E46 M3 LPG draadje
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
E46 M3 LPG draadje
afgesplitst uit E46 M3 draadje
in eerste instantie viel deze mij op door de kleur:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT
Daarna door de foto van de kofferbak
en nee het maakt mij niet uit dat er lpg ingebouwd zit, maar wel de manier waarop.
Toen viel het kwartje, het zal toch niet zo zijn dat de E46 geen volledig reserve wiel herbergt
en er dus geen LPG ringtank in kan?
Jullie wisten dit antwoord waarschijnlijk al, ik alleen niet en dat is een dikke vette streep door mijn plan
sjeesus wat baal ik hier van. Dat er een ringtank in past is redelijk essentieel voor het behoud van het praktische nut van de auto. LPG is noodzakelijk ivm de vele km die ik er mee rijd.
f*k en ik verheugde mij zo op deze auto
Ik ben er al wel achter dat een 330i wel zou kunnen, maar dat is een bak minder pk
maar dan zou wss nog een alpina kunnen, maar ja dan mis je nog steeds de looks van een M3
Ik moet dus nog even blijven dromen of andere oplossingen vinden ...
in eerste instantie viel deze mij op door de kleur:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT
Daarna door de foto van de kofferbak
en nee het maakt mij niet uit dat er lpg ingebouwd zit, maar wel de manier waarop.
Toen viel het kwartje, het zal toch niet zo zijn dat de E46 geen volledig reserve wiel herbergt
en er dus geen LPG ringtank in kan?
Jullie wisten dit antwoord waarschijnlijk al, ik alleen niet en dat is een dikke vette streep door mijn plan
sjeesus wat baal ik hier van. Dat er een ringtank in past is redelijk essentieel voor het behoud van het praktische nut van de auto. LPG is noodzakelijk ivm de vele km die ik er mee rijd.
f*k en ik verheugde mij zo op deze auto
Ik ben er al wel achter dat een 330i wel zou kunnen, maar dat is een bak minder pk
maar dan zou wss nog een alpina kunnen, maar ja dan mis je nog steeds de looks van een M3
Ik moet dus nog even blijven dromen of andere oplossingen vinden ...
Laatst gewijzigd door Milka op 21 feb 2014, 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Bij een Alpina is het de vraag of je het G3 voordeel gaat krijgen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Gas in een M3? Maak dat je wegkomt man!
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Hier moet ik me bij aansluiten.Petrolhead Tom schreef:Gas in een M3? Maak dat je wegkomt man!
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Die reacties waren voorspelbaar en dus te verwachten
Maar goed dat zal me ook roesten, als ik er mijn lol maar aan heb.
Eerder al een MB W124 500E omgebouwd naar LPG, heerlijk en zonder grote problemen 2jr in rondgereden
en alle leaserijders met 105pk ecomotion plastic uitgelachen.
Al dan niet G3 maakt mij niet bijzonder veel uit. Is op het jaarlijkse geheel niet zo echt doorslaggevend.
Maar goed dat zal me ook roesten, als ik er mijn lol maar aan heb.
Eerder al een MB W124 500E omgebouwd naar LPG, heerlijk en zonder grote problemen 2jr in rondgereden
en alle leaserijders met 105pk ecomotion plastic uitgelachen.
Al dan niet G3 maakt mij niet bijzonder veel uit. Is op het jaarlijkse geheel niet zo echt doorslaggevend.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
+1, waarom het premium bedrag betalen voor het M-logo als je er toch gas in gaat leggen en heul veul kilomters gaat maken?Jussi schreef:Hier moet ik me bij aansluiten.Petrolhead Tom schreef:Gas in een M3? Maak dat je wegkomt man!
Ik lees dat je voor een 330i wilt gaan, maar dat had ik dus sowieso al gedaan. Al zijn deze ook dun gezaaid in goede staat met weinig km's. Misschien nog wel lastiger te vinden dan een M3.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Een E500 is een auto met een motor die amper toerendraait en alles op koppel gooit. Een M3 draait 8500 toeren en levert meer dan 100 pk per liter. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n motor op een schrale brandstof als gas zit te wachten.Milka schreef: Die reacties waren voorspelbaar en dus te verwachten
Maar goed dat zal me ook roesten, als ik er mijn lol maar aan heb.
Eerder al een MB W124 500E omgebouwd naar LPG, heerlijk en zonder grote problemen 2jr in rondgereden
en alle leaserijders met 105pk ecomotion plastic uitgelachen.
Al dan niet G3 maakt mij niet bijzonder veel uit. Is op het jaarlijkse geheel niet zo echt doorslaggevend.
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik zou het zo doen, een pk monster op LPG. De huidige installaties zijn heel wat anders dan de "oude" installaties. Ik heb meerdere voorbeelden gezien van auto's die met heel veel vermogen prima functioneren op LPG. Je kop gaat er alleen wat eerder aan, dat is iets om rekening mee te houden.
Doe mij maar LPG.
Doe mij maar LPG.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
M3 op LPG of liever wat anders?
Dick had toch ook een LPi installatie op zijn T5 waar een 3.2 V6 in lag, dikke tank achterin, 7 injectoren en ding ging als een raket!
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Voor mij zou het ook geen no-go zijn hoor. Prima alternatief en je olie is altijd brandschoon
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
ik snap het 'purisme' wel, maar om daar nou iemand zo voor gek mee te verklaren......
Gas hoeft in principe geen probleem te zijn voor veel wagens, ook geen tpm monsters.
Gas hoeft in principe geen probleem te zijn voor veel wagens, ook geen tpm monsters.
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Als je LPG in een M3 wil snap je het volgens mij echt niet Deze motor is gebouwd om te presteren niet om zo zuinig mogelijk van A naar B te rijden.
Wat denk je dat er in de verbrandings ruimte gebeurt als de temperaturen fors hoger oplopen dan berekend bij 7000rpm ?
Een moderne motor op LPG laten rijden kan maar, doe het dan af-fabriek, heb je ook meer onderhoudskosten dan benzine maar het is de beste optie.
Een oude Volvo op LPG, dat gaat prima.
Als er zoveel km's gemaakt worden waarom dan geen 330D E90 o.i.d. ? Voor 20K kun je een prima exemplaar vinden.
Wat denk je dat er in de verbrandings ruimte gebeurt als de temperaturen fors hoger oplopen dan berekend bij 7000rpm ?
Een moderne motor op LPG laten rijden kan maar, doe het dan af-fabriek, heb je ook meer onderhoudskosten dan benzine maar het is de beste optie.
Een oude Volvo op LPG, dat gaat prima.
Als er zoveel km's gemaakt worden waarom dan geen 330D E90 o.i.d. ? Voor 20K kun je een prima exemplaar vinden.
- TheMway
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 19:32
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
@Flamman ik ben het met je eens, als je LPG in M versie van BMW gaat bouwen ben je niet helemaal goed bezig, daarnaast als je een M3 koopt moet je niet zeuren over het brandstof verbruik anders moet je hem gewoon laten staan en voor wat anders gaan.
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
LPG heeft tegenwoordig haast geen effect meer op het vermogen.Flamman schreef:Als je LPG in een M3 wil snap je het volgens mij echt niet Deze motor is gebouwd om te presteren niet om zo zuinig mogelijk van A naar B te rijden.
Wat denk je dat er in de verbrandings ruimte gebeurt als de temperaturen fors hoger oplopen dan berekend bij 7000rpm ?
Een moderne motor op LPG laten rijden kan maar, doe het dan af-fabriek, heb je ook meer onderhoudskosten dan benzine maar het is de beste optie.
Een oude Volvo op LPG, dat gaat prima.
Als er zoveel km's gemaakt worden waarom dan geen 330D E90 o.i.d. ? Voor 20K kun je een prima exemplaar vinden.
Verder is de verbrandingstemperatuur van LPG naar mijn weten een graad of 10 hoger dan die van benzine, dat noem ik nou niet echt fors.
