Zo maar wat e46 M3 ervaringen de afgelopen week

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
markk

Zo maar wat e46 M3 ervaringen de afgelopen week

Bericht door markk » 15 nov 2013, 19:08

Winter nadert. Auto staat nog op CSL velgen. Beetje zonde voor de winter. Dus afgelopen weekend die eronderuit geschroeft.

Maar dan ? Keuzes, keuzes, keuzes. Setje 18" OEM eronder met zomerbanden ? Setje beschadigde 19" EVO's eronder met Toyo zomerbanden die het op nat gewoon niet (of juist heel goed :-)) doen. Setje 18" M6 replica velgen eronder met winterbanden ?

CSL's lagen al in de schuur en toen zag ik de beschadigde 19" OEM EVO velgen. Met stoeprand schade en 1 wiel waar ik op gehobbied had om dat weg te werken. Over 5 cm ofzo de laklaag weggeschuurd. Verder niet. Duurde me te lang toen en had geen zin meer.

Nu wel zin. Dus haakse slijper met schuurschijf gepakt en van de hele velg de laklaag weggehaald. Valt best nog tegen. Ben je ff mee bezig zeg maar. Vervolgens de driehoek schuurmachine gepakt en alle oneffenheden van de haakse slijper met grove schuurschijf weggehaald en vervolgens zitten polijsten met scott's brite (heet dat zo ?). Paar uur bezig geweest maar resultaat mag er zijn. Nog niet zo mooi als OEM maar op een afstand van meer dan 1m zie je het verschil al niet meer. Ben voor nu tevreden. Voorgenomen om na het winterseizoen alle velgen te doen en ze dan ook echt helemaal weer perfect te polijsten. Ik weet nu dat het kan en alleen wat moeite/tijd kost.

EVO wielen erop dus met Toyo's. Wat een lol zeg die Toyo's. Gewoon geen grip in het nat. Driften met de M3 en CSL met Pilot Sports ? Nah, zonde en nogal eng. Veel grip en dan maakt zo'n ding toch wel veel snelheid en meters. Zo'n driftgod ben ik nou ook weer niet.

Driften met Toyo's. Woehahahah, zet DSC uit, de Sport knop aan en in 2 kan je op afroep wielspin creeren met je grote teen zonder dat je direct 90 km/h rijdt :-)

Afgelopen dinsdag. Shit weer. Dus vrouwlief die normaliter met brommer gaat pakt 130i mee. Dochter die normaliter met trein gaat maar ergens anders naar toe moet pakt P107 mee. En Mark, ja die had natuurlijk ook geen zin in z'n default brommer met die bakken regen. Dus met M3 naar het werk. Unieke situatie alledrie uit het gezin met de auto weg.

En de lol begon al toen ik wegreed. Ik realiseerde me opeens. Ieder gezinslid gaat weg met een auto en nog staat er 600pk+ aan auto werkloos voor onze deur. Wat een leven. Bizar. Ik vraag me altijd af hoelang ik dat nog financieel volhoud maar voorlopig ziet het er goed uit. Dus maar we blijven maar genieten.

Bijna bij m'n werk kruip ik bij het verkeerslicht bij m'n favoriete driftrotonde in Zoetermeer achter een Opel Ampera. Hij rijdt weg. Ik wacht even om hem op genoeg afstand te zetten. Drie banen, spekglade/natte lege rotonde voor me, M3 in sportmode en DSC uit. Ja wat kan je anders? Dus ik op meer dan genoeg afstand de Ampera achterna en de rotonde over sturend met het gaspendaal. Het stuurwiel stond met name naar rechts op de rotonde zeg maar en ik ging toch echt tegen de klok in over de rotonde :-)

Sta ik later in de file stopt die Ampera naast me. Ik zat nog na te genieten in alle rust van het plezier dat M3 rijden op Toyo's in een natte winter heet. Beetje in mezelf gekeerd als Remy in de file zeg maar. Met een grote grijns. Begint die Ampera rijder driftig te gebaren van gek enzo. Pffff, wie rijdt er hier nu Ampera en wie is er nu gek ? Ik zat minimaal 50m achter je en voor de rest was de rotonde LEEG. NL is gehersenspoelt wat dat betreft. Couldn't care less, ik had m'n nageniet momentje in de file.

Donderdag. Zelfde laken en pak. Vies weer en afspraak in R'dam. Dus heerlijk genoten van die auto. Die overigens afgelopen jaar maar 4k km heeft gedraaid. Maar elke km was er wel 1 met een big-smile..

Have (driving) fun

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 15 nov 2013, 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Re: Zo maar wat e46 M3 ervaringen de afgelopen week

Bericht door matthyssie » 15 nov 2013, 19:13

Lekker verhaaltje Mark!!

En tsjah, zodra je ook maar een beetje "gek" doet, geeft het gros van de Nederlanders je al een vinger. :?
Ergens logisch, want verkeersveiligheid en blabla. Maar zolang er niemand in je buurt rijdt en je weet waar je mee bezig bent kan het IMO niet zoveel kwaad.

Knot

Bericht door Knot » 15 nov 2013, 20:55

Kan je nagaan als je m (zoals ik dus doe) op wanli, roadhog of triangle zet, dan heb je in 3 en 4 ook vol wielspin, dan begint het echte feest pas ;)

Maar zonder gekheid, hou je maar een beetje in want je ziet dat het bij mij ook fout kan gaan als je te gek blijft doen.

Ik had bij de M5 juist altijd DSC uit en sport ook uit, vond dat het stuur te weinig bekrachtigd werd en dus de auto niet lekker uit zichzelf tegenstuurde met handjes los.

markk

Bericht door markk » 15 nov 2013, 22:07

Knot schreef:Kan je nagaan als je m (zoals ik dus doe) op wanli, roadhog of triangle zet, dan heb je in 3 en 4 ook vol wielspin, dan begint het echte feest pas ;)

Maar zonder gekheid, hou je maar een beetje in want je ziet dat het bij mij ook fout kan gaan als je te gek blijft doen.

Ik had bij de M5 juist altijd DSC uit en sport ook uit, vond dat het stuur te weinig bekrachtigd werd en dus de auto niet lekker uit zichzelf tegenstuurde met handjes los.
Zag het net pas Rody. Zonde van de e36. Ennuh bij mij zit er zoveel minder snelheid en lengte in de drifts...

Mark.

Richard430

Bericht door Richard430 » 16 nov 2013, 00:38

Ik zou ook druk naar je gebaren. Met mijn duimen omhoog en de vraag: wil je dat nog een keertje doen? :tooth:

Peric

Bericht door Peric » 16 nov 2013, 10:52

Vind ik altijd leuk als mensen gaan gebaren. Dan lach ik heel hard en steek m'n duim op.
Dan wordt het hoofd nóg roder.. :lol:

Plaats reactie