd
Helix Autosport 4 Puck Racekoppeling met steviger bak-lager
Thumper TPR2R ported & polished cilinderkop met 2,3 en 1,9 mm grotere uitlaat en inlaatkleppen
Crower klepveren, Titanium retainers, custom stalen locks & Bronzen klepgeleiders
CatCam 1320 " 1320469"
Cooper waterpomp, dynamo, peilstok en riemspanner
KAVS Motorsport 63 mm gasklephuis
Inlaatspruitstuk gepoort-matched door Thumper, doorgewerkt door MiniMighty en met 0,5 ltr vergroot
Bosch Motorsport 1000cc injectoren
Nortech Custom Turbo-spruitstuk
Borg Warner EFR 6258 Turbo
K&N RX4950 X-Stream luchtfilter
NGK BCR8ES bougies
Custom Front Mount Intercooler setup by 1320MINI
3,5 Bar MAP sensor
Facelift versnellingsbak 6 speed
Quaife sperdifferentieel
Driveshaftshop 475 pk aandrijfassen
RMW 13-rij oliekoeler zonder thermostaat, met stalen leidingen en druksensor draad
Airtec Aluminium radiateur
82 gaden thermostaat
Custom 3 inch downpipe en uitlaat zonder cat by 1320MINI
Airco Delete
Specialist Components Standalone ECU met Two-Step Launch control
ECU map by 1320MINI
SUSPENSION
22 mm achterstabilisatie stang
Voorste stabilisatiestang delete
Cobra EVO-R Coilovers met camberplaten en pillowball rear topmounts
Whiteline Endlinks verstelbaar aan de achterzijde
Hardrace Control Arms Pillowball variant twee sets
R56 Aluminium draagarmen
Onasled Racing draagarmsteunen geomtriewijzigend
Whiteline voorste draagarmbussen met 0,5 gr Castor
Powerflex Black series onderste motorsteun-bussen
Powerflex Black series versnellingsbaksteun-bussen
Superflex stuurhuis-rubber
Vibra Technics motorsteun race-variant
Rally design Stud & Nut conversie
Condor Speed Shop Stuurpomp-delete
WHEELS/BRAKES
Konig Wideopen 15 inch, 8J breed - ET +25
Toyo T1R - Maat 205/50/15
R53 JCW brakes - stock achterklauwen rood geverfd
Nitrac 8 groove remschijven
Carbotech XP10 voorste blokken, Carbotech XP8 achterste blokken
HEL stalen remleidingen in transparant rood
EXTERIOR
JCW GP voorbumper
JCW GP sideskirts
JCW GP achterbumper
Orranje GP spoiler
Cooper motorkap
Orciari scuttlevents
Rear wiper delete glaasje
Bosch Aerotwin ruitenwissers
Cooper Scuttles met witte knippers
Facelift Halogeen koplampen
Cooper tankklepje
Gespoten gewrapte deurgrepen/koplampringen
Chroom delete in Facelift achterlichten
Beltline plakken
INTERIOR
Volledig gestript interieur
Panelen weggeslepen die overbodig zijn
Binnenzijde BlackII gespoten
CAE Shifter met rode knop
OMP WRC suede wheel
Draadboom uitgesorteerd en in rode hulzen gelegd
Lancaster Racing UK Rolkooi
Sparco Corsa stoelen vast op de vloer gezet
OMP 802 6-punt gordels in het rood
Race Technology Dash2
Innovate MTX Olie Temp en drukmeter
Custom vloerplaten met griptape
Pedalen met griptape
Chrono pack centrale klok
Laatst gewijzigd door davykoppen op 03 nov 2014, 21:44, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 20:27
Re: Dave's New MINI toy
Een hoop gebeurd de laatste maanden, samenwonen, andere prioriteiten etc - wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat mijn eerste 'echte' MINI het veld moest gaan ruimen voor iets nieuws wat dagelijks rijdbaar was en ook een beetje rustig door het leven kon gaan..

De blauwe MINI is dus gesloopt en in een hele hoop onderdelen verkocht, en uiteindelijk heb ik het frame op deze manier uit kunnen zwaaien

De zoektocht naar een nieuwe auto kon beginnen, en na een korte zoektocht werd het deze;
2006 MINI R53 met JCW 210 pk pakket, aero pakket, Recaro leder, stoelverwarming, DSC, Harman Kardon, panoramadak, cruise control, LSD, zwarte hemel en Xenonlampjes


Omdat ik mezelf toch niet kon inhouden, en er wat geld zat te branden in mn broekzak kwam ik op mobile een bijna identiek exemplaar tegen met "motorschade". Hij zou enkel een kapot drijfstanglager hebben, en verder prima in orde zijn, stond alleen wel in Berlijn. Schade bleek alleen iets meer te zijn, flink gat in het blok en afgebroken zuiger/drijfstang. Blok ligt inmiddels bij het oud ijzer



Het strippen kon gaan beginnen, zodat ik er uiteindelijk mijn kannonetje van kan gaan bouwen - waar ik de APK toch wel op wil behouden zodat ik er op een zondag ook gewoon eens een stuk mee kan gaan knorren over de weg.
De schade in beeld..


Inmiddels was ik zover om enkele nieuwe delen al te gaan bestellen, welke allemaal netjes binnen begonnen te komen tot op heden..

(de drijfstangbouten zijn inmiddels verkocht, aangezien ik drijfstangen kocht met grotere ARP bouten erin)
Een ATI krukaspulley, ARP kopbouten en nokkenasbout.
Auto is daarna redelijk kaal gemaakt; Alta spruitstuk, inlaatspruitstuk, drijfstangen, zuigers en andere kleine spullen



Kort daarna kwam er weer een berg onderdelen binnen;







Ook zijn we weer verder gegaan met de binnenzijde, de vloerplaten die als isolatie diende zijn eruit gehaald met de gasbrander en de hele kabelboom is uitgesorteerd en uitgeplozen. De rotzooi die niet meer nodig was als lampjes, airbags en speakers zijn er allemaal uitgeknipt tot aan de computer of zekeringskast. Daarna alle kabels weer uitgesorteerd en in bundels verpakt met wat schilderstape. De kabels worden nog in de speciale tape gezet en daarna, na het slijp/boor en laswerk weer terug gelegd in rode hulzen.




Ook de cilinderkop is na een akkefietje met de douane eindelijk binnen gekomen.



Royaal grote kleppen erin, poorten allemaal een flink stuk groter en nog meer kleine vernuftige dingetjes zorgen hopelijk dadelijk voor een dijk van een motor!
Tot slot vandaag de schroefset opgehaald, Cobra EVO R met zwevende zuigers, gescheiden olie/nitro compartimenten, camberplaten, custom spring rates etc. Geweldige set in elk geval!



En als laatste is vandaag de oliekoeler ook binnen gekomen, met takeoff plate en stalen leidingen.

De blauwe MINI is dus gesloopt en in een hele hoop onderdelen verkocht, en uiteindelijk heb ik het frame op deze manier uit kunnen zwaaien
De zoektocht naar een nieuwe auto kon beginnen, en na een korte zoektocht werd het deze;
2006 MINI R53 met JCW 210 pk pakket, aero pakket, Recaro leder, stoelverwarming, DSC, Harman Kardon, panoramadak, cruise control, LSD, zwarte hemel en Xenonlampjes
Omdat ik mezelf toch niet kon inhouden, en er wat geld zat te branden in mn broekzak kwam ik op mobile een bijna identiek exemplaar tegen met "motorschade". Hij zou enkel een kapot drijfstanglager hebben, en verder prima in orde zijn, stond alleen wel in Berlijn. Schade bleek alleen iets meer te zijn, flink gat in het blok en afgebroken zuiger/drijfstang. Blok ligt inmiddels bij het oud ijzer

Het strippen kon gaan beginnen, zodat ik er uiteindelijk mijn kannonetje van kan gaan bouwen - waar ik de APK toch wel op wil behouden zodat ik er op een zondag ook gewoon eens een stuk mee kan gaan knorren over de weg.
De schade in beeld..
Inmiddels was ik zover om enkele nieuwe delen al te gaan bestellen, welke allemaal netjes binnen begonnen te komen tot op heden..
(de drijfstangbouten zijn inmiddels verkocht, aangezien ik drijfstangen kocht met grotere ARP bouten erin)
Een ATI krukaspulley, ARP kopbouten en nokkenasbout.
Auto is daarna redelijk kaal gemaakt; Alta spruitstuk, inlaatspruitstuk, drijfstangen, zuigers en andere kleine spullen
Kort daarna kwam er weer een berg onderdelen binnen;
Ook zijn we weer verder gegaan met de binnenzijde, de vloerplaten die als isolatie diende zijn eruit gehaald met de gasbrander en de hele kabelboom is uitgesorteerd en uitgeplozen. De rotzooi die niet meer nodig was als lampjes, airbags en speakers zijn er allemaal uitgeknipt tot aan de computer of zekeringskast. Daarna alle kabels weer uitgesorteerd en in bundels verpakt met wat schilderstape. De kabels worden nog in de speciale tape gezet en daarna, na het slijp/boor en laswerk weer terug gelegd in rode hulzen.
Ook de cilinderkop is na een akkefietje met de douane eindelijk binnen gekomen.
Royaal grote kleppen erin, poorten allemaal een flink stuk groter en nog meer kleine vernuftige dingetjes zorgen hopelijk dadelijk voor een dijk van een motor!
Tot slot vandaag de schroefset opgehaald, Cobra EVO R met zwevende zuigers, gescheiden olie/nitro compartimenten, camberplaten, custom spring rates etc. Geweldige set in elk geval!
En als laatste is vandaag de oliekoeler ook binnen gekomen, met takeoff plate en stalen leidingen.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Dave's New MINI toy
Weer een mooi project om te volgen! 

-
- Berichten: 2233
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Dave's New MINI toy
Lekker bezig met de mini gekte dus.
De blauwe was flink aangepakt, maar toch heb je 'm gesloopt. Waarom was dat dan?
Want zo te zien ga je met de 2e zwarte ook die kant op?
De blauwe was flink aangepakt, maar toch heb je 'm gesloopt. Waarom was dat dan?
Want zo te zien ga je met de 2e zwarte ook die kant op?
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19 mar 2014, 19:29
Re: Dave's New MINI toy
Ik wil meer van die blauwe zien! En snap niet waarom die weg is als je weer opnieuw stiekem hetzelfde maakt
Beide leuk! Meer blauwe pics!

Beide leuk! Meer blauwe pics!

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Dave's New MINI toy
Dit dus..davykoppen schreef:Een hoop gebeurd de laatste maanden, samenwonen, andere prioriteiten etc - wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat mijn eerste 'echte' MINI het veld moest gaan ruimen voor iets nieuws wat dagelijks rijdbaar was en ook een beetje rustig door het leven kon gaan..]
Toch wel erg gaaf om te zien hoeveel werk je er van maakt..

