Documentaire!
-
Documentaire!
Een prachtige documentaire dat de gevolgen laat zien van de hogere druk die oa. Van sponsors bijv. Red Bully komt om steeds meer risico s te nemen en uiteindelijk je leven in de waagschaal te leggen.
http://gemi.st/VPWON_1197694" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Andre op 13 feb 2014, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Documantaire!
Andre schreef:Een prachtige documantaire dat de gevolgen laat zien van de hogere druk die oa. Van sponsors bijv. Red Bully komt om steeds meer risico s te nemen en uiteindelijk je leven in de waagschaal te leggen.
wanneer komt de docuvrouwtaire?

-
Re: Documentaire!
Te snel getypt:)
Ga de docu maar kijken is echt een eye opener.
Ga de docu maar kijken is echt een eye opener.
- Robertdj
Had 'm al gezien ja, heel goede docu! Hele sterke gast met dito gezin.
Ik snowboard nu 13 jaar, de 1e 8 jaar droeg ik geen helm (werd toen sowieso niet veel gedaan), heb toen ook wat klappers gemaakt, soms off-piste.
Met de crash van Schumi erbij zet het je weer aan het denken over de kwetsbaarheid van je koppie. Eén nare samenloop van omstandigheden en een onschuldig foutje kan je einde inluiden.
Als je dan het freestyle skiën/snowboarden op de OS ziet en de leeftijden van die ventjes. Ze zullen nooit geremd worden door hun eigen lef, als je er dan ook nog 's druk op legt vanuit de sponsors en de vrienden/concurrentie, dan gaan ze helemaal door tot het echt fout gaat.
Terwijl ik dit typ hoor ik een bericht op het nieuws dat snowboarders te veel risico nemen op wintersport dit jaar en dat er daardoor relatief veel ongelukken gebeuren...
Ik snowboard nu 13 jaar, de 1e 8 jaar droeg ik geen helm (werd toen sowieso niet veel gedaan), heb toen ook wat klappers gemaakt, soms off-piste.
Met de crash van Schumi erbij zet het je weer aan het denken over de kwetsbaarheid van je koppie. Eén nare samenloop van omstandigheden en een onschuldig foutje kan je einde inluiden.
Als je dan het freestyle skiën/snowboarden op de OS ziet en de leeftijden van die ventjes. Ze zullen nooit geremd worden door hun eigen lef, als je er dan ook nog 's druk op legt vanuit de sponsors en de vrienden/concurrentie, dan gaan ze helemaal door tot het echt fout gaat.
Terwijl ik dit typ hoor ik een bericht op het nieuws dat snowboarders te veel risico nemen op wintersport dit jaar en dat er daardoor relatief veel ongelukken gebeuren...
- Peric
't Zit natuurlijk ook wel in onze aard om steeds maar gekker te doen en maar harder te gaan. Tuurlijk is er druk van sponsoren, maar we zijn er ook zelf zeker debet aan..
- Sjoerd
Ik ski voor het eerst dit jaar met helm; ik heb vorig jaar al getwijfeld en heb toen 5 skiers zonder helm geteld. Dit jaar slechts 2. Iedereen doet het gewoon.
Wel hoor ik inderdaad de laatste paar jaar meer en meer over ongelukken, extremere skitrips ed. Je hebt nu ook een app op de telefoon die onder andere de topsnelheid meet. Die heb ik dit jaar bewust ook niet gebruikt. Vorig jaar betrapte ik mijzelf toch dat ik toch maar ging kijken of het harder kon. Heb uiteindelijk 91 km/h gehaald zonder helm.... maar ik ken er genoeg die boven de 100 zaten.
Off piste doe ik al jaren niet meer; ik ben één keer erg hard gevallen met mijn hoofd een 1.5 meter van een grote steen. Dat geluk ga ik niet nog een keer afdwingen.
Aan de andere kant ging ik best vaak met de GT3 naar de A31 waar snelheden boven de 300 km/h eerder regel dan uitzondering waren....
Wel hoor ik inderdaad de laatste paar jaar meer en meer over ongelukken, extremere skitrips ed. Je hebt nu ook een app op de telefoon die onder andere de topsnelheid meet. Die heb ik dit jaar bewust ook niet gebruikt. Vorig jaar betrapte ik mijzelf toch dat ik toch maar ging kijken of het harder kon. Heb uiteindelijk 91 km/h gehaald zonder helm.... maar ik ken er genoeg die boven de 100 zaten.
Off piste doe ik al jaren niet meer; ik ben één keer erg hard gevallen met mijn hoofd een 1.5 meter van een grote steen. Dat geluk ga ik niet nog een keer afdwingen.
Aan de andere kant ging ik best vaak met de GT3 naar de A31 waar snelheden boven de 300 km/h eerder regel dan uitzondering waren....
- André van der Toorn
Levensgevaarlijk! Dat is 83,333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333 meter per seconde. Dit zou direct verboden moeten worden en ik pleit ervoor dat ze in Duitsland ook terug gaan naar 100 km/u op alle snelwegen.Sjoerd schreef: Aan de andere kant ging ik best vaak met de GT3 naar de A31 waar snelheden boven de 300 km/h eerder regel dan uitzondering waren....
-
Ik reed 130km per uur met een Electrische bmw op 4 kruiwagen wielen. De stoelen hadden dezelfde zij steun als het kratje waar jij op staat van der Toorn:) Ik dacht dat ik dood ging in dat ding. Nee ik stap wel bij Sjoerd in met 300km in een GT3 over de Autobahn:)
- EmielS60
Mooie docu, had hem een paar dagen geleden gezien.
Hij was er helemaal op gebrand om terug te keren, maar je ziet hem, vooral na het gesprek met een vriend/collega snowboarder, helemaal veranderen van instelling. Die vriend was 2 keer op z'n hoofd geland en er kwam alleen maar wartaal uit.
Pienter broertje heeft ie ook
Hij was er helemaal op gebrand om terug te keren, maar je ziet hem, vooral na het gesprek met een vriend/collega snowboarder, helemaal veranderen van instelling. Die vriend was 2 keer op z'n hoofd geland en er kwam alleen maar wartaal uit.
Pienter broertje heeft ie ook

