Daarna voor in de zomervakantie een e36 316i gekocht, en wat hebben we met dat hok veel fun gehad

Toen de 316i weer verkocht was ben ik gaan kijken voor een nette e36 m3. Na lang zoeken uiteindelijk een goede basis gevonden die in Belgie te koop stond. Auto gekocht, ingevoerd en laten keuren. Toen de auto rdw gekeurd was heb ik maarliefst 5 weken op het Nederlands kenteken moeten wachten...
Het is een e36 m3 3.2 uit 1996 in Estoril blue. De vorige eigenaar heeft de wagen origineel gekocht in Nederland en heeft die afgelopen zomer opgebouwd tot trackday-auto. Alle modificaties zijn vrijwel nieuw en zeer weinig gebruikt. In totaal is er slechts maar één keer mee op Spa gereden!
Motorisch/aandrijving
Supersprint Race
3.73 diff met 45% sper Type 188
Sachs racekoppeling
CAE Shortshifter
Onderstel
Bilstein B16 PSS9 schroefset
H&R stabilisatorstangen
Versterkt subframe met X-brace
E36 M3 3.0 achteras
Weichers veerpootbrug voor & achter
Powerflex en Teflon rubbers onderstel
Strongflex stuurstang rubber
Tapeinden ipv wielmoeren
Apex Arc8 17x9 ET30 concave
Nankang AR-1 235-45-17
Remmerij
BBK GT-325
Stalen remleidingen voorzijde
Interieur
Interieur deels gestript
Kabelboom weggewerkt
Binnenkant herlakt
Weichers volledige schroefkooi
Recaro SPG Profi
Schroth racing 4 puntsgordel
OMP Corsica suede deepdish stuur
OMP brandblusser
Keyless start, starten met drukknop
Carbon schakelaarpaneel
Carbon deurpanelen
Carbon achterpanelen
Hardmotorsport rear seat delete panel
Hardmotorsport trunk floor panel
Exterieur
M3 GT achterspoiler
M3 GT gurney flap
M3 GT voorspoiler
Aluminium deuren (zeldzaam)