-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 20:27
Re: Dave's New MINI toy
De blauwe was een project waar ik ongeveer drie jaar aan heb gespendeerd, en mee bezig ben geweest. Echt een "journey" wat dat betreft, en praktisch alle modificaties heb ik samen met mijn vader gedaan, wat echt een ontzettend groot plezier is geweest. Samen bouwen, samen naar Engeland voor te mappen etc was allemaal zo ontzettend leuk dat die auto praktisch alleen maar goeie herinneringen oproept ondanke alle ellende die hij me gebracht heeft. 3 maanden na aanschaf liepen de drijfstanglagers eruit waardoor het blok stuk was en gewisseld moest worden. Uiteraard zelf gedaan. Ik ben ooit door niet te kijken naar de dikte van de schijf op een BBK een wiel verloren op de Engelse snelweg met alle gevolgen van dien, veel motorische shit en ga maar door. Het waren stuk voor stuk goede onderdelen die gekocht waren, maar de som der delen was gewoon niet optimaal. Achteraf gezien had ik nooit voor een watergekoelde intercooler moeten gaan omdat die de hitte van de Sprintex gewoon niet voldoende kon beheersen en was de laatste uitlaataanpassing ook niet echt optimaal voor de herrie en de driveability want het haperde als een malle. Daarnaast zorgde een ontzettend stugge ophanging ook wel voor wat ellende, dus al met al, was het een wijs besluit om de auto te slopen om zelf verder te gaan.
Een korte speclist van de blauwe;
Hybrid luchtfilter
64 mm gasklephuis
Sprintex supercharger met kleinste pulley
Gepoort inlaatspruitstuk
Thumper TPR2R cilinderkop
550 cc injectoren
1320 CatCam nokkenas
NGK BCR8ES bougies
ARP drijfstangbouten en kopbouten
ATI krukaspulley
TTV vliegwiel
Helix koppeling
Mocal Oliekoeler
82 graden thermostaat
Minigarage complete uitlaat incl lang 4-1 racespruitstuk
1320 ECU mapping
Aquamist waterinjectie
GRS Motorsport watergekoelde intercooler
Bilstein Challenge PSS10 B16 schroefset met camberplaten
22 mm achterstabi
Her en der poly-rubbers
Achterste control arms
Alu draagarmen
Rota SDX 17 inch wielen met Federal Semi's
K-Sport Big Brake Kit
Aerobumper en skirts
M7 C-Wing
Colour coding en chrome verwijderd
Facelift Halogeen koplampen
Alcantara/Carbon interieur
CAE shifter
Recaro Pole Position stoelen
OMP WRC stuur in leder
Wiechers Clubsport kooi
Enkele foto's en filmpjes..
Werd zo gekocht;

Ging naar;

Na ombouw Sprintex en grotere cilinderkop etc
Optrekkende vanaf derde versnelling, na inbouw CatCam en 550 cc injectoren
Ritje door de Eiffel..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hJzmLFqC ... ASGJ1s0Jh5[/youtube]
Toen werd alles opnieuw gelakt en gepoedercoat in het zwart, wat eerst wit was..

Motor destijds;

Interieur


En werden er aeroskirts geplaatst

Als allerlaatste een filmpje van hoe de auto was, net voordat ie uit elkaar ging.. Hier al met stugge ophanging etc, en herrie uitlaat
Een korte speclist van de blauwe;
Hybrid luchtfilter
64 mm gasklephuis
Sprintex supercharger met kleinste pulley
Gepoort inlaatspruitstuk
Thumper TPR2R cilinderkop
550 cc injectoren
1320 CatCam nokkenas
NGK BCR8ES bougies
ARP drijfstangbouten en kopbouten
ATI krukaspulley
TTV vliegwiel
Helix koppeling
Mocal Oliekoeler
82 graden thermostaat
Minigarage complete uitlaat incl lang 4-1 racespruitstuk
1320 ECU mapping
Aquamist waterinjectie
GRS Motorsport watergekoelde intercooler
Bilstein Challenge PSS10 B16 schroefset met camberplaten
22 mm achterstabi
Her en der poly-rubbers
Achterste control arms
Alu draagarmen
Rota SDX 17 inch wielen met Federal Semi's
K-Sport Big Brake Kit
Aerobumper en skirts
M7 C-Wing
Colour coding en chrome verwijderd
Facelift Halogeen koplampen
Alcantara/Carbon interieur
CAE shifter
Recaro Pole Position stoelen
OMP WRC stuur in leder
Wiechers Clubsport kooi
Enkele foto's en filmpjes..
Werd zo gekocht;
Ging naar;
Na ombouw Sprintex en grotere cilinderkop etc
Optrekkende vanaf derde versnelling, na inbouw CatCam en 550 cc injectoren
Ritje door de Eiffel..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hJzmLFqC ... ASGJ1s0Jh5[/youtube]
Toen werd alles opnieuw gelakt en gepoedercoat in het zwart, wat eerst wit was..
Motor destijds;
Interieur
En werden er aeroskirts geplaatst

