Afgelopen donderdag was Peter van Merksteijn Jr. in Lixhe (net over de grens bij Maastricht) aan het testen met de Overdrive Toyota Hilux.
Was een afgraving die gedeeltelijk niet meer gebruikt wordt, erg mooi terrein.
Had zelf m'n mountainbike meegenomen omdat ik op verschillende plekken wilde filmen en lopend is het nogal een stuk.
Door de regen lagen er serieuze plassen maar dat houdt zo'n auto niet tegen natuurlijk.
Na, verspreid over de ochtend, een ronde of 25 gereden te hebben zat de test er zo goed als op toen gevraagd werd of ik ook een rondje mee wilde, dat sla je niet af natuurlijk!
Helm op (wat is die intercom helder), gordels strak en vertrekken maar.
Eerst een stukje neutraal rijden en toen ging het gas er op!
Onvoorstelbaar hoe hard zo'n auto door kuilen, plassen en over jumps kan gaan en dat zo comfortabel.
De jump op 1:18 (in onderstaande video) was een serieuze klap, voelde ik wel even in m'n rug en nek, moet je nagaan als je twee weken door elkaar gerammeld wordt in Zuid Amerika, dan moet je wel serieus getraind hebben.!
Het valt op hoe goed zo'n auto omgaat met de oneffenheden, het zorgt ervoor dat hij goed koers houdt. Ondanks dat de achterkant soms wat zwiepers maakt blijft hij stabiel de lijn volgen.
Peter was serieus aan het doorrijden en genoot zelf ook zichtbaar. Einde van het rondje allebei dus met een big smile weer neutraal terug naar de servicetruck.

Hier de onboard van het rondje dat ik mee reed: