Anyways, na een aantal BMW's (zakelijk), en Alfa's (zakelijk en privé), heb ik de nieuwe 6 besteld als nieuwe leasebak.
Ik vind het een erg mooie auto om te zien, en het formaat is ideaal voor een klein gezin zoals wij dat thuis tegenwoordig vormen. Daarnaast wist ik via familie al dat Mazda's lekker rijden en bedrijfszeker zijn.
Mijn goed uitgeruste uitvoering gaat voor 34k over de toonbank. Dan nog extra voor een trekhaak en die wielen, afleverkosten enzo, ik geloof dat er 36500 op de factuur staat. Een kleine 10k minder dan een slechter uitgeruste 3er (paste ook in m'n leasebudget, maar de bijtelling over 45k vond ik te hoog)
Motor+bak:
Qua motor (2.2d 150pk, 380 Nm), bak en onderstel een prima alternatief voor een 3-serie. Uitgesproken dynamisch onderstel, kort pookje en strak roeren, en een heerlijke "dikke" diesel voor een 20% bijtelling auto.
Jammer dat het geen RWD is

De motor loopt door tot 5500 tpm... heel bijzonder. Koppel is al vroeg beschikbaar, zeker geen spaardiesel karakter. Gewoon soepel en stil. Meer heb je echt niet nodig voor alledag. Meer is vooral leuker.
Interieur:
Het interieur is netjes maar saai en zwart. Daar merk je het verschil in prijs toch wel. Materialen zijn goed, ontwerp vind ik ook goed, vooral als het donker is ziet het er mooi en rustig uit.
Opties:
Skylease+, die heeft alles behalve leer zo'n beetje:
- rear vehicle monitoring (dooie hoek lampje in de spiegel)
- lane departure warning (dat is vooral handig als je even wilt emailen tijdens het rijden

- navi met touchscreen en een alu knop bij de hand. Software van TomTom, beetje klein scherm, maar het werkt OK. Menu's niet zo mooi als ik van i-drive gewend was, maar dit zal zeker ook wennen.
- keyless go.
- milieu onzin zoals start-stop.
- koppeling met ipod en telefoon
- parkeerradar
- xenon/led
- sensoren voor de wipwappers en de lampjes.
- stoelverwarming
- privacy glas
- 19" (losse accessoire)
- trekhaak (losse accessoire)
Ik moet nog eens even door het boekje heen bladeren, want er zitten meer snufjes op dan ik dacht.
Ik zal hier zo nu en dan m'n ervaringen neerzetten met deze rode Jap, en nog even wat betere plaatjes schieten.