E36 323i/ 328i Touring
- Tim N
E36 323i/ 328i Touring
Zoek een nette 323i 328, must have is dakraam
Verder zou tempomat, elektrische ramen v+a, m-pakket, sportstoelen, leder etc etc natuurlijk helemaal niet erg zijn.
Weet iemand iets, kent iemand een auto die hieraan kan voldoen en waar een eigenaar er misschien wel vanaf zou willen hoor ik het graag.
Verder zou tempomat, elektrische ramen v+a, m-pakket, sportstoelen, leder etc etc natuurlijk helemaal niet erg zijn.
Weet iemand iets, kent iemand een auto die hieraan kan voldoen en waar een eigenaar er misschien wel vanaf zou willen hoor ik het graag.
-
ErikS
Re: E36 323i/ 328i Touring
Cabrio te klein?! 
- Tim N
Ja zit geen ruimte achter mijn voorstoel als ik lekker wil zitten.
Touring heeft toch wel net wat meer beenruimte achter voor mijn dametjes.
(waarom mis ik dat dakraam nou zo.... zou het makkelijker maken)
Touring heeft toch wel net wat meer beenruimte achter voor mijn dametjes.
(waarom mis ik dat dakraam nou zo.... zou het makkelijker maken)
-
ErikS
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=237071805
Deze had je al gezien?
Alleen geen cruise, verder wel lekker.
Wel aardige km stand.
Deze had je al gezien?
Alleen geen cruise, verder wel lekker.
Wel aardige km stand.
- Tim N
Gezien idd, helaas nogal wat roest, voorscherm en achterscherm hebben bubbels, onderkanten deuren schijnen al bruinig te worden (nog geen roest wist hij te melden)
En bij tankklep op achterscherm is lak weggesleten lijkt wel, dus ook dat spuiten...
Al met al wel de nodige punten die mijns inziens voor dat bedrag niet aanwezig hadden moeten zijn.
En bij tankklep op achterscherm is lak weggesleten lijkt wel, dus ook dat spuiten...
Al met al wel de nodige punten die mijns inziens voor dat bedrag niet aanwezig hadden moeten zijn.
-
ErikS
Pffff. Voor een touring met die km stand en roest is hij dan te duur ja.
- Vlokmans
Om eens een alternatief op te gooien:
http://svl.autodealers.nl/BMW/3-touring ... so=galerij" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben hier zelf eerder dit jaar nog voor in de weer geweest, toen hij nog te koop stond voor €3250,-. Heeft roest op de achterklep (onderaan) en onderaan voorportier bestuurderszijde. Als ik dat niet hersteld wilde hebben, ging er zo €750,- af. Auto is de afgelopen jaren bij ze in onderhoud geweest.
Echter haakte ik af, maar da's heel persoonlijk, omdat ik na herhaaldelijk vragen naar de staat van de motor (en rest van de auto uiteraard) niet te horen kreeg dat het op papier een 320i is waar later een 323i is in gegaan. Pas toen ik zei dat mijn verzekeraar en de RDW het over een 320i hebben, kwam er een "oh-ja-da's-waar-ook-momentje" bij de verkoper. Heb niet in de auto gereden verder. Het pleit voor ze dat ze het er in de advertentie ondertussen bij hebben gezet.
Maar goed, nogmaals, het is een alternatief en het ligt er maar net aan wat je eisen/verwachtingen zijn. Een "nette" 323i....tsja...is het uberhaupt wel een 323i?
http://svl.autodealers.nl/BMW/3-touring ... so=galerij" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben hier zelf eerder dit jaar nog voor in de weer geweest, toen hij nog te koop stond voor €3250,-. Heeft roest op de achterklep (onderaan) en onderaan voorportier bestuurderszijde. Als ik dat niet hersteld wilde hebben, ging er zo €750,- af. Auto is de afgelopen jaren bij ze in onderhoud geweest.
