[27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijden

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

[27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijden

Bericht door Peter Tunissen » 26 jun 2013, 16:02

Afbeelding

Op zaterdag 27 juli organiseert Driving Fun in de ochtend voor de eerste keer een circuittraining op het lange Grand Prix circuit van CPZ, oftewel Circuit Park Zandvoort. In de middag vindt er een open pitlane circuitdag plaats waar iedereen aan deel kan nemen.
Deze circuittraining is bij uitstek de manier voor beginners om op een veilige en leerzame manier kennis te maken met het circuitrijden en je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 - Inschrijven in Mickey's
09:00 - 11:00 - Pacecar laps onder leiding van ervaren instructeurs
11:00 - 13:00 - Open pitlane circuitdag uitsluitend voor deelnemers aan de circuit training
13:00 - 16:45 - Open pitlane rijden middagsessie

Prijs
Deelname aan de hele dag (09:00 - 16:45) kost €400 per auto.
Tweede rijders of bijrijders betalen €10 per persoon.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Deelname aan uitsluitend de ochtendsessie (09:00 - 13:00) kost €250 per auto, deelname aan uitsluitend de middagsessie (13:00 - 16:45) kost eveneens €250 per auto.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Al sinds 1948 worden er op Circuitpark Zandvoort nationale en internationale races georganiseerd, maar het circuit kreeg zijn huidige vorm pas in 1999. Het lange Grand Prix circuit is 4,307km lang en het ronderecord staat op naam van Luca Badoer die in 2001 in zijn Ferrari F2001 een rondetijd van 1.19.880 liet noteren.
Het circuit was vanaf 1952 in totaal 30 keer het strijdtoneel van Formule 1 races, voor het laatst in 1985.

Rondje Zandvoort
Meteen na start-finish volgt misschien wel de meest bekende bocht van Nederland: Tarzan. Gebruik het 100 meter bord links van het circuit om je rempunt te bepalen (afhankelijk van je auto kan dit rempunt voor of na het 100 meter bord liggen) en laat de auto extreem lang rechtdoor rijden. Insturen gebeurt pas ultra laat en de apex ligt voorbij 2/3e van de bocht. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones links van de baan meenemen. Vervolgens laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de volgende bocht, Gerlach, in een rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht stuur je blind in, nog voor je ziet hoe het verdere verloop van het circuit is. Je stuurt de Gerlach zeer vroeg in en laat de auto vervolgens helemaal naar buiten rollen.
Het asfalt daalt vervolgens flink, dus je rempunt voor de Hugenholtz bocht komt al eerder dan je zou verwachten. Zorg er wel voor dat je stuur helemaal recht staat, voordat je begint met remmen. Omdat het asfalt zo sterk daalt ligt het gevaar om je hier te verremmen altijd op de loer. En omdat er hier geen enkele uitloopzone is, kun je deze bocht beter vanaf ongeveer het midden van het circuit aanremmen i.p.v. helemaal van de rechterkant van de baan. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones meenemen. Vervolgens kom je op een zeer snel stuk van het circuit. Probeer een zo kort mogelijke lijn langs de rechterkant van de baan te rijden om zo weinig mogelijk meters te maken. De Hunserug en Rob Slotemaker bocht die volgen zijn een zeer snelle links-rechts combinatie die in het droog met de meeste auto's voor een ervaren rijder volgas te nemen zijn. Probeer de auto in ieder geval zoveel mogelijk te laten rollen door de Hunserug en de curbstones aan de binnenkant als clipping point te gebruiken. In de Slotemaker bocht mik je op de tweede 'driehoek' van curbstones en laat je de auto naar buiten lopen op weg naar de enige bocht ter wereld die een eigen fanclub heeft: het Scheivlak.
Het asfalt heeft hier een flinke verkanting, dus laat aan de linkerkant van de baan anderhalf à twee meter liggen om makkelijker in te kunnen sturen. De apex in het Scheivlak ligt heel erg laat en probeer je auto weer zo weinig mogelijk te laten wringen en zo veel mogelijk te laten rollen. Na het Scheivlak laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de Mastersbocht in rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht opent helemaal, waardoor je instuurpunt heel erg vroeg ligt. Je rempunt ligt dus ook vroeger dan je zou verwachten. De curbstones aan de binnenkant kun je helemaal meepakken en laat je auto na de bocht helemaal naar buiten lopen. Pas op dat je niet teveel blijft sturen, want overstuur ligt hier altijd op de loer. Vervolgens laat je de auto weer naar rechts lopen om de volgende bocht zonder naam weer in rechte lijn aan te kunnen remmen. Je instuurpunt is hier vrij moeilijk te bepalen, maar probeer helemaal de binnenkant van de bocht te halen en mik bij het uitkomen op de marshallpost. De Vodafone bocht die volgt is belangrijk, omdat je veel snelheid mee wilt nemen de bocht uit het rechte stuk op. Zorg ervoor dat je weer in rechte lijn aan kunt remmen en dat je op 2/3e van de bocht de apex tegen of op de binnenste curbstones meepakt. Let op bij het uitkomen van de bocht dat je niet te ver naar buiten uit komt, want de uitloop naast de baan is hier zeer hobbelig.
Het rechte stuk leidt de Audi S bocht, de enige chicane van het circuit. Het eerste gedeelte naar rechts offer je op door hoog te blijven, zodat je het gedeelte naar links maximaal aan kunt vallen en zoveel mogelijk snelheid mee kunt nemen de bocht uit. De curbstones hier zijn er om gebruikt te worden. Na een kort recht stuk tik je even kort de rem aan en duik je de Kumho bocht in. De bocht kun je veel minder scherp maken dan je zou verwachten door de curbstones aan de binnenkant helemaal mee te nemen, waarna je met hoge snelheid de Arie Luyendijk bocht, het oude Bos Uit, nadert. De apex ligt hier weer vrij laat, halverwege de curbstones aan de rechterkant van de baan en de auto balanceert hier op het randje van de grip. Bouw je tempo hier rustig op en probeer deze bocht niet meteen volgas te nemen, want er is hier zo goed als geen uitloopzone, in het geval je de controle verliest. Als je het goed doet, kom je op hoge snelheid het rechte stuk richting start-finish op en zit er weer een snelle ronde Zandvoort op!



Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als de als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.

Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je speigels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.

De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.

Deelnemers circuit training
1. Traffic Control - Lamborghini Gallardo
2. Traffic Control - Ferrari 360 Modena
3. Bart Bakkenes - Saab 900 Turbo 16
4. R. Haine - Saab 9-3 Aero
5. Bjorn van Bael - BMW E92 320D
6. Mark Seekles - BMW E36 325i
7. Sebastiaan Moraal - Saab 9-3
8. Sytze de Bok - Saab 9-5
9. John Oldenburg - Renault Twingo RS Gordini Cup
10. Reinier Zuidgeest - Subaru Impreza GT Turbo plus
11. Joost Peters - Porsche 911
12. Jeroen Meerwijk - Porsche 996 turbo
13. Koen Bogaerts - VW Golf
14. Koen Bogaerts - VW Golf
15. Vincent Scheel - Nissan 370Z
16. Sudesh Bhagwandin - Renault Clio
17. Erik K. - BMW E36 M3
18. Michael van de Wetering - Lotus Elise
19. William van Aelst - Porsche 911 GT3 CS
20. Fokke Bronsema - Saab 9-5
21. Willem Ooms - Porsche 911
22. Sylvia Lodder - Porsche 968
23. Marcel Fransen - Porsche Cayman S
24. Stefan Mud - Porsche 968 Club Sport
25. Misha - Nissan Juke R
26. Adriaan Tanis - Porsche 993
27. Daniel van Ingelghem - Abarth 500
28. Jean-Marie Reyserhove - BMW E36 M3
29. Laurent Philippe Didier - Porsche 994
30. Chris van Hulst - Peugeot 206
31. Robert Frederiks - Saab 9-3
32. Misha - Subaru Impreza GTT
33. Marcel Bastiaansen - Audi A3
34. Dick van der Smissen - Renault 5 GT Turbo
35. smiley - Opel Speedster
36. Michel Schaap - BMW E36 325i
37.
38.
39.
40.