- Luco
Dus al die gasten die hier wartaal uit slaan zijn ook minimaal twee keer op hun hoofd gevallen.EmielS60 schreef: Die vriend was 2 keer op z'n hoofd geland en er kwam alleen maar wartaal uit.

- Martijn M
Nee die stoten steeds hun kop als ze weer eens onder het bureau moeten bij de BMW dealerLuco schreef:Dus al die gasten die hier wartaal uit slaan zijn ook minimaal twee keer op hun hoofd gevallen.EmielS60 schreef: Die vriend was 2 keer op z'n hoofd geland en er kwam alleen maar wartaal uit.

- Luco
Martijn M schreef:Nee die stoten steeds hun kop als ze weer eens onder het bureau moeten bij de BMW dealerLuco schreef:Dus al die gasten die hier wartaal uit slaan zijn ook minimaal twee keer op hun hoofd gevallen.EmielS60 schreef: Die vriend was 2 keer op z'n hoofd geland en er kwam alleen maar wartaal uit.

- Roy RS
André van der Toorn schreef:Levensgevaarlijk! Dat is 83,333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333 meter per seconde. Dit zou direct verboden moeten worden en ik pleit ervoor dat ze in Duitsland ook terug gaan naar 100 km/u op alle snelwegen.Sjoerd schreef: Aan de andere kant ging ik best vaak met de GT3 naar de A31 waar snelheden boven de 300 km/h eerder regel dan uitzondering waren....
hoezo is dit fop accountje na 7 jaar nog altijd actief?
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het wordt met mate gebruikt, en volgens mij iemand uit de inner circle zeg maar.Roy RS schreef:hoezo is dit fop accountje na 7 jaar nog altijd actief?
- Sjoerd
Here comes Relsmurf!smiley schreef:Het wordt met mate gebruikt, en volgens mij iemand uit de inner circle zeg maar.Roy RS schreef:hoezo is dit fop accountje na 7 jaar nog altijd actief?