Echter haakte ik af, maar da's heel persoonlijk, omdat ik na herhaaldelijk vragen naar de staat van de motor (en rest van de auto uiteraard) niet te horen kreeg dat het op papier een 320i is waar later een 323i is in gegaan. Pas toen ik zei dat mijn verzekeraar en de RDW het over een 320i hebben, kwam er een "oh-ja-da's-waar-ook-momentje" bij de verkoper. Heb niet in de auto gereden verder. Het pleit voor ze dat ze het er in de advertentie ondertussen bij hebben gezet.
Maar goed, nogmaals, het is een alternatief en het ligt er maar net aan wat je eisen/verwachtingen zijn. Een "nette" 323i....tsja...is het uberhaupt wel een 323i?
- Tim N
Volkmans bedankt voor het meedenken, echter is dit in mijn ogen geen 323i.
Maar grootste no go is geen noodluik. Dat is de enige echte reden dat ik opzoek ben naar wat anders.
Maar grootste no go is geen noodluik. Dat is de enige echte reden dat ik opzoek ben naar wat anders.
- Joy
Wellicht over de grens kijken vanwege het beperkte aanbod in NL?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 30&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat nog een advertentie van dezelfde auto voor € 1.800,00 wegens noodzakelijk onderhoud achterremmen. Motor en koets zouden in goede staat zijn.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 30&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat nog een advertentie van dezelfde auto voor € 1.800,00 wegens noodzakelijk onderhoud achterremmen. Motor en koets zouden in goede staat zijn.
-
ErikS
Ja, mooi M pakket en schuifdakkie...

- Joy
must have is dakraam
Wat Tim wil is dit:Opties en accessoires
ABS
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Airconditioning
Centrale vergrendeling
Elektrische ramen
Lederen bekleding
Lichtmetalen velgen
Mistlampen
Open dak
Radio
Sportonderstel
Stoelverwarming
Stuurbekrachtiging
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 79&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peric
Ja? Denk je dat Tim dat wil? Met die verschikkelijke dubbele uitlaat eronder? 
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
5000,- mag je 'm 'hebben'.
Strikje erom of neem je 'm zo mee ?

Strikje erom of neem je 'm zo mee ?
- Tim N
Link werkt niet meer. (en kijk btw geheel Europa, in NL denk ik idd niet iets te vinden al kun je geluk hebben)
Idd die eerste is geen dakraam en dat is de must, m pakket eigenlijk ook aangezien retrofitten snel helft aanschafwaarde omvangt.
**EDIT** was het die zwarte 328i met individual hout voor 6500 en 143K op de teller?
Heb ik mee gemailt maar prijs was erg vast, en 6500 is net te gek haha
Idd die eerste is geen dakraam en dat is de must, m pakket eigenlijk ook aangezien retrofitten snel helft aanschafwaarde omvangt.
**EDIT** was het die zwarte 328i met individual hout voor 6500 en 143K op de teller?
Heb ik mee gemailt maar prijs was erg vast, en 6500 is net te gek haha
Joy schreef:must have is dakraamWat Tim wil is dit:Opties en accessoires
ABS
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Airconditioning
Centrale vergrendeling
Elektrische ramen
Lederen bekleding
Lichtmetalen velgen
Mistlampen
Open dak
Radio
Sportonderstel
Stoelverwarming
Stuurbekrachtiging
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 79&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim N
Dat soort dingen is terug te zetten naar origineel (of eisenmannPeric schreef:Ja? Denk je dat Tim dat wil? Met die verschrikkelijke dubbele uitlaat eronder?
Echter geen idee op welke jij doelt dus misschien idd te erg
- Knot
E46 328i touring executive met half lederen sportstoelen, schuif/kanteldak, mpakket een optie?
- Tim N
Grijs met 280K op de teller ;-P?
Ik heb na veel "lezen" op diverse fora het idee dat de build quality van de e46 minder is dan van de E36.