Als allerlaatste een filmpje van hoe de auto was, net voordat ie uit elkaar ging.. Hier al met stugge ophanging etc, en herrie uitlaat

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Dave's New MINI toy
Het bloed kruipt toch weer waar het niet gaan kan, super man! 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Dave's New MINI toy
Gaaf!
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 20:27
Re: Dave's New MINI toy
Weer goede dag gewerkt aan de MINI vandaag!
Begonnen met de slijptol, en een hoop overtollig metaal uit de auto gehaald
Daarna met wasbenzine alle plekken waar de isolatieplaten op de bodem geplakt waren schoongemaakt en als laatste die verschrikkelijk lelijke wrap eraf getrokken.
Mooie eerste dag in het zonnetje buiten sinds december!





Morgen nog even met de stofzuiger alles goed schoonmaken, en dan is het wachten tot ik de rolbeugel op kan halen in Engeland en de vloerplaten erin gelast kunnen worden. Daarna schuren, primen en spuiten! Dan kan het leuke werk gaan beginnen, opbouwen!
Begonnen met de slijptol, en een hoop overtollig metaal uit de auto gehaald

Daarna met wasbenzine alle plekken waar de isolatieplaten op de bodem geplakt waren schoongemaakt en als laatste die verschrikkelijk lelijke wrap eraf getrokken.
Mooie eerste dag in het zonnetje buiten sinds december!
Morgen nog even met de stofzuiger alles goed schoonmaken, en dan is het wachten tot ik de rolbeugel op kan halen in Engeland en de vloerplaten erin gelast kunnen worden. Daarna schuren, primen en spuiten! Dan kan het leuke werk gaan beginnen, opbouwen!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Dave's New MINI toy
Gaaf hoor!
Zo te zien ook een leuke ruimte om te kunnen werken.

-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 20:27
Re: Dave's New MINI toy
Ja erg prettig! Ik mag de loods gratis gebruiken van een kennis van me 
Vandaag wezen kijken bij de motorblok.
Helemaal netjes nu! Geboord op maat, blijkbaar waren de zuigers licht afwijkend - dus zijn alle cilinders apart op maat en clearance geboord
Bovenzijde gevlakt, prachtig gehoond en klaar om maandag opgebouwd te worden!


Vandaag wezen kijken bij de motorblok.
Helemaal netjes nu! Geboord op maat, blijkbaar waren de zuigers licht afwijkend - dus zijn alle cilinders apart op maat en clearance geboord

Bovenzijde gevlakt, prachtig gehoond en klaar om maandag opgebouwd te worden!
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19 mar 2014, 19:29
Re: Dave's New MINI toy
Wat een gestoord dikke mini die blauwe! Ben helemaal verliefd!! Kom vast goed ook met de zwart! 

-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 20:27
Re: Dave's New MINI toy
Nu ik die foto's weer heb terug gezocht, en die filmpjes heb bekeken, kriebelt het toch weer een keer onder in je buik zo.. Prachtige auto was het (als ie het deed..)


- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Dave's New MINI toy
Das mooi spul allemaal! Flink wat werk ook aan dat blok haha. Succes!
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 20:27
Re: Dave's New MINI toy
Motorbouwtijd vandaag!
De foto's laten het verhaal wel zien, ik heb er flink wat genomen toen de monteur bezig was met de motor in elkaar te zetten
Ze hadden van tevoren het blok al gespoten, samen met oliehuis, cilinderkop en carterpan.
De schotten waren vantevoren ook al in de pan gelast



Motorblok is er klaar voor, alle hoofdlagers erin, oliesproeiers erin, en van tevoren gechecked op werking.



Krukas in positie, andere kant hoofdlagers erin en alles gesmeerd



Zuiger met drijfstang, combo die erin gaat - alle zuigers zijn gemarkeerd en de cilinders elk op maat geboord omdat er lichte verschillen tussen de zuigers zaten, alles op de plaats



Drijfstangen op de plek zetten, sproeiers gecontroleerd, niks raakt, pan met schotten zit er onder



Nieuwe krukaskeerring, vliegwiel op de plaats (alles is netjes gebelanceerd van tevoren) en de studs in het blok



Laatste keer kop ontvetten, kop gaat erop, en de nokkenas met tuimelaars worden gemonteerd



Oliehuis met vers filter erin, RMW olieplaat voor externe koeler en timing staat goed!



82 graden thermostaat in het huisje gemaakt, lektest (10% op alle zuigers zonder inrijden, prima dus!) en de oliepomp erop



Bijna klaar.. ATI krukaspulley erop en de kleppendeksel gemonteerd!
Motortje klaar!
Morgen even met de motorsteunen en versnellingsbaksteun langs gaan voor te stralen en een laagje nieuwe lak, zijn die ook weer als nieuw!
De foto's laten het verhaal wel zien, ik heb er flink wat genomen toen de monteur bezig was met de motor in elkaar te zetten
Ze hadden van tevoren het blok al gespoten, samen met oliehuis, cilinderkop en carterpan.
De schotten waren vantevoren ook al in de pan gelast

Motorblok is er klaar voor, alle hoofdlagers erin, oliesproeiers erin, en van tevoren gechecked op werking.
Krukas in positie, andere kant hoofdlagers erin en alles gesmeerd
Zuiger met drijfstang, combo die erin gaat - alle zuigers zijn gemarkeerd en de cilinders elk op maat geboord omdat er lichte verschillen tussen de zuigers zaten, alles op de plaats
Drijfstangen op de plek zetten, sproeiers gecontroleerd, niks raakt, pan met schotten zit er onder
Nieuwe krukaskeerring, vliegwiel op de plaats (alles is netjes gebelanceerd van tevoren) en de studs in het blok
Laatste keer kop ontvetten, kop gaat erop, en de nokkenas met tuimelaars worden gemonteerd
Oliehuis met vers filter erin, RMW olieplaat voor externe koeler en timing staat goed!
82 graden thermostaat in het huisje gemaakt, lektest (10% op alle zuigers zonder inrijden, prima dus!) en de oliepomp erop
Bijna klaar.. ATI krukaspulley erop en de kleppendeksel gemonteerd!
Motortje klaar!
Morgen even met de motorsteunen en versnellingsbaksteun langs gaan voor te stralen en een laagje nieuwe lak, zijn die ook weer als nieuw!
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 20:27
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Dave's New MINI toy
Heerlijk dit! 

-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 20:27
-
OnlineTurboClouseau
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Dave's New MINI toy
Mooi project! Als ik alles zo een beetje lees en zie van die blauwe Mini zal dit ook wel weer een dik bommetje worden!
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Dave's New MINI toy
Volgens mij ben je populair, over je datalimiet van photobucket.
Maar lekker bezig weer!

