Dealer/stealer (miljoenenbeslag op huizen Van Dijk)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Snipe

Dealer/stealer (miljoenenbeslag op huizen Van Dijk)

Bericht door Snipe » 02 sep 2013, 17:40

Iedereen kent ze wel, die verhalen over autodealers die nauwelijks een cent verdienen, die hun best moeten doen om een rendement van 1 procent te halen en die van gekkigheid niet meer weet waar ze het moeten zoeken.
Ik was dan ook even verbaasd toen ik dit bericht las:
http://www.autoblog.nl/nieuws/faillisse ... slag-61366" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo’n drie maanden geleden ging de Rotterdamse Mercedesdealer J. van Dijk & Dochters failliet en dat verhaal lijkt nog een staartje te krijgen. De curatoren hebben namelijk voor ruim €16,8 miljoen conservatoir beslag laten leggen op de woonhuizen van drie oud- directeuren.

Uit informatie van het Kadaster blijkt dat de curatoren beslag hebben laten leggen op de huizen van Mandy en Shirley van Dijk en Hendricus van ’t End. Die laatste persoon was bestuurder tot 28 februari 2013. Mandy en Shirley zijn de dochters van John van Dijk, die in 1997 het bedrijf verliet.
Ligt het aan mij of hoeven we gewoon nooit meer medelijden te hebben zolang er nog voor 16,8 miljoen beslag kan worden gelegd op het huis van je autodealer?

WJ

Re: Dealer/stealer

Bericht door WJ » 02 sep 2013, 18:29

Zowiezo als je een rondje Rotterdam doet en de panden bekijkt van de auto dealers hoef je geen medelijden te hebben....

Snipe

Bericht door Snipe » 02 sep 2013, 19:16

Nou ja, een showroom is nog functioneel. Maar dat de voltallige directie kennelijk in huizen van ruim 5 miljoen euro woont...

Marc R

Bericht door Marc R » 02 sep 2013, 19:31

Ze hadden altijd een hele mooie 190E 2.5-16 EVOII staan...

PD power

Bericht door PD power » 02 sep 2013, 19:35

Ze hadden beter bij een overheids instantie kunnen werken, krijg nog een goude handdruk na, terwijl je een wanprestatie levert.

Maar om op de Titel terug te komen, denk dat er ook nog steeds dealers zijn die hun werk goed doen, die mogen van mij ook een goede boterham hebben, want je neemt als ondernemer ook risico, in tegenstelling met mensen in overheidsdienst zijn.

HansD

Bericht door HansD » 02 sep 2013, 19:40

Marc R schreef:Ze hadden altijd een hele mooie 190E 2.5-16 EVOII staan...
Als dat al die tijd dezelfde is geweest kun je daar niet een paar pandjes van € 5 miljoen van onderhouden :wink:

Beslag op privehuizen wordt er trouwens niet zomaar gelegd, dan vermoeden ze wel iets meer dan een 'regulier' faillissement.

GTRene

Re: Dealer/stealer (miljoenenbeslag op huizen Van Dijk)

Bericht door GTRene » 02 sep 2013, 20:43

Mandy en Shirley schijnen tijdelijk te zijn ondergedoken omdat een aantal goede foute klanten niet zo blij waren met het faillissement. Ook de curatoren werden bedreigd en kregen toestemming om, uit veiligheidsredenen, toch auto’s mee te geven aan sommige klanten.
via die link http://www.autoblog.nl/nieuws/faillisse ... slag-61366" onclick="window.open(this.href);return false;
staat dat 'goede' doorgestreept :D das best een goede euh goeie?

GTRene

Bericht door GTRene » 02 sep 2013, 20:47

zo zie ik ook die andere dealer van destijds er nog staan>
Zo ontdook Kroymans de aanschafbelasting voor auto’s. De BPM is wel betaald door autokopers, maar Kroymans is er niet aan toegekomen om deze af te dragen aan de belastingdienst. Totaal zou het gaan om circa 10 miljoen euro die betaald is door kopers van KIA’s, Alfa Romeo’s, Ferrari’s, Jaguars, Hummers en Corvettes.
och, ben ik niet aan toe gekomen? ik niet snap. :hmmm:

http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/ ... chter-zich" onclick="window.open(this.href);return false;

daNpy

Bericht door daNpy » 02 sep 2013, 20:50

Niet aan toegekomen :lollerdelol:

Hans

Bericht door Hans » 02 sep 2013, 21:13

Mandy en Shirley schijnen tijdelijk te zijn ondergedoken omdat een aantal goede foute klanten niet zo blij waren met het faillissement. Ook de curatoren werden bedreigd en kregen toestemming om, uit veiligheidsredenen, toch auto’s mee te geven aan sommige klanten.
Kijk aan Nederland op zijn smalst, tuig met een grote bakkes krijgen toch de auto mee en iemand die het netjes houd kan de boom in.