Veel met roestige schermen, na 200K erg veel onderhoud etc.
Kijk wel met een schuin oog naar E46's maar vaak buiten budget, of onderste regionen van aanbod (waar ik liever wegblijf)
Ik heb na veel "lezen" op diverse fora het idee dat de build quality van de e46 minder is dan van de E36.
Veel met roestige schermen, na 200K erg veel onderhoud etc.
Kijk wel met een schuin oog naar E46's maar vaak buiten budget, of onderste regionen van aanbod (waar ik liever wegblijf)
- dvh
Ik ben nu toch erg tevreden over mijn E46. De vorige beviel ook mij iets minder. Deze is echt goed ( en netjes ).
Maar zo heb ik ook E36's gehad met veel ellende.
Nu kan ik een E36 qua uiterlijk nog steeds erg mooi vinden. Maar qua interieur is de E46 toch next level shit.
Gewoon veel knusser, dikker , mooier afgewerkt , ect.
Ik zou niet terug willen naar een E36.
E90 ( prefacelift ) trekt mij ook wat minder. Facelift is alweer beter. Maar nog te prijzig.
Maar zo heb ik ook E36's gehad met veel ellende.
Nu kan ik een E36 qua uiterlijk nog steeds erg mooi vinden. Maar qua interieur is de E46 toch next level shit.
Gewoon veel knusser, dikker , mooier afgewerkt , ect.
Ik zou niet terug willen naar een E36.
E90 ( prefacelift ) trekt mij ook wat minder. Facelift is alweer beter. Maar nog te prijzig.
- Knot
Ik heb wel het idee als ik van mijn E36 in de E46 stap dat ik in de toekomst stap hoor, oogt echt 10x beter, deurpanelen vallen er niet af zoals bij de E36, dashbord 10x degelijker.
Na 2 ton idd wel wat kwaaltjes mogelijk maar mijn auto heeft altijd BMW dealeronderhoud gehad, bij 240k een INSP II bij BMW Dordrecht, daarna bij mij direct na aanschaf bij 265k voor 1000 euro onderhoud (oliebeurt, parkeersensor gerepareerd, nieuwe kleppendekselpakking, nieuwe schijven en blokken voor enz enz). Ook nog door Joost vlak voor verkoop een afneembare trekhaak gemonteerd (nieuw). Deze zomer nog een trilling gemaakt in de aandrijflijn, nieuwe hardyschijf, nieuwe flens en bouten etc a 600 euro.
Enige wat eraan komt zomer 2014 zijn de achterbanden en remblokken achter maar dat is normaal onderhoud. (set banden 200 euro, set blokken 100 euro).
Pas een 350Z bekeken, 122k gelopen en interieur zag er niet uit, dan was het alsof de E46 met zijn 281k net uit de showroom kwam rollen
Na 2 ton idd wel wat kwaaltjes mogelijk maar mijn auto heeft altijd BMW dealeronderhoud gehad, bij 240k een INSP II bij BMW Dordrecht, daarna bij mij direct na aanschaf bij 265k voor 1000 euro onderhoud (oliebeurt, parkeersensor gerepareerd, nieuwe kleppendekselpakking, nieuwe schijven en blokken voor enz enz). Ook nog door Joost vlak voor verkoop een afneembare trekhaak gemonteerd (nieuw). Deze zomer nog een trilling gemaakt in de aandrijflijn, nieuwe hardyschijf, nieuwe flens en bouten etc a 600 euro.
Enige wat eraan komt zomer 2014 zijn de achterbanden en remblokken achter maar dat is normaal onderhoud. (set banden 200 euro, set blokken 100 euro).
Pas een 350Z bekeken, 122k gelopen en interieur zag er niet uit, dan was het alsof de E46 met zijn 281k net uit de showroom kwam rollen
- MParallel
- Auto: BMW
Ik geloof dat de achterbank bij een cabrio wat minder diep is, maar voor de rest hebben alle E36 modellen exact dezelfde wielbasis* en plaats waar de voorstoelen staan. M.a.w. de ruimte tussen voor en achterbank is bij alle modellen gelijk.