En heeft LPG wel een octaan getal van goed boven de 100.
Dus zo gek is het nog niet.
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
ach en zo heeft een ieder zijn opvatting en afhankelijk daarvan heb ik het wel of niet begrepen.
Ik zal mijn gedachten uiteenzetten, zonder dat ik nu verwacht dat ik daarmee tegenstanders overtuig:
ik rijd deze uit voor mijn zaak, ik kan dan kiezen voor een 19c p/km en een prive auto aanschaffen of op de zaak. Ik kies voor dit laatste en neem em dan ook in de bijtelling. Dan kan ik kiezen voor een recente auto en 500 euro per maand overmaken naar de belastingdienst. Of een oudere auto, maar ook met alles er op en er aan en die voor 35% tegen dagwaarde. Daarmee kan ik ook nog eens auto's rijden waar ik vroeger van droomde. De M3 is er zo één.
Door mijn werk rijd ik nou eenmaal veel [min 30k oplopend tot 50k p/jr] Dan maakt het eigenlijk niet uit welke brandstof je kiest, dat kost gewoon een bom met duiten. Diesels van 15jr oud zijn nog niet de diesels die we nu kennen en zeker niet met het nodige vermogen. Pak je een benzine, zet er LPG op kun je een pak vermogen onder je kont hebben en het betaalbaar houden. Het gaat dus niet om zo zuinig mogelijk te rijden, maar om de totaal kosten enigzins te beperken. Daarmee maak ik dromen waar die anders onbereikbaar zouden zijn. Omdat ik zoveel rijd wil ik ook in iets rijden waar ik blij van wordt. De 500E was zo'n feest.
Ik dacht dat met de E38 dat ook te hebben, maar dat is gewoon niet het geval. Die mist voor mij de wow factor. Een 330i is mss de meer verstandige keuze, maar mist de looks, weggedrag, de wow.
Aangehaald wordt dat de motor niet gemaakt is voor lpg icm met hoge toeren etc.
Tja als ik 30k op de nurburgring zou slijten heb je een punt, 75% van de tijd echter rijd de auto 100-130, 10% trek ik em lekker even door de toeren. Allemaal geen probleem op LPG ook niet wat betreft temperatuur.
Die laatste 15% dan wordt de auto vol belast en dan .... dan zit er een knopje op de installatie en krijgt de auto zijn vertrouwde sap.
LPG op alleen oude volvo´s of nieuw auto´s is zo achterhaald. Installaties zijn erg modern, directe inspuiting
nauwelijks onderhoud en rijd gewoon goed en zonder problemen. Enige waar je rekening mee moet houden is het eventueel preventief vervangen van één of meerdere bobines.
Dat er mensen zijn die het anders doen snap ik, zo zijn er ook mensen die kiezen voor een Mitsubishi Outlander PHEV. Dan zie ik toch liever een M3 op LPG op de weg.
Zo en nu weer back on topic, e46 M3 die te koop staan
Ik zal mijn gedachten uiteenzetten, zonder dat ik nu verwacht dat ik daarmee tegenstanders overtuig:
ik rijd deze uit voor mijn zaak, ik kan dan kiezen voor een 19c p/km en een prive auto aanschaffen of op de zaak. Ik kies voor dit laatste en neem em dan ook in de bijtelling. Dan kan ik kiezen voor een recente auto en 500 euro per maand overmaken naar de belastingdienst. Of een oudere auto, maar ook met alles er op en er aan en die voor 35% tegen dagwaarde. Daarmee kan ik ook nog eens auto's rijden waar ik vroeger van droomde. De M3 is er zo één.
Door mijn werk rijd ik nou eenmaal veel [min 30k oplopend tot 50k p/jr] Dan maakt het eigenlijk niet uit welke brandstof je kiest, dat kost gewoon een bom met duiten. Diesels van 15jr oud zijn nog niet de diesels die we nu kennen en zeker niet met het nodige vermogen. Pak je een benzine, zet er LPG op kun je een pak vermogen onder je kont hebben en het betaalbaar houden. Het gaat dus niet om zo zuinig mogelijk te rijden, maar om de totaal kosten enigzins te beperken. Daarmee maak ik dromen waar die anders onbereikbaar zouden zijn. Omdat ik zoveel rijd wil ik ook in iets rijden waar ik blij van wordt. De 500E was zo'n feest.
Ik dacht dat met de E38 dat ook te hebben, maar dat is gewoon niet het geval. Die mist voor mij de wow factor. Een 330i is mss de meer verstandige keuze, maar mist de looks, weggedrag, de wow.
Aangehaald wordt dat de motor niet gemaakt is voor lpg icm met hoge toeren etc.
Tja als ik 30k op de nurburgring zou slijten heb je een punt, 75% van de tijd echter rijd de auto 100-130, 10% trek ik em lekker even door de toeren. Allemaal geen probleem op LPG ook niet wat betreft temperatuur.
Die laatste 15% dan wordt de auto vol belast en dan .... dan zit er een knopje op de installatie en krijgt de auto zijn vertrouwde sap.
LPG op alleen oude volvo´s of nieuw auto´s is zo achterhaald. Installaties zijn erg modern, directe inspuiting
nauwelijks onderhoud en rijd gewoon goed en zonder problemen. Enige waar je rekening mee moet houden is het eventueel preventief vervangen van één of meerdere bobines.
Dat er mensen zijn die het anders doen snap ik, zo zijn er ook mensen die kiezen voor een Mitsubishi Outlander PHEV. Dan zie ik toch liever een M3 op LPG op de weg.
Zo en nu weer back on topic, e46 M3 die te koop staan
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Maar E46 M3 is er nog niet als 15 jaar of ouder. Hoe ga je die bijtellingsvriendelijk rijden dan?
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
even een jaar niet in de bijtelling heb ik er wel voor over om van de e38 naar de e46 over te stappen.
Daarom wilde ik niet jonger dan 2001. Ik heb nog wat anders staan waar ik me best een jaar mee red.
Mijn ondergrens van 30k is puur zakelijke km, gaat de auto in de bijtelling loopt het op naar 50k.
Daarom wilde ik niet jonger dan 2001. Ik heb nog wat anders staan waar ik me best een jaar mee red.
Mijn ondergrens van 30k is puur zakelijke km, gaat de auto in de bijtelling loopt het op naar 50k.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Best een goed verhaal en kan me er in vinden. Het is een creatieve manier om een dikke auto te rijden.
Wel lijkt me een M3 met 50K per jaar een dure auto om te rijden. Hard maken kan ik dat niet maar het is een gevoel. Ik heb zelf een M3 (een e36) en die kost serieus geld om te rijden. Als ondernemer kun je denken dat boeit niet maar dan moeten de zaken wel goed lopen. En als de zaken goed lopen kun je ook de kilometer vergoeding omhoog schroeien tegen een paar belastingscenten en een snelle diesel gaan rijden.
50.000 x €0,25 = 12.500.
Daar kun je een 330d/335d voor rijden, mits je iets oudere koopt. Gechipt bijna sneller dan de e46 en de E90 heeft een fabelachtig rijgedrag en zijn bewezen kilometervreters.
Moet zeggen dat ik een diesel liefhebber ben. Benzine is alleen beter op het circuit of met turbo.
Wel lijkt me een M3 met 50K per jaar een dure auto om te rijden. Hard maken kan ik dat niet maar het is een gevoel. Ik heb zelf een M3 (een e36) en die kost serieus geld om te rijden. Als ondernemer kun je denken dat boeit niet maar dan moeten de zaken wel goed lopen. En als de zaken goed lopen kun je ook de kilometer vergoeding omhoog schroeien tegen een paar belastingscenten en een snelle diesel gaan rijden.
50.000 x €0,25 = 12.500.
Daar kun je een 330d/335d voor rijden, mits je iets oudere koopt. Gechipt bijna sneller dan de e46 en de E90 heeft een fabelachtig rijgedrag en zijn bewezen kilometervreters.
Moet zeggen dat ik een diesel liefhebber ben. Benzine is alleen beter op het circuit of met turbo.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Tel daarbij op dat je niet je halve werkweek aan die teringpomp staat.Reind schreef:Best een goed verhaal en kan me er in vinden. Het is een creatieve manier om een dikke auto te rijden.
Wel lijkt me een M3 met 50K per jaar een dure auto om te rijden. Hard maken kan ik dat niet maar het is een gevoel. Ik heb zelf een M3 (een e36) en die kost serieus geld om te rijden. Als ondernemer kun je denken dat boeit niet maar dan moeten de zaken wel goed lopen. En als de zaken goed lopen kun je ook de kilometer vergoeding omhoog schroeien tegen een paar belastingscenten en een snelle diesel gaan rijden.
50.000 x €0,25 = 12.500.
Daar kun je een 330d/335d voor rijden, mits je iets oudere koopt. Gechipt bijna sneller dan de e46 en de E90 heeft een fabelachtig rijgedrag en zijn bewezen kilometervreters.
Moet zeggen dat ik een diesel liefhebber ben. Benzine is alleen beter op het circuit of met turbo.
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
@Reind, Klopt maar een 740i is ook niet goedkoop met 50k p/jr
Gaat er wat kapot is het ook serieus geld, ok de bandjes zijn goedkoper dan de 18"/ 19"
Maar ik heb het er voor over en de zaak kan het trekken.
Eigenlijk nooit gedacht aan opschroeven van de 19c.
Bij de 120d die mijn vrouw rijd kan het net uit zolang de afschrijving maar niet meeneemt.
Ook toen gekeken voor een 120i en dan rijd de diesel 10x fijner. Dus ik snap je diesel voorkeur wel Reind.
330d / 335d in E90 is dan zeker mooi, mmm eens aan rekenen.
@mods mss wordt het wat te veel off topic, ea mag wat mij betreft wel afgesplitst worden.
Gaat er wat kapot is het ook serieus geld, ok de bandjes zijn goedkoper dan de 18"/ 19"
Maar ik heb het er voor over en de zaak kan het trekken.
Eigenlijk nooit gedacht aan opschroeven van de 19c.
Bij de 120d die mijn vrouw rijd kan het net uit zolang de afschrijving maar niet meeneemt.
Ook toen gekeken voor een 120i en dan rijd de diesel 10x fijner. Dus ik snap je diesel voorkeur wel Reind.
330d / 335d in E90 is dan zeker mooi, mmm eens aan rekenen.
Wel goed voor de esso puntenTel daarbij op dat je niet je halve werkweek aan die teringpomp staat.
@mods mss wordt het wat te veel off topic, ea mag wat mij betreft wel afgesplitst worden.
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Wil je een snelle diesel die net zo goed stuurt als een M3, koop een 123d. Met chip naar 250pk en 480Nm, redelijk zuinig en stuurt geweldig. Mis hem nog wel eens.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Done!Milka schreef:@mods mss wordt het wat te veel off topic, ea mag wat mij betreft wel afgesplitst worden.
Het zou mijn voorkeur ook niet hebben trouwens. Je schrijft zo'n M3 echt mega hard af met die kilometers en onderhoudskosten zullen ook niet meevallen. Daarbij moet je ook wel heel erg zeker van een goede zijn bij aanschaf anders loop je er nog een keer zo hard op leeg.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik vind het wel een plan eerlijk gezegd. Bij de EVO hebben ze het een paar jaar geleden ook 'ns geprobeerd met een Alpina B10. Die is toen vrij snel aan de kant gezet vanwege iets wat ik me niet kan herinneren maar het beviel ze prima. Als je gigantisch veel gaat rijden moet je er in principe toch vanuit gaan dat zo'n auto naar verloop van tijd een km-stand bereikt heeft die de auto onverkoopbaar maakt. Of ie dan op LPG loopt of op benzine maakt in dat opzicht ook geen ene moer uit. Gezien de besparingen zul je de tank niet voor 1 jaar plaatsen dus ik zou zelf dan ook niet moeilijk doen over een exemplaar met een wat hogere km-stand (met 50k/jaar gaat het namelijk hard). Ik heb er voor de mx-5 ook wel eens over zitten denken maar de auto begon toen te vaak moeilijk te doen om de investering te verantwoorden.