Open pitlane middag:
1. Traffic Control - Lamborghini Gallardo
2. Traffic Control - Ferrari 360 Modena
3. Koen Bogaerts - VW Golf
4. Koen Bogaerts - VW Golf
5. Pascal Paanakker - BMW 328i
6. Jan Janssens - Porsche 911 Carrera S
7. Patrick van Rumt - Nissan 350Z
8. Tim Roelofs - Peugeot 106GTI
9. Willem Ooms - Porsche 911
10. Joost - Renault Clio RS
11. Banjo RS - Renault Clio RS
12. Mat - Seat Ibiza Cupra
13. AlexSTi - Subaru Impreza WRX STi
14. Martijn Bogaard - BMW E30
15. Jos Bruijninckx - VW Golf V
16. Jos Bruijninckx - VW Golf V
17. Geert Kool - BMW E36 325I
18. Misha - Nissan Juke R
19. L@urens - Mazda MX-5 Turbo
20. Johan Hoogewerff - Volvo 850
21. Daniel van Ingelghem - Abarth 500
22. Jean-Marie Reyserhove - BMW E36 M3
23. Laurent Philippe Didier - Porsche 994
24. Rudy Lemmens - KTM X-Bow
25. Chris van Hulst - Peugeot 206
26. Jan van den Haak - BMW
27. Wim Kramer - Porsche 911
28. Misha - Subaru Impreza GTT
29. Roelof Hensel - VW Corrado
30. Joey Swart - BMW E46
31. Tommy Thorvaldsen - Lexus LS600 H
32. Marcel Blind - Porsche 911 GT3 CS
33. ASW - Porsche 964RS
34.
35.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door @iko » 26 jun 2013, 22:43

Leuk combi, Peter :thumbup:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door Peter Tunissen » 28 jun 2013, 12:28

Dank je wel! :thumbup:
Voor de echte diehards kan er deze dag eventueel ook nog van 17:15 - 21:30 gereden worden, dus als je wil kun je er echt een mooie, lange dag van maken... :df:

Gebruikersavatar
Britt GTT
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 apr 2012, 12:05

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door Britt GTT » 29 jun 2013, 10:55

Laat is voor mij geen enkel probleem..... heb al ingeschreven voor de avondsessie, voor een 2 uurs dan.
We zien jouw details wel verschijnen Peter!! :lezen:

Gr. Brigitte

Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 jul 2013, 11:46
Locatie: Zuid Holland

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door Jonh » 01 jul 2013, 13:45

Ik heb me vandaag ingeschreven voor de ochtendsessie. Mag je dan ook iemand mee nemen in de auto en zo ja wanneer moet ik die €10,- betalen. Tijdens het inschrijven zag ik geen mogelijkheid om bovenop de €250,- nog extra te betalen. Of ik moet er over heen gekeken hebben.

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door Gert. » 01 jul 2013, 14:36

De inschrijfmodule heeft deze optie inderdaad (nog) niet, het wordt tijdens het inschrijven geregeld in Mickeys bar.
Je passagier/tweede rijder tekent een vrijwaring, krijgt een polsbandje en kan dan met jou het circuit op.

Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 jul 2013, 11:46
Locatie: Zuid Holland

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door Jonh » 01 jul 2013, 15:15

Oké, duidelijk. Dank je Gert.

VincentS
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2013, 10:32

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door VincentS » 05 jul 2013, 10:42

Het lijkt mij erg leuk om met deze circuittraining en ochtendsessie mee te doen. Aangezien dit voor mij de eerste keer zal zijn, heb ik een aantal vragen:

Is het verplicht om een helm en/of overal te dragen op het circuit? Zo ja, kan je deze bij jullie huren?

Graag zou ik met een medepassagier rijden. Kan dit ook tijdens de trainingsrondes of rijdt er dan een begeleider mee (de auto is een tweezitter)?

Is het mogelijk om een verzekering af te sluiten? Zo ja, hoeveel kost dit ongeveer?

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door Gert. » 05 jul 2013, 11:51

- Huurhelmen heeft Peter bij zich, even bij de inschrijving in Mickey vragen
- 2de rijder kan zeker, jullie krijgen allebei dezelfde aantal ronden met instructeur. Er is 1 instructeur per 6 auto's die rouleert.
- verzekering bieden wij op dit moment niet aan, je kan het zelf regelen via zelf regelen via autosportverzekering.nl. Prijzen weet ik niet

bozothenutter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2013, 08:01

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door bozothenutter » 10 jul 2013, 08:30

heb me ook net ingeschreven...eerste keer dus de instructiesessie leek me wel handig.
is er een checklist van wat je moet controleren aan je auto, mee moet nemen etc?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door daNpy » 10 jul 2013, 09:57

bozothenutter schreef:heb me ook net ingeschreven...eerste keer dus de instructiesessie leek me wel handig.
is er een checklist van wat je moet controleren aan je auto, mee moet nemen etc?
Ik heb wel een lijstje met wat ik altijd meeneem inderdaad, een checklist voor de auto controleren heb ik nog niet gemaakt.
Meestal haal ik de wielen eraf, balanceer ze nog even snel. Controleer even de remmen.
Trek alle bouten nog een keer na (remmen, stabi, veerpoten, subframes).
Olie, KVS, remvloeistof etc check.
Wielen terug en op moment zetten.
Proefrit maken, daarna nog een keer onder de motorkap checken en op de kar zetten.

Voor de eerste sessie op het circuit bandendruk goed zetten.
Na de eerste sessie bandendruk controleren en alle wielen nogmaals op moment (zie wat er de laatste keer op Spa is gebeurd.... je zou maar zo'n bout door je voorruit krijgen), motorkap open en even alles controleren.

Na een trackday doe ik hetzelfde als ervoor + auto wassen, wielen eraf halen en compleet schoonmaken, op 3 bar zetten en in het rek leggen, remstof wegspuiten met compressor etc.

bozothenutter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2013, 08:01

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door bozothenutter » 10 jul 2013, 10:19

wat neem je mee dan?

zat zelf te denkem aan:

wielsleutel
dop
momentsleutel
krikje


en waar laat je alles?
of neem je het mee?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door daNpy » 10 jul 2013, 11:17

• Trekauto + trailer
• Golf
• Spanbanden
• Gereedschapskist:
o Schroevendraaiers
o Inbussleutels
o Ring/steeksleutels
o Tangen
o Hamer
o Multimeter
o Soldeerbout
• Doppenset
• Lange doppen
• Momentsleutel
• Accuschroefmachine & Verloop voor doppen
• Krik
• Assteunen
• Semislicks
• Tent
• Stoelen
• Zeil
• Absorptiekorrels
• Jerrycan benzine
• Race krat met:
o Motorolie
o Koelvloeistof
o Water
o Remvloeistof
o Tape
o Tie-raps
o Remmenreiniger
o WD40
o Luchtdrukmeter
o Compressor
o Looplamp
o Glassex
o Poetsdoeken
o Reserve remblokken voorzijde
o Reserve remblokken achterzijde
• Helm
• Handschoenen
• Hesjes
• Gele vlag
• Laptop
• Camera
• GoPro
• Klembord
• Koeltas met drinken

bozothenutter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2013, 08:01

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door bozothenutter » 10 jul 2013, 11:24

wow...m'n arme cliotje!!!

:duh:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door Snipe » 10 jul 2013, 11:34

bozothenutter schreef:heb me ook net ingeschreven...eerste keer dus de instructiesessie leek me wel handig.
is er een checklist van wat je moet controleren aan je auto, mee moet nemen etc?
Er zijn natuurlijk verschillende manieren van voorbereiding. Hierboven zie je een voorbeeld van iemand die zich heel goed voorbereid en zo'n beetje alles uit wil sluiten. Of je dat ook wil doen, ligt natuurlijk een beetje aan jezelf. Je zou ook het minimale kunnen doen: wielmoeren nalopen, bandenspanning aanpassen en sleepogen erop. Of iets daar tussenin natuurlijk...

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door Roy RS » 10 jul 2013, 11:41

ik neem altijd het volgende mee:

Auto
bandenspanningsmeter
multitool van aldi
zakje met meest voorkomende dopjes en 1 sleutel
ducktape
bundelbanden
slangenklem
olie
pinpas voor benzine en een broodje bal (te bestellen bij de dame met 2 grote ball..., laat ook maar)

verder loop ik thuis alles goed na op moment

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door daNpy » 10 jul 2013, 12:05

bozothenutter schreef:wow...m'n arme cliotje!!!

:duh:
Ik laad de auto altijd op een trailer he, dus de trekkende auto blijft op de paddock en daar laat ik alles in.
Moet alleen nog kijken hoe ik alles in mn 3 serie krijg, een jeep was toch wel wat handiger :tooth:

Tentje opzetten, klapstoeltjes erbij. Kun je iig ff zitten in de pauze en je auto staat droog/in de schaduw als daar behoeft aan is :P

VincentS
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2013, 10:32

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door VincentS » 10 jul 2013, 12:30

Pfoeh wat een voorbereiding :D! Ik kom gewoon met mijn straatauto om eens te ervaren hoe het is om op het circuit te rijden. Dan heb ik vast niet zoveel nodig. Ik was niet van plan de eerste keer gelijk de grens op te zoeken ;).

@ bozothenutter - als jij ook voor de eerste keer met je straatauto komt, heb je zoveel lang niet nodig :).

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door Erik K. » 10 jul 2013, 12:45

Begreep van Peter dat ik zonder helm mee mag doen.

Nog even onder voorbehoud voor de ochtendsessie:

Niels K. VW Golf mk II (Ik hoor vanmiddag of Niels mee kan)
Erik K. BMW e36 M3

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door daNpy » 10 jul 2013, 13:14

VincentS schreef:Pfoeh wat een voorbereiding :D! Ik kom gewoon met mijn straatauto om eens te ervaren hoe het is om op het circuit te rijden. Dan heb ik vast niet zoveel nodig. Ik was niet van plan de eerste keer gelijk de grens op te zoeken ;).

@ bozothenutter - als jij ook voor de eerste keer met je straatauto komt, heb je zoveel lang niet nodig :).
Mjah dat hoor ik heel vaak, voornamelijk van mensen die met hun straat auto een beetje op het circuit gaan rijden. Maar dat vergt toch veel meer van de auto dan een beetje snelweg toeren met 180.
Het wordt allemaal veel meer belast en veel warmer dan normaal.
Goede voorbereiding en nadenken over waar je mee bezig bent is toch wel iets wat voorop staat als het om je eigen veiligheid en die van anderen gaat vind ik.

Met een kleine gereedschapskoffer, momentsleutel met juiste doppen, reservewielen (minstens 2), luchtdruk meter en een klein compressortje en je vloeistoffen, tape en tie-raps kom je al een heel eind.
Dit kun je vast ook wel ergens veilig neerzetten of bij andere bezoekers plaatsen.

Ook al zoek je de grenzen niet op, je kan er toch een keer afgaan, iemand raken of geraakt worden. En dan zeker zijn dat je thuis komt is ook wel erg prettig en niet als je al met alle ellende zit nog eens proberen te regelen om het spul naar huis te krijgen, is iets wat ik zelf wel erg fijn vind.

bozothenutter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2013, 08:01

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door bozothenutter » 10 jul 2013, 13:20

weet ik ook wel......maar een beetje voorbereid is wel wijs.

olie bijv is best handig denk ik
en wielen willen door de warmte wel een losser gaan zitten...
denk dat ik een sporttasje met spanbanden in de kofferbak vastzet.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door daNpy » 10 jul 2013, 13:36

Dat is een goede om je gereedschap mee te kunnen nemen idd, als je het niet vertrouwd om die in de pits te laten :)

VincentS
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2013, 10:32

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door VincentS » 10 jul 2013, 13:39

daNpy schreef:Ook al zoek je de grenzen niet op, je kan er toch een keer afgaan, iemand raken of geraakt worden. En dan zeker zijn dat je thuis komt is ook wel erg prettig en niet als je al met alle ellende zit nog eens proberen te regelen om het spul naar huis te krijgen, is iets wat ik zelf wel erg fijn vind.
Klopt, helaas heb ik geen trailer en niet veel van de overige materialen. Een momentsleutel en olie neem ik wel mee. Ook van het andere gereedschap wat je noemt heb ik wel wat liggen.

Ik heb er zin in en hoop met een hele auto weer terug naar huis te rijden 's middags :D.

bozothenutter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2013, 08:01

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door bozothenutter » 10 jul 2013, 14:21

Ik heb er zin in en hoop met een hele auto weer terug naar huis te rijden 's middags :D.

dit...en hopen dat de voorbanden nog legaal zijn als ik terugrij.....

Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 jul 2013, 11:46
Locatie: Zuid Holland

Re: [27-07-2013] DF @ Zandvoort circuit training & vrij rijd

Bericht door Jonh » 10 jul 2013, 19:50

Je hebt voor ieder merk en type auto wel zo'n bagagenet wat je in de kofferbak over je spullen kan spannen. Dan weet je zeker dat het niet door de kofferruimte of erger, door de auto gaat vliegen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast