BMW E38 vreemd probleem met radio
- Martin van der Zwaard
BMW E38 vreemd probleem met radio
Ik zit met het volgende probleem;
Rij sinds van de week een E38 van 1998.
Ik heb nu al twee keer gehad dat als ik 's ochtends de auto start, dat de radio niet aan gaat. De knoppen reageren helemaal niet en dus is er geen leven in te krijgen. BC werkt wel gewoon. Contact uit en weer aan heeft ook geen nut.
Rij ik een tijdje (20 minuten ofzo) en zet ik het contact uit en weer aan, dan gaat gelijk de radio spelen. Daarna doet de radio het elke keer als ik de auto start. Het is dus alleen 's ochtends.
Heb al zitten zoeken op internet maar kan er zo snel niks over vinden. Nu zitten aardig wat mensen met kennis van BMW en (ex) E38-rijders dus hopelijk kan iemand me op weg helpen.
Rij sinds van de week een E38 van 1998.
Ik heb nu al twee keer gehad dat als ik 's ochtends de auto start, dat de radio niet aan gaat. De knoppen reageren helemaal niet en dus is er geen leven in te krijgen. BC werkt wel gewoon. Contact uit en weer aan heeft ook geen nut.
Rij ik een tijdje (20 minuten ofzo) en zet ik het contact uit en weer aan, dan gaat gelijk de radio spelen. Daarna doet de radio het elke keer als ik de auto start. Het is dus alleen 's ochtends.
Heb al zitten zoeken op internet maar kan er zo snel niks over vinden. Nu zitten aardig wat mensen met kennis van BMW en (ex) E38-rijders dus hopelijk kan iemand me op weg helpen.
- Knot
Re: BMW E38 vreemd probleem met radio
Reageert de ventilatie (motor) ook vreemd?
- Martin van der Zwaard
Dat durf ik niet te zeggen Rody. Zou ik morgen even moeten testen dan.
- GTRene
the haunted E38
apart idd.

apart idd.
- Martin van der Zwaard
Dat kan je wel zeggen Rene. Ik heb ook echt ff geen idee waar ik moet gaan zoeken.
Het is echt alleen 's ochtends. De rest van de dag werkt het meteen. Ook na een hele dag stil staan.
Het is echt alleen 's ochtends. De rest van de dag werkt het meteen. Ook na een hele dag stil staan.
- D20VT
beste oplossing is denk ik wat later naar je werk gaan, iig als je radio wil luisteren onderweg.
Voor de rest zou ik het ook niet weten
Voor de rest zou ik het ook niet weten

- Martin van der Zwaard
Vanmiddag even weg geweest met de auto.
Eerste start...geen radio. Vervolgens nog geen 5 minuten gereden, contact uit en weer aan....radio werkt gewoon. En dan blijft ie het gewoon de rest van de dag doen.
Eerste start...geen radio. Vervolgens nog geen 5 minuten gereden, contact uit en weer aan....radio werkt gewoon. En dan blijft ie het gewoon de rest van de dag doen.
- GTRene
is dat een hele oude radio met een weerstand oid? of zo'n bobine ding er op wellicht? zeg maar wat, misschien moet dat ding eerst wat 'opladen' oid vanwege een lek ding van die radio?
is die ook op de live feed aangesloten oid en of houd die de zenders e.d. wel vast? lijkt me wel maar vraag maar wat
is die ook op de live feed aangesloten oid en of houd die de zenders e.d. wel vast? lijkt me wel maar vraag maar wat

- Martin van der Zwaard
Nou, we zijn denk een stapje verder.......de auto heeft GEEN radiomodule in de kofferbak. Dit is alleen bij auto's met navi en dat heeft ie net weer niet.
Dus euvel zit hem in de radio zelf denk. Donderdag komt er een carkit in de auto dus eens kijken of er iets te vinden is. Zo niet..dan moet ik denk op zoek naar een andere radio.
Dus euvel zit hem in de radio zelf denk. Donderdag komt er een carkit in de auto dus eens kijken of er iets te vinden is. Zo niet..dan moet ik denk op zoek naar een andere radio.
- ///Joost
Lijkt wel alsof er een condensator in de radio zit, die eerst even opgeladen moet worden. Nadat de auto enkele minuten op contact heeft gestaan, heeft ie genoeg stroom voor de rest van de dag. Lijkt me dus idd in de radio te zitten.
-
De radio zit in het cassettedeel. Waarschijnlijk is die gaar. Komt wel eens voor namelijk.
- Martin van der Zwaard
En vanmorgen ging ie opeens wel aan.
Zondag had ik de wisselaar gevuld met cd's en gisterenochtend werkte de radio weer niet. Dus ik probeer even op de audio-knop te drukken en de wisselaar kwam meteen in actie. Vervolgens voor radio gekozen en hoppa....gewoon geluid etc. Dus ik dacht, dan heb ik iig een manier om de zooi 's ochtends aan de gang te krijgen. En vanmorgen stap ik in, contact aan en de radio gaat gelijk aan.
Lucky shot?? We gaan het morgen meemaken.

Zondag had ik de wisselaar gevuld met cd's en gisterenochtend werkte de radio weer niet. Dus ik probeer even op de audio-knop te drukken en de wisselaar kwam meteen in actie. Vervolgens voor radio gekozen en hoppa....gewoon geluid etc. Dus ik dacht, dan heb ik iig een manier om de zooi 's ochtends aan de gang te krijgen. En vanmorgen stap ik in, contact aan en de radio gaat gelijk aan.
Lucky shot?? We gaan het morgen meemaken.
- Knot
Blijft oude electronica he....
Bij de E39 M5 had ik met de CD wisselaar ook soms gedoe, speelde ie niet en ging magazijn er niet uit. Eerste keer hele ding uit elkaar gehaald maar daarna trucje uitgevonden.
Bij de E39 M5 had ik met de CD wisselaar ook soms gedoe, speelde ie niet en ging magazijn er niet uit. Eerste keer hele ding uit elkaar gehaald maar daarna trucje uitgevonden.
- Martin van der Zwaard
Ik heb in oude elektronica meer vertrouwen dan in die van tegenwoordig.
- Martin van der Zwaard
Het was dus een lucky shot.
Heb inmiddels een andere radio erin zitten en het probleem lijkt opgelost. Radio gaat de afgelopen twee dagen meteen aan 's ochtends bij de eerste start van de dag.
Toch wel fijn als de radio het doet tijdens de ochtendrit in de file.
Heb inmiddels een andere radio erin zitten en het probleem lijkt opgelost. Radio gaat de afgelopen twee dagen meteen aan 's ochtends bij de eerste start van de dag.
Toch wel fijn als de radio het doet tijdens de ochtendrit in de file.
- ///Joost
Ik ook...met de nieuwe Audi laat ik het ANWB lidmaatschap van m'n vriendin dus lekker doorlopen. Zo'n (semi)moderne kar stopt er gewoon mee, als er iets verkeerd zit. Een auto tot pakweg de jaren 90 zou op karakter doorrijden met de tong op de spreekwoordelijke schoenen.Martin van der Zwaard schreef:Ik heb in oude elektronica meer vertrouwen dan in die van tegenwoordig.