Even voorstellen, Tom (E36 Track Tool)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
tommeer

Even voorstellen, Tom (E36 Track Tool)

Bericht door tommeer » 23 jun 2013, 21:08

Hallo, mijn naam is Tom en heb sinds kort een BMW E36 328 die ik wil gaan gebruiken voor trackdays.

Dit is mijn eerste BMW, voorheen voornamelijk bezig geweest met opels. Zo heb ik een Calibra V6, en een Corsa omgebouwd naar 2 liter voor op het circuit.
Inmiddels heb ik meerdere malen op zandvoort / assen / nordschleife / nurburgring GP gereden met de calibra en de corsa en ik merkte dat ik toe was aan een echte track-day-auto. De corsa was leuk maar ik was opzoek naar een wat serieuzere auto voor op het circuit, vandaar dat ik de corsa heb verkocht en nu overgestapt ben naar BMW.

Ik ben me flink aan het inlezen in de materie aangezien ik op het gebied van autosport nog niet zo heel veel ervaring heb.

De auto is nu nog standaard maar ik ben het een en ander van plan:
[x] Kuipstoel gemonteerd
[x] EBC Yellowstuff remblokken gemonteerd
[ ] Powerflex bussen eronder zetten (Wielophanging is ook niet meer wat het geweest is..)
[ ] Veren + Dempers (worden waarschijnlijk HSD Monopro's)
[ ] Stalen remslangen
[ ] Oliedruk+Olietemp meter om de boel een beetje in de gaten en heel te houden

Verder staat nog op het programma:
[ ] M3 sper
[ ] M50 inlaat
[ ] M3 oliefilterhuis + oliekoeler monteren

Even een foto van hoe hij er nu bij staat:
Afbeelding

Inmiddels al even 2x op het circuit geweest om te kijken hoe de auto zich hield:
Zandvoort

Assen

Zo dat was het weer eventjes!

Groetjes,
Tom

Knot

Re: Even voorstellen, Tom (E36 Track Tool)

Bericht door Knot » 24 jun 2013, 09:15

Lekker overhellen zo standaard :)

Oliekoeler is wel belangrijk, ik heb het nooit gedaan en altijd met Castrol Edge gereden, hij houdt t prima vol maar wordt wel warm op hete dagen.

hanske

Bericht door hanske » 24 jun 2013, 13:39

Knot schreef:Oliekoeler is wel belangrijk, ik heb het nooit gedaan en altijd met Castrol Edge gereden, hij houdt t prima vol maar wordt wel warm op hete dagen.

Hier idem dito, met de 328i op het circuit loopt de olie temperatuur soms wel op tot 140 graden (onder in het carter gemeten). :hot:

ProfZB

Bericht door ProfZB » 24 jun 2013, 15:01

Ik dacht dat meeste oliën rond 130 graden celsius van samenstelling veranderen waardoor ze niet meer goed smeren.
140 graden lijkt me erg warm :)

tommeer

Bericht door tommeer » 24 jun 2013, 21:37

De twee keer da tik op het circuit geweest ben had ik last van erg tikkende kleppen. Vandaar dat ik gelijk maar op zoek ben gegaan naar een oliekoeler. Ik heb inmiddels een VDO oliedruk- en olietemp meter + sensoren besteld om het een beetje in de gaten te kunnen houden.
Wat voor olie raden jullie aan trouwens? Ik zat ook te denken aan castrol/motul olie maar welke soort raden jullie aan? Ik heb al aardig wat artikelen over olie gelezen maar een eenduidig antwoord komt daar ook niet uit... :(

Plaats reactie