Werkplaats verwarming

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
DF-user-4179

Werkplaats verwarming

Bericht door DF-user-4179 » 12 jun 2013, 22:56

Hoi

Situatie:

100m2 loods met daarin een goed geisoleerd kantoor. Werkplaats/showroom verwarming is nu nog niet echt noodzakelijk mogelijk in de toekomst. Kantoor wil ik wel graag verwarmd hebben aangezien ik daar 8 uur per dag zit(ik kan mijn dagelijks werk daar doen)

Wat te doen?
Petroleum kachel? tips voor een type die minst stinken?
Of toch op gas ?(ketel neer hangen dus)

Iemand ervaringen of tips?

Reind

Re: Werkplaats verwarming

Bericht door Reind » 13 jun 2013, 11:03

Verwarmen met een Houtpelletkachel is een goede optie.

Is goedkoop, simpel en zeer doeltreffend. En ook nog duurzaam.

Zie http://www.biomassatechniek.nl/

In Belgie zijn er sinds 2009 al meer dan 200.000 van dit soort installaties geplaats aangezien de stookkosten 70% lager dan op stookolie. Ten opzichte van gas moet je rekenen op 20% lagere stookkosten.

HJ2

Bericht door HJ2 » 13 jun 2013, 11:39

Moet je dan niet onwijs veel ruimte hebben voor een pallet-opslag? Aangezien de energie-dichtheid niet bijzonder hoog is ... Ik dacht dat dit een serieus nadeel was van een anderszins geniale manier van stoken :-)

Ik heb een Dieselkachel gekocht op Marktplaats van de week.
Eerder had ik een dieselkachel gehuurd bij Boels en dat was goed bevallen.

Ik had een infra-sun, eentje met thermostaat die superschoon verbrand, dus geen nare geurtjes, en die binnen de 2 minuten mijn 3-dubbelle garagebox van 5 graden naar 25 graden stookte.

Nadeel is dat de fan wel wat luchtverplaatsing had, wat met spuiten niet echt handig is.
De kachel die ik van MP heb is dus fan-loos, een stukje stiller en werkt alleen met convectie en IR straling.

Ik vind 't perfecte dingen verder.
Wat je volgens mij niet wilt zijn die langwerpige bazooka-achtige dingen....

Succes!

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 13 jun 2013, 11:40

Mijn huurder wil geen afvoer naar buiten :( Ik ben nog in onderhandeling daar over want het is toch wel praktisch.. CV heeft dat natuurlijk ook nodig anders word het nooit wat.. Heb al gedacht om er een raam uit halen en die te vervangen door een kleinere ruit met een afvoer erin..

Die petroleum dingen stinken altijd zo en lijkt mij niet bevorderlijk voor mijn, de honden en onze toekomstige baby die er toch ook wel eens een paar uurtjes zal liggen... (Pappa moet wel kunnen klussen natuurlijk :P)

HJ2

Bericht door HJ2 » 13 jun 2013, 11:42

Beide kachels waar ik het over heb stinken (nog?) niet hoor :-)
Ruit eruit is een goede optie natuurlijk. Sandwichpaneel ervoor terug met een goede doorvoer en je kunt aan de slag! Kun je zelfs nog rookgassen afblazen naar buiten als je wilt, bijvoorbeeld hier mee:

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... slang.html" onclick="window.open(this.href);return false;

(voor DF-ers voor een prikkie te koop natuurlijk :-)

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 13 jun 2013, 11:57

lol ik wil me interieur wel graag laten staan :P

Maar idd is dat een optie. Misschien zelfs door nog een stukje ruit te laten zitten..

Ik zou dan namelijk ook een afvoer kunnen realiseren voor mijn flock ruimte (vooral met het epoxy spuiten bij grote dingen is dat wel fijn)

Reind

Bericht door Reind » 13 jun 2013, 12:00

HJ2 schreef:Moet je dan niet onwijs veel ruimte hebben voor een pallet-opslag? Aangezien de energie-dichtheid niet bijzonder hoog is ... Ik dacht dat dit een serieus nadeel was van een anderszins geniale manier van stoken :-)

Ik heb een Dieselkachel gekocht op Marktplaats van de week.
Eerder had ik een dieselkachel gehuurd bij Boels en dat was goed bevallen.

Ik had een infra-sun, eentje met thermostaat die superschoon verbrand, dus geen nare geurtjes, en die binnen de 2 minuten mijn 3-dubbelle garagebox van 5 graden naar 25 graden stookte.

Nadeel is dat de fan wel wat luchtverplaatsing had, wat met spuiten niet echt handig is.
De kachel die ik van MP heb is dus fan-loos, een stukje stiller en werkt alleen met convectie en IR straling.

Ik vind 't perfecte dingen verder.
Wat je volgens mij niet wilt zijn die langwerpige bazooka-achtige dingen....

Succes!

1m3 gas word vervangen door 1,7Kg houtpellets. Gemiddeld huishouden in Nederland verstookt 2.000 m3 gas incl warm water. Dus 3400kg houtpellets. Je kunt gebruikmaken van Bulkleveringen (moet je wel een voorraad bunker hebben), Big Bags (1ton) of zakgoed (15kg per zak). Met 1 zakje stook je zo de hele dag.

Zie hier http://www.purepower.nl/nl/pure-product ... er-prijzen

Plaats reactie