Cooldragon
- cooldragon
Cooldragon
Hallo allemaal,
Robert, 28 jaar oud uit Alphen aan den Rijn,
via posts van Tristan en Marc(RS4) op deze link uitgekomen
hobbel hier en daar rond op audiforum.nl en seat-online
Leuke autootjes rijden hier rond op het forum....as a figure of speech dan;)
-
Wakker worden!Arthur schreef:Welkom!
"Nickname" zegt mij wel iets, kan dat?

Hallo allemaal,
- cooldragon
ehmm heb nog steeds mijn studenten tijd-autootje een mazda 323F 2.0i V6 GT,Joy Jolliffe schreef:Welkom koud draakje![]()
En wat rijden we ?
daarnaast in t bezit van 2 audi's
2004 audi A4 cabriolet 3.0i V6 en een
2006 audi S4 avant 4.2 V8, waar ik nog het e.e.a mee van plan ben, maar ben er nog niet helemaal uit..ik loop al bijna een jaar mee te tobben(he tristan en marc?) hoogstwaarschijnlijk aanpassingen onderstel, bilstein pss9 set, en een JD chip-software kuur icm een full milltek en ITG sportinlegfilter (misschien in de carbon airbox van de RS4)waarop ik hopelijk van VdV een vervangende fabrieksgarantie kan krijgen en mn autootje een beetje richting de 400 pk kan gaan duwen
- cooldragon
- cooldragon
- Tristan
Alleen al een verbeterde luchttoevoer en afvoer van uitlaatgassen kan al heel wat schelen.
Ken bv. een Viper GTS hier in NL die ruim 700pk heeft, zonder turbo of compressor. Wel motorisch veel gedaan. Maar dan zie je ook dat hoe meer inhoud het blok heeft, hoe meer N/A vermogen je eruit kan persen. Kostenplaatje is een ander verhaal.
Ken bv. een Viper GTS hier in NL die ruim 700pk heeft, zonder turbo of compressor. Wel motorisch veel gedaan. Maar dan zie je ook dat hoe meer inhoud het blok heeft, hoe meer N/A vermogen je eruit kan persen. Kostenplaatje is een ander verhaal.
- cooldragon
ik ken iemand met een S6 vorige model die standaard iets minder vermogen en iets meer koppel heeft dan ik(340 tov 344pk en 430 tov 410Nm) en met iets meer aanpassingen heeft hij er iets van 440 pk en 47- Nm uit weten te persen, dit was mbv JD en EPS...nu hoef ik niet zover te gaan....als ik richting de 400 ga is dat al genoeg voor mij en wat koppelwinst..let wel...als ik 55 pk winst heb is dat tov het standaard aantal "slechts" iets meer dan 15%(kan er iets naast zitten ben niet zo'n rekenwonder meer) en dat is procentueel natuurlijk een stuk minder wat een chip voor een turbo motor doet....zeg maar vgl baar een 100pk auto die dan naar 115 gaat...dat lijkt dan opeens een stuk reeeler;)Rico v Velzen schreef:Prachtige auto die S4 maar 400pk met een atmo ? standaard 344pk toch ?
Kan dat zonder turbo ?