BMW Z3 H&R verlagingsveren
-
BMW Z3 H&R verlagingsveren
H&R verlagingsveren voor de BMW Z3. Verlaagt vooraan tussen de 35-50mm en achteraan 35mm. Met Goca-attest voor de keuring en leeg plaatsingsattest (waar je als Nederlander eigenlijk niks mee bent). Aangekocht vorig jaar in november met factuur ter inzage. Nieuwprijs was 250 euro.
Laat de foto's u overtuigen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=300
Prijs: 140 euro
Groeten,
Laat de foto's u overtuigen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=300
Prijs: 140 euro
Groeten,
- Niels
- Auto: Prius+
Re: BMW Z3 H&R verlagingsveren
Weet iemand of dit ook onder een M te schroeven valt?
-
Moet gewoon passen, lijkt me. Z3M top mounts passen ook op non M etc. Ik monteer nu zelf een Z3M schroefset op een 2.8.
- GTRene
denk niet voor op bv de originele BMW poten (jij hebt KW nu toch nog?) veerschotels past, toevallig laatst gekeken verschil bij de M en de gewone Z3 andere schotel grotes voor?Niels schreef:Weet iemand of dit ook onder een M te schroeven valt?
ik keek daarna omdat ik zelf een set verlagings veren te koop heb staan op MP speciaal voor de M versies en schijnbaar zijn dus sowieso die veerschotels anders bij de non M anders kon ik er bij vermelden dat het bv ook op de non M modellen past

-
KW?GTRene schreef:denk niet voor op bv de originele BMW poten (jij hebt KW nu toch nog?) veerschotels past, toevallig laatst gekeken verschil bij de M en de gewone Z3 andere schotel grotes voor?Niels schreef:Weet iemand of dit ook onder een M te schroeven valt?
ik keek daarna omdat ik zelf een set verlagings veren te koop heb staan op MP speciaal voor de M versies en schijnbaar zijn dus sowieso die veerschotels anders bij de non M anders kon ik er bij vermelden dat het bv ook op de non M modellen pastmaja...schijnbaar wat anders als je op de onderdelenlijst kijkt.
Ik vertrouw uiteraard op René, de Z3-guru.

- GTRene
nou...laat dat guru er maar af, ik vergeet veels te veel weet niet eens meer wat
maar toevallig dat ik dat deze maand bekeken had, zal eens even kijken, gaat alleen om de originele BMW veerpoten (front) bv nr 8 van de M is alleen voor de M Z3 en M3
http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Co ... ing_parts/" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier bij de Z3 bv 2.8 coupe is nr 8 voor heel veel modellen maar niet de M versie.
http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Co ... ing_parts/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar kan ook zo maar zijn dat die van de M bv alleen maar dikker zijn? don't know.

maar toevallig dat ik dat deze maand bekeken had, zal eens even kijken, gaat alleen om de originele BMW veerpoten (front) bv nr 8 van de M is alleen voor de M Z3 en M3
en hier bij de Z3 bv 2.8 coupe is nr 8 voor heel veel modellen maar niet de M versie.
maar kan ook zo maar zijn dat die van de M bv alleen maar dikker zijn? don't know.
-
Dacht dat men ook E36 M3 veren op gewone E36's zette. Alsook die hele poten worden overgezet dus volgens mij heb je geen problemen met de koker. Die veerschotels kosten precies ook niet veel.
- Niels
Onder mijn M zit nu een KW schroefset maar ik wil eigenlijk terug naar originele dempers en een verlagingset van Eibach of H&R. Als je nummers e.d. gaat vergelijken dan zijn onderstel delen tussen de 2.8/3.0 niet uitwisselbaar met een M maar ik lees ook wel weer andere dingen alleen niet met zekerheid. Vandaar de vraag
Als het past dan heb ik zeker interesse!

Als het past dan heb ik zeker interesse!
- GTRene
hele poten klopt wel, had ik destijds ook onder mijn 316i Compact met M3 motor en interieur (deel) en onderstel e.d.
ja natuurlijk Z3M achteras ook.
idd de schotels kosten het geld niet, als je echt zou willen zou het wellicht kunnen
neem aan dat die H&R kit voor de/een 2.8 besteld is? die hebben wellicht ook een iets andere veerkracht voor en achter waar je in bepaalde gevallen ook wat rekening mee moet houden.
weet ik zo niet meer uit het hoofd, staat wel op wat sites, voordeel van de 2.8 set is dat de veerschotels van al de non M schijnbaar hetzelfde zijn zoals de upper spring plate
http://bmwfans.info/parts/catalog/31331135580/" onclick="window.open(this.href);return false;

idd de schotels kosten het geld niet, als je echt zou willen zou het wellicht kunnen

neem aan dat die H&R kit voor de/een 2.8 besteld is? die hebben wellicht ook een iets andere veerkracht voor en achter waar je in bepaalde gevallen ook wat rekening mee moet houden.
weet ik zo niet meer uit het hoofd, staat wel op wat sites, voordeel van de 2.8 set is dat de veerschotels van al de non M schijnbaar hetzelfde zijn zoals de upper spring plate

