Wat mij bij het instappen opviel is de geweldige zit. Ik ben bijna 2 meter en daardoor kan ik in mijn Evo niet goed zitten. Dat is bij de BMW wel anders. Het zijn werkelijk prima stoelen met een lange zitting. Ook de zijdelingse steun is uitstekend. En het stuur is voldoende naar je toe te halen. Het M-stuur is jammergenoeg wel wat aan de dikke kant.
Verder is het computersysteem (I-drive of zoiets) zeer uitgebreid maar heeft het beperkt bediengemak. Ook komen sommige mogelijkheden mij als gezocht over zoals de stopwatch. Hier is zeker nog ruimte voor verbetering.
Het interieur is verder van prima kwaliteit, hoewel het dashboard wel wat goedkoop klinkt in vergelijking met bijvoorbeeld een Audi als je erop tikt.
De motor in combinatie met de automaat rijdt zeer soepel. Wel vind ik de auto wat rumoerig (weet niet of hij dubbel glas heeft). De versnelling rechtuit is ronduit goed. Hoewel je naar de 100 voelt dat je heel wat gewicht hebt mee te torsen. Daarbij komt dat je bij het uitzetten van de veiligheidssystemen wel heel veel last hebt van wielspin.
De auto voelt in de bochten goed aan, hoewel je duidelijk merkt met een zware auto te maken te hebben. De remmen vind nou niet je van het. Je moet best vroeg beginnen met remmen (zeker in vergelijking met een Evo).
Het M-onderstel met de runflat tires vond ik niet te stug. Zelfs op een slecht stuk weg, ben ik nergens met mijn hoofd tegen het plafond gekomen.
De looks, het is de station versie, met de dakrails vind ik ok. Hoewel de auto best wel 18 inchers kan gebruiken.
Al met al een goede auto zeker om snelweg kilometers mee te maken. Voor een circuit veel minder geschikt. Ik zou hem best willen hebben.