Ben Mark Baarendse en ben al geruime tijd bij Jeroentje.nl team.
Heb een Toyota Supra gehad en heb er verschillende circuitdagen mee gedaan.
En heel veel plezier mee gehad, maar door het geringe gewicht toch besloten om iets anders aan te schaffen voor nog meer circuit fun.
Heb ander half jaar geleden een standaard Mazda RX8 gekocht met als doel circuit rijden.
Dus heb er vele plannen mee.
We zijn begonnen met gehele interieur te verwijderen.
Zat een heel mooi compleet leder interieur in. Want is de meest luxe rx8 uitvoering op nav na.
Ook word de rx8 motor vervangen voor een RX7 exemplaar.
Dit omdat de rx8 motor een stukje minder aan kan als de RX7 motor en doel is om dezelfde setup te gaan draaien als de Jeroenjte.nl RX7.
Dus eerst motor eruit. Toen hebben wel om alles pas te maken een oud rx7 blok erin gehangen waar we alles op pas kunnen maken. Tevens maken we hem Links gestuurd dus ook het stuurhuis passend gemaakt.
Interieur zeer minimalistisch gehouden. Met alleen een polyester plaat.
Voor mijn veiligheid een kooi erin gezet.
voorkant word bijna geheel van polyester. voorbumper koplampen en de schermen. En begonnen aan een custom made motorkap. En voor de koeling flinke koelsleuven erin gemaakt.
Begonnen met goede RX7 motor schoon te maken en voorzien van een LargeStreetport.
Heb nog vele plannen verder met de RX8. Maar doel is een leuk circuit auto waar ik veel plezier van ga beleven. Is een hobby project en zal dus nog wel even duren voordat ik hem helemaal rijdend heb.
Mark