Vandaag was het weer zomerbandenwisseldag en dan let je ineens extra goed op de banden waar je het hele jaar mee rijdt...en wat schets dan je verbazing:
Dit zijn dus beide achterbanden (RFT) die dit vertonen! Is dit toeval of moet er misschien naar uitlijning worden gekeken?
Banden zitten onder een F01 740d van 1,5 jaar oud.
Laat dat vraagteken maar weg, dit is helemaal niet goed. Is het helemaal rond zo?
Ik heb vandaag 1 band zo van de auto gehaald (zie 'mijn auto'), vrijwel identiek. Ik had bij die band altijd een ochtendzool. Ik hoop dat het er iets mee te maken heeft.
Typisch BMW kwaaltje... Binnenkant vd band slijt vele malen harder dan de buitenkant. Nou is dit wel extreem, maar eea is op te lossen door de uitlijning.
Ik heb dit slijtagepatroon ook gezien op Transporters waarbij grote wielen gemonteerd waren met laag profiel banden. De bijkomende verlaging van het onderstel zorgde voor een verandering van de sporing waardoor de band zichzelf als het ware stuk schuurde aan de binnenzijde.
Dus inderdaad eens checken wat de sporing aan de achterzijde doet. Bandenspanning lijkt mij in orde?
Lijkt er op dat je sporing achter negatief staat icm de negatieve wielvlucht van BMW gaat dat de binnenkant van je banden slopen. Ik ben wel benieuwd naar het uitlijnrapport.
wel heel raar, die andere 3 rijen zien er aardig vlak uit...
het lijkt wel of ie die naad los scheurt oid, dat punt ligt op bepaalde plekken dieper als het vlak zeg maar.
best vreemd, ja opzich kan die scheef afslijten vooral bij verlaging maar dit ziet er wel erg vreemd uit
Ik vind die extra rand zo raar.. Als je sporing verkeerd staat slijt je band gelijkmatig af, maar hier zit een randje extra bij..
Inderdaad uit laten lijnen.
Heeft de eigenaar soms lopen klagen over zoekerig weggedrag? Dan willen ze namelijk de boel aan de achterkant wel eens zo zetten wat deze slijtage verklaart. In dit geval staat het dan wel erg extreem.
Rijgedrag is gewoon normaal te noemen, niets opvallends.
Vandaag staat de 7 bij de dealer om te beginnen aan de uitlijning...ben benieuwd naar de uitkomst.