-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 20:27
Re: Dave's New MINI toy
Lange tijd sinds de laatste post!
Inmiddels weer een hoop gedaan, de speclist in post 1 dus ook maar even aangepast..
Turbo is binnen gekomen;


Achterste subframe met 22 mm stabi er weer onder gehangen, hardrace arms gemonteerd, benzinetank terug onder de auto, cooper tankklepje erin, achterste draagarmen met onasled pick ups eronder, Whiteline endlinks, remklauwen met schijven, blokken en leidingen achter gemonteerd en de Cobra schokbrekers met pillowballs op hun plek gezet








Op het sububframe aan de voorzijde de stabilisatiestang verwijderd, Whiteline draagarmbussen erin geperst met 0,5 gr Castor, Superflex stuurhuisrubber gemonteerd, fusees weer op de plaats gezet, Stuurpomp delete gemonteerd - subframe is klaar voor er weer terug onder te gaan!
Daarna de schokbrekers gemonteerd aan de voorzijde en camber direct maximaal gezet. Naven op subframe gemonteerd en de voorste remklauwen met Nitrac schijven, Carbotech XP10 blokken en stalen leidingen.
Daarna ook de motorkap weer terug op de plaats gezet en de halogeen lampen er in gehangen. Vibratechnics motorsteun zit er in, en de wielen hangen er weer onder. Begint weer op een auto te lijken!



Achterschijven zaten verkeerd om, dus die maar even gewisseld
De achterophanging vind ik wel echt lekker ogen, bijna jammer dat er straks niks zichtbaar is


Stuurkolom met OMP stuur zat er tijdelijk even in samen met de dashbalk, bumper er op gezet met voorste stootbalk en radiateurframe zodat ik hem naar de spuiter kon brengen voor de rolkooi te laten lassen en de binnenkant te spuiten

Nieuw turbo spruitstuk is binnen gekomen, en nieuwe velgjes zijn toegekomen.. 15x8 ET25 met 205/50




Daarna was de spuiter klaar met het spuiten van de binnenkant van de Mini, alles netjes BlackII - net zoals de buitenkant..

Vandaag allereerst begonnen met de stoelen op hun plek te zetten. Deze staan vast op de grond, en zijn niet verstelbaar. Ter passing even het stuur gemonteerd en de zit is ideaal voor mij.. Echt een nette buiging in mn armen, en een lichte knik in mn knieen. Ik vind het geslaagd!

Daarna doorgepakt met alle stekkers weer aan te sluiten van spullen die WEL mochten blijven incl de deurkabelboompjes. Het was een behoorlijke kabelbende, maar er was gelukkig vooraf al wat orde in aangebracht.
Hierna enkele losse kabeltjes bij de BCU en zekeringskast met krimpkous dicht gemaakt, geen zin in kortsluiting straks om welke rare reden dan ook..

Aangezien de dashbalk er al in hing samen met de stuurkolom was de plastic dashboarddrager het volgende wat terug geplaatst kon worden.

Na het plaatsen van de dashtop leek het al weer een beetje op een MINI!

Dashboard, downtubes, handschoenkastje, bolsters en stuurkolom-plastic ook weer terug erin, en plots was het weer echt een MINI!

Hierna heb ik de CAE geplaatst, maar daar heb ik helaas geen foto van..
Tot slot ben ik begonnen met de kabelboom weer opnieuw in de zwarte textieltape te zetten om het toch weer netjes af te werken, voordat ik de kabel in plastic rode huls ga plaatsen om het geheel netjes af te maken.

Tot slot nog een plaatje van hoe het beestje er nu bij staat. Ik ga deze week de kabelboom nog even verder af maken, en dan kan ie terug naar huis komen na een jaartje we geweest te zijn!
Wat een genot om al die mooie spulletjes eindelijk te kunnen monteren ipv enkel te kopen en op de plank te leggen