http://bmwfans.info/parts/catalog/31331135580/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
@ Niels,
als jij van je KW set af wil, heb ik zeker interesse.
Moet gewoon onder mijn QP 2.8 passen, toch?
Grt Friso
als jij van je KW set af wil, heb ik zeker interesse.
Moet gewoon onder mijn QP 2.8 passen, toch?
Grt Friso
-
Momenteel voorbehouden.
@Niels: wat voor KW Variant heb je? Misschien wil "Tomj" zijn H&R/Bilstein combinatie wel ruilen/verkopen.
@Friso: M schroefkit past op 2.8 maar niet omgekeerd.
@Niels: wat voor KW Variant heb je? Misschien wil "Tomj" zijn H&R/Bilstein combinatie wel ruilen/verkopen.
@Friso: M schroefkit past op 2.8 maar niet omgekeerd.
- Niels
Ik heb er een Variant 2 onder zitten maar de set is al behoorlijk oud. Voor de rest geen klagen aangezien de auto behoorlijk fijn stuurt en niet vreselijk oncomfortabel is. Een nieuwe KW set is dus ook zeker een optie, te meer omdat ik vaker lees dat een vaste verlaging minder goed bevalt bij de Z. Ze gaan dan wat in de kont hangen en dat is bij de mijne ook het geval aangezien achter de verstellers en KW veren ontbreken.
-
Tomj wil zijn Z3M een beetje meer track-oriented zetten en met het oog op Vorschlag top mounts (built to spec), wil hij misschien upgraden naar KW V3. Misschien heb jij wel interesse in zijn H&R/Bilstein B8 setup? Die set rijdt in ieder geval heerlijk en zakt helemaal niet door in de kont.Niels schreef:Ik heb er een Variant 2 onder zitten maar de set is al behoorlijk oud. Voor de rest geen klagen aangezien de auto behoorlijk fijn stuurt en niet vreselijk oncomfortabel is. Een nieuwe KW set is dus ook zeker een optie, te meer omdat ik vaker lees dat een vaste verlaging minder goed bevalt bij de Z. Ze gaan dan wat in de kont hangen en dat is bij de mijne ook het geval aangezien achter de verstellers en KW veren ontbreken.
- Tomj
Heel misschien , ik heb mijn set nieuw gekocht een jaar geleden en ik heb nog niet veel zin om daar de depreciatie der waanzin op te incasseren.Jussi schreef:Tomj wil zijn Z3M een beetje meer track-oriented zetten en met het oog op Vorschlag top mounts (built to spec), wil hij misschien upgraden naar KW V3. Misschien heb jij wel interesse in zijn H&R/Bilstein B8 setup? Die set rijdt in ieder geval heerlijk en zakt helemaal niet door in de kont.Niels schreef:Ik heb er een Variant 2 onder zitten maar de set is al behoorlijk oud. Voor de rest geen klagen aangezien de auto behoorlijk fijn stuurt en niet vreselijk oncomfortabel is. Een nieuwe KW set is dus ook zeker een optie, te meer omdat ik vaker lees dat een vaste verlaging minder goed bevalt bij de Z. Ze gaan dan wat in de kont hangen en dat is bij de mijne ook het geval aangezien achter de verstellers en KW veren ontbreken.
- Tomj
Heel misschien , ik heb mijn set nieuw gekocht een jaar geleden en ik heb nog niet veel zin om daar de depreciatie der waanzin op te incasseren.Jussi schreef:Tomj wil zijn Z3M een beetje meer track-oriented zetten en met het oog op Vorschlag top mounts (built to spec), wil hij misschien upgraden naar KW V3. Misschien heb jij wel interesse in zijn H&R/Bilstein B8 setup? Die set rijdt in ieder geval heerlijk en zakt helemaal niet door in de kont.Niels schreef:Ik heb er een Variant 2 onder zitten maar de set is al behoorlijk oud. Voor de rest geen klagen aangezien de auto behoorlijk fijn stuurt en niet vreselijk oncomfortabel is. Een nieuwe KW set is dus ook zeker een optie, te meer omdat ik vaker lees dat een vaste verlaging minder goed bevalt bij de Z. Ze gaan dan wat in de kont hangen en dat is bij de mijne ook het geval aangezien achter de verstellers en KW veren ontbreken.
- GTRene
Jij kunt trouwens voorlopig ook nog een andere optie nemen...Niels schreef:Ik heb er een Variant 2 onder zitten maar de set is al behoorlijk oud. Voor de rest geen klagen aangezien de auto behoorlijk fijn stuurt en niet vreselijk oncomfortabel is. Een nieuwe KW set is dus ook zeker een optie, te meer omdat ik vaker lees dat een vaste verlaging minder goed bevalt bij de Z. Ze gaan dan wat in de kont hangen en dat is bij de mijne ook het geval aangezien achter de verstellers en KW veren ontbreken.
omdat je achter de vaste verlaging hebt kun je kiezen voor de dikste vulplaat onder die veren...
dat scheelt iets van 10mm

die 14 en 15
http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Co ... ing_strut/" onclick="window.open(this.href);return false;
of je gebruikt die dikke onder en een extra boven, daar zit toch een vrij hoge poot om er een extra op te zetten (dan bij 1 zo'n ding ff de houder uitsnijden ofcorse) zo kun je toch iets hoger voorlopig voor weinig