E36 - werking claxon na montage m-technic airbagstuur

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Remko

E36 - werking claxon na montage m-technic airbagstuur

Bericht door Remko » 08 aug 2013, 21:35

Hallo, wellicht hebben jullie een idee:

In mijn E36 is een driespaaks airbagstuur gemonteerd (af-fabriek).
Vanuit de sleepring komt een stekker voor de airbag en een stekker voor de claxon.
Deze sluit je uiteraard aan op de stekkers onder de stuurkolom.

Nu heb ik een vierspaaks E36 m-technic stuur gekocht met sleepring 1162804. Uit deze sleepring komt alleen een airbagdraad. Maar deze sleepring heeft daadwerkelijk een koperen sleepring voor de claxon. Dus ik neem aan dat de claxonwerking via de sleepring verloopt en er dus geen stekker nodig is. Hierdoor blijft de claxonstekker onder de stuurkolom dus ongebruikt.

Punt is, de claxon werkt niet. In de catalogus kom ik wel bij sleepring 1162804 uit. Hij zou het moeten doen.
Ik kijk morgen sowieso nog even naar de claxondraad in het stuur zelf. Misschien zitten die stekkers niet goed in elkaar.

Mocht iemand ondertussen een idee hebben, ik hoor het graag.

Het gaat om dit stuur + sleepring:
stuur m-technic.jpg
stuur m-technic.jpg (19.69 KiB) 1221 keer bekeken
sleepring 1162804.jpg
sleepring 1162804.jpg (43.95 KiB) 1221 keer bekeken

MParallel
Auto: BMW

Re: E36 - werking claxon na montage m-technic airbagstuur

Bericht door MParallel » 15 aug 2013, 14:49

Je gaat van nieuw model sleepring naar een oud model stuur met oud model sleepring....!?

Nou ja goed. Of je haalt het veel mooiere 3-spaaks M airbag stuur, zo niet, dat oude stuur gebruikt een sleepcontactpin die in het rondje klikt achter de sleepring (als je stuur eraf hebt zie je direct wat ik bedoel).

Plaatje gevonden:

Afbeelding

Plaats reactie