D20VT

Bericht door D20VT » 02 sep 2013, 21:16

zolang de van Dijkjes nog hun huizen in Monaco hebben, heb ik er weinig medelijden mee

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 sep 2013, 21:40

Hans schreef:
Kijk aan Nederland op zijn smalst, tuig met een grote bakkes krijgen toch de auto mee en iemand die het netjes houd kan de boom in.
Exact, daar viel ik ook direct over, ronduit belachelijk.

allen

Bericht door allen » 02 sep 2013, 21:47

Ja maar Bram, als er nu zo'n heeeeele gure gast boos wordt omdat jij hem je tent niet meegeeft...
En dan heb ik het over zo'n baronnetje die normaal ook zaken doet met die Mercedestoko, ga je dan strijdend ten onder? :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 sep 2013, 21:49

Dan leg ik een zak met tentstokken in z'n nek :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 sep 2013, 21:50

Hans schreef:
Dat is helemaal waar. En toch is het ook wel weer begrijpelijk dat mensen uit hun stekker gaan als ze hun nieuwe, al betaalde auto niet meekrijgen.

dvh

Bericht door dvh » 02 sep 2013, 21:53

allen schreef:Ja maar Bram, als er nu zo'n heeeeele gure gast boos wordt omdat jij hem je tent niet meegeeft...
En dan heb ik het over zo'n baronnetje die normaal ook zaken doet met die Mercedestoko, ga je dan strijdend ten onder? :mrgreen:
Zoiets ja :-)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 02 sep 2013, 21:58

Snipe schreef:
Hans schreef:
Dat is helemaal waar. En toch is het ook wel weer begrijpelijk dat mensen uit hun stekker gaan als ze hun nieuwe, al betaalde auto niet meekrijgen.
Die krijgen ze sowieso wel. Kan alleen iets langer duren. Curatoren bedreigen werkt over het algemeen bijzonder averechts. Over het algemeen staat de politie ook vrij snel op de stoep als je belt over dit soort problematiek. Kijken of sjakie zwartgeld dan nog steeds zo graag zijn S-klasse mee wil nemen.

*wacht op obligate politie in Nederland grappen* :tooth:

Will F.

Bericht door Will F. » 02 sep 2013, 21:59

herinner me vaag iets dat van Dijk sr.wat langer geleden een bar aan de cote d'azure was gestart ....

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 sep 2013, 03:17

Denk ergens eind jaren 90?
:tooth:
Snipe schreef:
John van Dijk, die in 1997 het bedrijf verliet.

Luco

Bericht door Luco » 03 sep 2013, 09:24

Ja met een bar in het buitenland is het wat makkelijker wit wassen :lol:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 sep 2013, 09:31

Zal wel wat vooringenomen zijn maar in mijn beleving is iedereen met
a) een bar in marbella of zo
b) een huis op curacao
c) die zich op zondagochtend bij harry mens laat zien

behoorlijk fout.

Snipe

Bericht door Snipe » 03 sep 2013, 10:05

Petrolhead Tom schreef:
Snipe schreef:Dat is helemaal waar. En toch is het ook wel weer begrijpelijk dat mensen uit hun stekker gaan als ze hun nieuwe, al betaalde auto niet meekrijgen.
Die krijgen ze sowieso wel. Kan alleen iets langer duren.
Waarom krijgen ze die sowieso wel? Het lijkt me dat als je een nieuwe auto besteld hebt die je al gedeeltelijk of helemaal betaald hebt, je niet vooraan staat in het rijtje schuldeisers.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 03 sep 2013, 10:22

Misschien ben ik wat naief, maar wordt v Dijk niet een beetje heel erg door het slijk gehaald? Het lijkt mij gewoon een autobedrijf dat een paar slechte hele slechte jaren op rij heeft, de bank haar krediet terugtrekt en daardoor ten onder gaat? Lijkt mij meer een tragisch verhaal, wat momenteel vaker voorkomt, dan een voor opgezet plan om recent dikke huizen van te kopen....

ErikS

Bericht door ErikS » 03 sep 2013, 10:24

Kasteel schreef:Misschien ben ik wat naief, maar wordt v Dijk niet een beetje heel erg door het slijk gehaald? Het lijkt mij gewoon een autobedrijf dat een paar slechte hele slechte jaren op rij heeft, de bank haar krediet terugtrekt en daardoor ten onder gaat? Lijkt mij meer een tragisch verhaal, wat momenteel vaker voorkomt, dan een voor opgezet plan om recent dikke huizen van te kopen....
Ja, lekker Nederlands inderdaad.

Hij heeft ook jaren het risico gedragen, en nu mag hij alles inleveren.......
Beetje jammer, hij word hier weg geschilderd als een crimineel. Hij verdient ook alleen maar geld. :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 03 sep 2013, 10:58

Kasteel schreef:Misschien ben ik wat naief, maar wordt v Dijk niet een beetje heel erg door het slijk gehaald? Het lijkt mij gewoon een autobedrijf dat een paar slechte hele slechte jaren op rij heeft, de bank haar krediet terugtrekt en daardoor ten onder gaat? Lijkt mij meer een tragisch verhaal, wat momenteel vaker voorkomt, dan een voor opgezet plan om recent dikke huizen van te kopen....
Wat ik met de openingspost bedoelde was: dealers klagen allemaal dat ze zo weinig verdienen en dat ze hun best moeten doen om een rendement van 1% te behalen. Zou dat echt zo zijn als de bestuurders van een lokale Mercedesdealer kennelijk allemaal miljoenenpanden bezitten?

Wie verder wel of niet crimineel is weet ik niet, maar daar was het me ook niet om te doen.

Plaats reactie