NL: In februari/maart 2013 opgebouwd op basis van een straatauto in goede staat. Ik heb deze auto het volledige seizoen 2013 gereden in de Ribank mazda MaX5 cup bij de DNRT, maar verkoop hem vanwege emigratie. De Mazda voldoet aan alle DNRT en MaX5 regelementen en is in goede staat. De motor loopt heerlijk, heeft goede oliedruk, verbruikt nagenoeg geen olie en heeft genoeg vermogen om de voorste helft van het veld bij te houden. De versnellingsbak schakelt soepel en precies. Geen zware schades gehad.
Met een leeggewicht van minder dan 885 kg zit je met een rijder van 75kg op het minimum gewicht van 960kg, en er zijn voldoende mogelijkheden om nog 10-15kg te verwijderen. Staat op Nederlands kenteken maar heeft geen actieve apk. Ik heb de koplampen, katalysator en kachel nog dus een nieuwe apk is mogelijk.
Vraagprijs € 8500,-
EN: Built in Februari/March 2013 based on a roadworthy car in good condition. I have raced this car the full 2013 season in the Dutch Ribank Mazda MaX5 Cup but have to sell it due to emigration. The car fully complies to the DNRT / MaX5 regulations and is in an overall good condition. The motor runs great, has a stable high oil pressure, has no significant oil usage and has enough power to drive along with the top half of the field. Gearbox shifts easily and accurate. Never severely damaged or crashed.
This car has an empty weight of less than 885 Kg, so it is on the 960kg minimum weight with a 75 kg driver, and has still possibilities to save another 10/15kgs. The Mazda has a Dutch registration, but is not APK tested at the moment. I still have the headlamps, catalytic converter and heater, so a new APK wouldn’t be a problem.
Asking €8500,-
Brief specs:
1.6 16v engine, with head rebuilt/skimmed in March 2013
Rollcage according to FIA Annexe J art 253, with enough room for a tall driver (<1,90).
Sparco Rev FIA seat (Driver)
QSP 6 point harness (Driver)
Visco Limited Slip Diff.
40Ah Lithium-Ion battery (<5kg!)
OMP Black series 2kg FIA foam extinguisher
Depowered(short) Steering Rack, welded torsion bar.
Lexan side windows
Team Dynamics Pro Race 2 (5x)
Toyo R1R semi-slicks (4x 60% profile, 4x 25% profile)
EBC Yellowstuff Brake Pads, Steel brake hoses.
IL Motorsport Alloy radiator
K&N Air Filter on IL Motorsport Intake
IL Motorsport Stainless Exhaust System
Comes with various spare parts and lubricants.
Contact:
Niels van Dulmen || Nielsvd39@hotmail.com || +31 629315723
It is possible to see the car in Wilp, between Apeldoorn/Deventer
MX5-NA 1.6 in Ribank Mazda MaX5 cup specification; €8500,-
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
MX5-NA 1.6 in Ribank Mazda MaX5 cup specification; €8500,-
- Bijlagen
-
- mazda.jpg (50.99 KiB) 2085 keer bekeken
-
- Mazda1.jpg (53.39 KiB) 2085 keer bekeken
-
- Max5 buitenkant.jpg (119.69 KiB) 2085 keer bekeken
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: MX5-NA 1.6 in Ribank Mazda MaX5 cup specification; €8500
Zonde Niels, maar wel te begrijpen. Als je terugkomt in NL wel weer gaan racen?
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: MX5-NA 1.6 in Ribank Mazda MaX5 cup specification; €8500
Ja, dat is wel de bedoeling. Misschien kan ik zelfs in Denemarken een paar keer rijden.
Eerst deze maar eens verkopen 


- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: MX5-NA 1.6 in Ribank Mazda MaX5 cup specification; €8500
Een onboard filmpje van afgelopen zondag:
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: MX5-NA 1.6 in Ribank Mazda MaX5 cup specification; €8500
Skup!
Deze staat er nog..
In april begint de cup alweer, dus sla je slag nu het kan. 
Deze staat er nog..