*ruimte tussen de wielkasten, de M3 3.2 heeft een 2cm langere wielbasis vanwege de geometrie.
*ruimte tussen de wielkasten, de M3 3.2 heeft een 2cm langere wielbasis vanwege de geometrie.
- Knot
Zo zit ik er ook in, die geile wimpers op de motorkap vind ik niks, doe mij maar een facelift model maar idd wachten tot de prijzen wat zakken en ze allemaal dik onderhoud hebben gehad voor ze in de verkoop gaandvh schreef:E90 ( prefacelift ) trekt mij ook wat minder. Facelift is alweer beter. Maar nog te prijzig.
- Tim N
MParallel schreef:Ik geloof dat de achterbank bij een cabrio wat minder diep is, maar voor de rest hebben alle E36 modellen exact dezelfde wielbasis* en plaats waar de voorstoelen staan. M.a.w. de ruimte tussen voor en achterbank is bij alle modellen gelijk.
Zeker niet geheel waar, in mijn touring is er weldegelijk meer ruimte aanwezig tussen voorstoel en begin achterbank dan dat in de cabrio aanwezig was.
- Joy
Die belgische 323i heeft een schuifdak, het staat in de omschrijving en je ziet de lijnen ook in het dak lopen. Geen M-pakket inderdaad. Al is die combinatie voor < € 3.000,00 niet heel makkelijk te vinden.
De zwarte 328i touring in DE staat niet meer te koop.
De zwarte 328i touring in DE staat niet meer te koop.
- MParallel
- Auto: BMW
En dit met stoel in dezelfde stand? Mogelijk dat ondanks dezelfde wielbasis de achterbank bij de cabrio wat eerder begint.Tim N schreef:MParallel schreef:Ik geloof dat de achterbank bij een cabrio wat minder diep is, maar voor de rest hebben alle E36 modellen exact dezelfde wielbasis* en plaats waar de voorstoelen staan. M.a.w. de ruimte tussen voor en achterbank is bij alle modellen gelijk.
Zeker niet geheel waar, in mijn touring is er weldegelijk meer ruimte aanwezig tussen voorstoel en begin achterbank dan dat in de cabrio aanwezig was.
- Tim N
@Mparallel, denk idd dat icm daklijn de achterbank eerder begint.
@Joy: Was dat een zwarte 328i, toevallig verlaagd etc 5999,-?
Voor wat betreft budget ben ik niet gebonden aan < 3000,00 ik weet niet waar dat zo vandaan komt?
Makkelijk is de zoektocht denk ik niet, vindt ze maar nagenoeg roestvrij, met de juiste opties en juist dat schuifdak doet erg veel afvallen.
Geduld hebben en kijken wat er langs komt.
Belgische is idd een twijfel geval, staat idd wel bij omschrijving. Op foto's lijkt het lijntje mij juist weerspiegeling. Auto lonkt niet echt, maar kan idd eens een mail sturen. Advertentie is wel erg summier.
Wel jammer van PFL. maar remmerij is goed zelf te doen.
@Joy: Was dat een zwarte 328i, toevallig verlaagd etc 5999,-?
Voor wat betreft budget ben ik niet gebonden aan < 3000,00 ik weet niet waar dat zo vandaan komt?
Makkelijk is de zoektocht denk ik niet, vindt ze maar nagenoeg roestvrij, met de juiste opties en juist dat schuifdak doet erg veel afvallen.
Geduld hebben en kijken wat er langs komt.
Belgische is idd een twijfel geval, staat idd wel bij omschrijving. Op foto's lijkt het lijntje mij juist weerspiegeling. Auto lonkt niet echt, maar kan idd eens een mail sturen. Advertentie is wel erg summier.
Wel jammer van PFL. maar remmerij is goed zelf te doen.