Ik vind het in ieder geval een verfrissend idee en ZEKER een beter idee dan een prius-achtige of een dikke diesel - ik heb zelf ook niet zoveel met diesels dus ik snap de redenatie .
Ik vind het in ieder geval een verfrissend idee en ZEKER een beter idee dan een prius-achtige of een dikke diesel - ik heb zelf ook niet zoveel met diesels dus ik snap de redenatie .
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik volg je wel in je punt dat je gewoon een leuke wagen wil rijden met een LPI tank erin. Maar een E46 M3 leent zich daar volgens mij niet goed toe. Ze zijn met name zwak op volgende punten:
- Koppakking
- Lagerschalen
- Uitscheurende subframes
- SMG issues
- Verdere E46 specifiek zwakke punten
Als dat tegenslaat, kan je het bedrag van de aankoopprijs nog eens investeren in reparaties. Ik geloof dat gas icm veel kilometers op een M geen slim plan is.
Ik zou dan eerder naar een Alpina of 335i/335d kijken.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 29&asrc=st
Zoiets bijvoorbeeld.
- Koppakking
- Lagerschalen
- Uitscheurende subframes
- SMG issues
- Verdere E46 specifiek zwakke punten
Als dat tegenslaat, kan je het bedrag van de aankoopprijs nog eens investeren in reparaties. Ik geloof dat gas icm veel kilometers op een M geen slim plan is.
Ik zou dan eerder naar een Alpina of 335i/335d kijken.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 29&asrc=st
Zoiets bijvoorbeeld.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E46 M3 LPG draadje
Het is wel voer voor discussie iig
De koppakking staat mij iig niet bekend als zwak punt. Of de S54 er geschikt voor is durf ik eigenlijk niet te zeggen maar ik vraag me wel af waarom het niet zo zou zijn. Voor een sportmotor is het toch een behoorlijk probleemloos blok en de E46 M3 in z'n algeheel vind ik nou niet bepaald een fragiele sportwagen.
Punt waar ik mee zou zitten is dat het een hele vroege moet zijn en dan moet je je afvragen of je een auto koopt die in de basis gezond genoeg is om 30k tot 50kkm per jaar te draaien. Het meest verstandige is dan of eentje die heeeel weinig kilometers heeft of eentje met kilometers die al een deel revisie heeft gehad. Nokkenassen en lagerschalen denk ik dan aan b.v. Op de eerste ga je echt MEGA afschrijven maar eentje met b.v. 2 ton op de klok en reeds e.e.a. vervangen zou ik zo gek nog niet vinden. Ook met kilometers erop rijdt een E46 nog erg goed weet ik uit ervaring.
De koppakking staat mij iig niet bekend als zwak punt. Of de S54 er geschikt voor is durf ik eigenlijk niet te zeggen maar ik vraag me wel af waarom het niet zo zou zijn. Voor een sportmotor is het toch een behoorlijk probleemloos blok en de E46 M3 in z'n algeheel vind ik nou niet bepaald een fragiele sportwagen.
Punt waar ik mee zou zitten is dat het een hele vroege moet zijn en dan moet je je afvragen of je een auto koopt die in de basis gezond genoeg is om 30k tot 50kkm per jaar te draaien. Het meest verstandige is dan of eentje die heeeel weinig kilometers heeft of eentje met kilometers die al een deel revisie heeft gehad. Nokkenassen en lagerschalen denk ik dan aan b.v. Op de eerste ga je echt MEGA afschrijven maar eentje met b.v. 2 ton op de klok en reeds e.e.a. vervangen zou ik zo gek nog niet vinden. Ook met kilometers erop rijdt een E46 nog erg goed weet ik uit ervaring.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 223 gasten