Tips wintersportvakantie/plaats.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Tips wintersportvakantie/plaats.

Bericht door Arthur » 08 sep 2013, 11:46

Zoals de titel al zegt. Ik zoek een leuke wintersportlokatie in Oostenrijk. Afgelopen jaren in Berwang geweest, beviel best goed maar zoek weer eens wat anders.
Eisen:
<900km vanaf NL.
Redelijk sneeuwzeker.
Wil de auto niet gebruiken tijdens de vakantie. Dus dicht aan de piste/skischool voor de kids. Moet iig lopend te doen zijn.
Kindvriendelijk (kids zijn dan 8 en 11) en voor de gevorderde skiërs.

Gaarne tips en ideeën, thnx!

Paskal
Auto: meerdere

Re: Tips wintersportvakantie/plaats.

Bericht door Paskal » 08 sep 2013, 21:09

Waar is NL? Maastricht of Den Helder is nogal een verschil :)

Skigebied Serfaus/Fiss/Ladis is wel een aanrader in mijn ogen. Ben er diverse malen geweest: veel km aan piste, goed geprepareerde pistes in allerlei moeilijkheidsgraden gecombineerd met goede liften. Skischolen voor de kinderen schijnen ook prima in orde te zijn alhoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb.

hanske

Bericht door hanske » 08 sep 2013, 23:54

St. Anton am Arlberg (Oostenrijk), super gebied met zeer mooie piste's en de liften/gondels/bergtrein vertrekken (bijna) vanuit het dorp. Ben er regelmatig geweest en als ik weer zou gaan dan is het absoluut weer daar naar toe. Kinder/oefen weide's liggen ook op loop afstand vlak bij de gondels.
Dat alles op nog geen 800 KM vanaf Eindhoven. De auto heb je er helemaal niet nodig. Het centrum is auto-vrij en heel gezellig. :love:

Arthur

Bericht door Arthur » 09 sep 2013, 10:55

Alvast, beide, bedankt. Pascal, LOL! NL is in dit geval Drenthe aan de grens (Emmen) :D Ik ben uiteraard ook zelf aan het zoeken en dan is het leuk dat iemand een tip geef die ikzelf ook had opgemerkt. Serfaus/Fiss/Ladis was mij ook opgevallen waarbij ik een voorkeur heb voor Fiss.

Hanske, zal eens kijken naar St Anton.

SvB

Bericht door SvB » 09 sep 2013, 11:01

St Anton am Arlberg ook vaak zat geweest, heel mooi skigebied.
De laatste jaren gaan we met de kids naar http://www.silvretta-montafon.at/
Bevalt ons heel goed, wellicht ook wat voor je.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 sep 2013, 11:03

Zal eens kijken.

St Anton had ik toch al wel gezien. Maar gelezen dat het daar zien is en gezien worden. Van dat overdreven gedoe waardoor ook nog eens de prijzen de pan uitrijzen. Geen zin aan.

Paskal

Bericht door Paskal » 09 sep 2013, 11:04

St. Anton is inderdaad ook een prima lokatie die waarschijnlijk aan jouw wensen voldoet. Ben in december 2010 en 2012 in Serfaus geweest en in december 2011 in St. Anton. De pistes in St.Anton zijn wat pittiger dan de pistes in Serfaus/Fiss/Ladis (SFL). Het gebied van SFL is aaneengesloten en dat vond ik het grote voordeel t.o.v. St. Anton. Je in St. Anton natuurlijk wel naar het mooie gebied in Lech, maar dan moet je weer met de bus en dat vind ik niks en tijdrovend.

Het is niet voor niks dat wij na 2010 SFL, 2011 St Anton in 2012 toch weer naar SFL zijn gegaan. Hoe dan ook zijn beiden gebieden waar je lekker kunt skiën en niet vergelijkbaar met het relatief kleine Berwang.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 sep 2013, 11:13

Okay, zelfs de kinderen vonden het na 2x Berwang ook wel genoeg. Het is wel lekker kneuterig en je raakt de kids nooit kwijt daar :tooth: Maar voor een gevorderde skiër geeft het niet de gehele voldoening :)
SFL had ik al als mogelijkheid gezien. Welke plaats kan ik het beste heen dan. Na wat gelezen en gekeken te hebben leek Fiss mij het geschiktst want de "middelste" plaats. Jij hebt Servaus gekozen, waarom?

Arthur

Bericht door Arthur » 09 sep 2013, 11:17

En kent iemand Matrei, Wart-Schröcken of Damüls? Ook relatief klein volgens mij maar dat vind ik op zich niet erg.
Ben voorheen ook wel naar Kaprun, Sölden, Obergurgl/Hochgurgl geweest maar dat drukke hoeft van mij niet (meer). Nu met kids zoek ik het liever wat rustiger, apres-ski doe ik ook niet aan :wink:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 09 sep 2013, 12:49

Warth is ook wel mooi. Wij zitten altijd aan de andere kant van de berg Oberstdorf. ;)

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 10 sep 2013, 09:06

Is Zwitserland ook goed?

Mijn favo wintersport plaats is toch echt Grindelwald.
Skien/boarden met uitzicht op de Jungfrau en de Eiger, prachtig!
Grindelwald is een gezellig en romantisch dorpje met genoeg plekken om lekker te eten of een biertje te doen, maar het is niet massaal.. Heerlijk!

Krijg er nu al weer zin in. :blink:

887km vanaf Emmen.

Paskal

Bericht door Paskal » 10 sep 2013, 09:32

Joël D. schreef:Warth is ook wel mooi. Wij zitten altijd aan de andere kant van de berg Oberstdorf. ;)
Ben een keer of zes in Oberstdorf & het Kleinwalsertal geweest, maar qua grootte van het skigebied is dat natuurlijk niet vergelijkbaar met St. Anton of Serfaus/Fiss/Ladis die beiden veel uitgestrekter zijn. Ook de moeilijkheidsgraad van de pistes is er beperkt. Dat neemt niet weg dat je er heelijk kunt skiën. Ideale bestemming voor een weekendski aangezien ik er vanaf hier binnen 6 uur ben.

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 sep 2013, 20:44

Serfaus is erg leuk. Als het wat rustiger moet en je kinderen nog geen echte tieners, dan kan je ook Brand bei Bludenz overwegen Arthur.

Wat verder rijden maar werkelijk schitterend gebied: Ortisei, Selva (Val Gardena) met de Sella-ronde in de Dolomieten :love:

Gr. Stephan

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 10 sep 2013, 21:04

2 jaar geleden bij Bramberg am Wildkogel geweest. Leuke blauwe pistes voor de minder ervaren (en kinderen), maar ook fantastische dalafdalingen (te kiezen uit een rode en een zwarte route) voor de wat gevorderde wintersporter. Ook eten op de pistes was super verzorgd. :thumbup:

Ook de langste verlichte rodelbaan van europa (geloof ik?). Geloof een afstand van zo'n 16 km. Echt superleuk om te doen! (redelijk gevaarlijk ook, overigens. Snelheden die je haalt liegen er niet om, langs rotswanden en behoorlijke afgronden. :?

Plaats reactie