Inmiddels weer een hoop gedaan, de speclist in post 1 dus ook maar even aangepast..
Turbo is binnen gekomen;
Achterste subframe met 22 mm stabi er weer onder gehangen, hardrace arms gemonteerd, benzinetank terug onder de auto, cooper tankklepje erin, achterste draagarmen met onasled pick ups eronder, Whiteline endlinks, remklauwen met schijven, blokken en leidingen achter gemonteerd en de Cobra schokbrekers met pillowballs op hun plek gezet
Op het sububframe aan de voorzijde de stabilisatiestang verwijderd, Whiteline draagarmbussen erin geperst met 0,5 gr Castor, Superflex stuurhuisrubber gemonteerd, fusees weer op de plaats gezet, Stuurpomp delete gemonteerd - subframe is klaar voor er weer terug onder te gaan!
Daarna de schokbrekers gemonteerd aan de voorzijde en camber direct maximaal gezet. Naven op subframe gemonteerd en de voorste remklauwen met Nitrac schijven, Carbotech XP10 blokken en stalen leidingen.
Daarna ook de motorkap weer terug op de plaats gezet en de halogeen lampen er in gehangen. Vibratechnics motorsteun zit er in, en de wielen hangen er weer onder. Begint weer op een auto te lijken!
Achterschijven zaten verkeerd om, dus die maar even gewisseld

De achterophanging vind ik wel echt lekker ogen, bijna jammer dat er straks niks zichtbaar is
Stuurkolom met OMP stuur zat er tijdelijk even in samen met de dashbalk, bumper er op gezet met voorste stootbalk en radiateurframe zodat ik hem naar de spuiter kon brengen voor de rolkooi te laten lassen en de binnenkant te spuiten

Nieuw turbo spruitstuk is binnen gekomen, en nieuwe velgjes zijn toegekomen.. 15x8 ET25 met 205/50
Daarna was de spuiter klaar met het spuiten van de binnenkant van de Mini, alles netjes BlackII - net zoals de buitenkant..
Vandaag allereerst begonnen met de stoelen op hun plek te zetten. Deze staan vast op de grond, en zijn niet verstelbaar. Ter passing even het stuur gemonteerd en de zit is ideaal voor mij.. Echt een nette buiging in mn armen, en een lichte knik in mn knieen. Ik vind het geslaagd!
Daarna doorgepakt met alle stekkers weer aan te sluiten van spullen die WEL mochten blijven incl de deurkabelboompjes. Het was een behoorlijke kabelbende, maar er was gelukkig vooraf al wat orde in aangebracht.
Hierna enkele losse kabeltjes bij de BCU en zekeringskast met krimpkous dicht gemaakt, geen zin in kortsluiting straks om welke rare reden dan ook..
Aangezien de dashbalk er al in hing samen met de stuurkolom was de plastic dashboarddrager het volgende wat terug geplaatst kon worden.
Na het plaatsen van de dashtop leek het al weer een beetje op een MINI!
Dashboard, downtubes, handschoenkastje, bolsters en stuurkolom-plastic ook weer terug erin, en plots was het weer echt een MINI!
Hierna heb ik de CAE geplaatst, maar daar heb ik helaas geen foto van..
Tot slot ben ik begonnen met de kabelboom weer opnieuw in de zwarte textieltape te zetten om het toch weer netjes af te werken, voordat ik de kabel in plastic rode huls ga plaatsen om het geheel netjes af te maken.
Tot slot nog een plaatje van hoe het beestje er nu bij staat. Ik ga deze week de kabelboom nog even verder af maken, en dan kan ie terug naar huis komen na een jaartje we geweest te zijn!
Wat een genot om al die mooie spulletjes eindelijk te kunnen monteren ipv enkel te kopen en op de plank te leggen

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Dave's New MINI toy
Dat is weer een aardige upldate.
Wat voor turbo is dat eigenlijk?
Wat voor turbo is dat eigenlijk?
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 20:27
Re: Dave's New MINI toy
Borg Warner EFR 6258 

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Dave's New MINI toy
Dus eigenlijk had je de blauwe niet hoeven te verkopen.. 
Deze is nóg extremer, of niet?
Respect voor het precieze werk.

Deze is nóg extremer, of niet?

Respect voor het precieze werk.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 1234pk6, TurboClouseau, Zed240 en 6 gasten