Glnk BMW Z4

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Glnk BMW Z4

Bericht door glnk » 15 feb 2014, 20:52

Hallo iedereen,

Bij deze wil ik mij voorstellen. Ik ben al een tijdje aan het meelezen op het forum en heb besloten mij maar eens te registreren zodat ik mee kan discussieren over de onderwerpen die hier langs komen. :)

Momenteel rijd ik een BMW Z4 Coupe welke jullie niet onbekend zal zijn. Een auto waarmee ik plezierig mee naar mijn werk rijd en tevens fun kan hebben op leuke B-weggetjes. Omdat ik graag de grenzen opzoek wil ik dit jaar beginnen met circuit rijden. Onder andere bij driving-fun overweeg ik dit te gaan doen.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door dvh » 15 feb 2014, 20:53

Welkom.

Post gelijk ff diezelfde filmpjes als je op GOT gedaan hebt.
Hebben we buiten de driving gelijk wat fun ervan :-)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door RVV » 15 feb 2014, 20:55

Mijn ex Z4?

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door glnk » 15 feb 2014, 21:10

RVV schreef:Mijn ex Z4?
Volgens mij is dat jouw Z4 geweest ja. Hij is nog 'in one piece' :tooth:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door RVV » 15 feb 2014, 21:32

:thumbup:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 21:44

Wat voor achterbandjes heb je erop gezet? Vredestein komt er bij mij niet meer in!

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door glnk » 15 feb 2014, 22:07

Knot schreef:Wat voor achterbandjes heb je erop gezet? Vredestein komt er bij mij niet meer in!
Hoi Rody. Ik heb nog dezelfde banden eronder.

Inmiddels zijn ze bijna op (ruim voorbij de slijtage indicator):
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 22:09

Haha, en ik je nog netjes 250 euro meegeven om direct andere bandjes te halen :)

Maar die happen ben je dus kwijt? Zal wel alleen bij circuit gebruik komen en bij sportief straatgebruik zal het dan wel loslopen met die Vorti's....

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door glnk » 15 feb 2014, 22:10

Knot schreef:Haha, en ik je nog netjes 250 euro meegeven om direct andere bandjes te halen :)

Maar die happen ben je dus kwijt? Zal wel alleen bij circuit gebruik komen en bij sportief straatgebruik zal het dan wel loslopen met die Vorti's....
Die happen zijn netjes weggepoetst :D

Na lang te zeuren bij Vredestein en twee keer op bezoek te zijn geweest bij een specialist van Vredestein heb ik voor weinig twee nieuwe Vorti's kunnen kopen. Ik twijfel nog of ik deze eronder ga zetten. Ze slijten wel erg snel vind ik.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 22:29

Vond dat ze wel prima grip hadden op droog, je moet ze alleen niet TE heet maken door circuit gebruik en/of burnouts etc.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door GTRene » 15 feb 2014, 22:43

welkom, ik ben fan geworden van Nokian z-Line, mooi prijsje en zeer veel grip, althans dat viel me op, geen idee hoe ze het onder super hete omstandigheden uithouden, maar op straat bevallen ze mij super, helemaal voor het geld.
zijn ook redelijk breed, de maat klopt ook, bv niet zoals bij sommige merken een 235 een 225 is qua breedte.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 22:48

Ben vandaag weer fan van Michelin Energy (DOT 1001), teveel grip en ze gaan na een hele dag driften nogsteeds niet dood! :shock:

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door glnk » 15 feb 2014, 22:49

De grip mag altijd meer/beter. Ik heb laatst een Lotus gereden en die plakte een stuk beter aan de weg, maarjah dat is ook geen vergelijking. Burnouts doe ik niet, dat vind ik zonde van de banden. Uitaccelereren van bochten geeft door het onbreken van een sperdifferentieel wel snel wielspin. Dat sperdifferentieel mis ik wel in deze auto. En een harder onderstel. Was een standaard Z4 zonder de prokit zachter? Als ik aanpassingen ga doen dan blijf ik bezig :P. Ik laat deze auto voor wat het is. Ondertussen kijk ik stiekem naar een lichtere, meer hardcore auto voor erbij of ter vervanging van.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 22:58

Ik vond m stug zat zo, eigenlijk precies goed zo voor sportief straatgebruik.

Enige wat ie echt mag hebben is een Quaife differentieel a 1600 euro.

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door glnk » 15 feb 2014, 23:12

Op de limit helt het naar mijn mening te veel:

Afbeelding

En over de limit dan is het opvangen soms chaotisch vanwege het te zachte onderstel.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 23:22

Rico, wat vond jij? Stug zat?

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door glnk » 15 feb 2014, 23:37

De acceleratie van deze auto blijft heerlijk, ook al went het erg snel:



400 Meters 13.598s @ 168.5 KM/H
Top Speed 201.2 KM/H

0-20 km/h 1.04 s
0-40 km/h 1.96 s
0-60 km/h 3.11 s
0-80 km/h 4.26 s
0-100 km/h 5.88 s
0-120 km/h 7.63 s
0-140 km/h 9.92 s
0-160 km/h 12.55 s
0-180 km/h 15.48 s
0-200 km/h 19.70 s

Sneller dan een Porsche Cayman 2.9 (ook 265pk) En dit was nog op een natte weg, ik kon niet volgas in de 1. Ik vind het opmerkelijk dat de versnellingen zo kort zijn. Is dat ooit aangepast? Bij vmax zit ik in de toerenbegrenzer op precies 250 GPS.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door RVV » 15 feb 2014, 23:44

Knot schreef:Rico, wat vond jij? Stug zat?
Ja prima, maar ik reed ook met 18 inch. Met 17 inch vond ik hem zachter. Wat zit er nou onder dan?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 23:44

Is toch juist lekker zo kort, snel schakelen en je heb er je voordeel mee.

Ik vond het ook altijd een heerlijk rap autotje die 6000km die ik ermee gereden heb. Top had ik m 260 teller in de limiter.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 23:45

RVV schreef:
Knot schreef:Rico, wat vond jij? Stug zat?
Ja prima, maar ik reed ook met 18 inch. Met 17 inch vond ik hem zachter. Wat zit er nou onder dan?
Heb de auto verkocht op de zwarte 17inch wielen... maarja, zacht, dat is mijn 728i met dempers die 248.000km ervaring hebben ;)

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door glnk » 15 feb 2014, 23:49

Knot schreef:Is toch juist lekker zo kort, snel schakelen en je heb er je voordeel mee.

Ik vond het ook altijd een heerlijk rap autotje die 6000km die ik ermee gereden heb. Top had ik m 260 teller in de limiter.
Ja is best lekker zo. Alleen heb ik het gevoel dat de auto ver over die 260 heen kan met een langere versnelling :P

Je moest voor de gein eens in een Lotus stappen en daarna terug in de Z4. Dan schrik je hoor :shock:
Dan voelt het alsof je met een oude Caddilac onderweg bent. Ook qua stuurgevoel. De Z4 heeft opzich prima stuurgevoel maar als je uit een Lotus stapt dan voelt het allemaal erg licht aan evenals het rempedaal. Bij de Lotus is het rempedaal keihard.
Laatst gewijzigd door glnk op 15 feb 2014, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 23:57

Het is alweer ff geleden maar in 6 zat ie bij 260 teller toch nog niet op de redline dacht ik?

Als je de limiter uit laat programmeren moet je volgens mij ruim 280 teller kunnen halen voor je in de limiter komt in 6.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door GTRene » 16 feb 2014, 00:17

dat gaat best snel idd :shock:
onder de 20sec naar de 200 dat deden voorheen de M3's niet eens dacht ik, e30 en e36? zelfs een e46 zal er moeite mee krijgen.

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door glnk » 16 feb 2014, 00:24

Sneller dan een E36 M3 langzamer dan een E46 M3, die doet 18 seconden over 0-200

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4888
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Glnk BMW Z4

Bericht door sitechris » 16 feb 2014, 08:51

Prima acceleratiecijfers. Overigens vind ik de locatie van je filmpje persoonlijk wat dubieus. Om nu echt met 200 km/h op een dergelijk smalle weg langs een erf te scheuren (op het einde van filmpje). Volgens mij zijn er betere wegen te verzinnen waarop je een dergelijke sprint kan doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten