thanks.
911 is een carrera 4 uit 2000. Het verhaal is meer een beetje, ik reed al 2 jaar die rode 320d, en wilde wat anders, en toch wel weer benzine , eigenlijks zocht ik afwisseling

. Dus ik op zoek naar een coupe, eerst diesel, toen toch benzine, goedkope 6cylinder, vond dus die groene met 148k op de teller, van eerste eigenaar, dealer introductie auto, super mooi net ding. Maar ja, dan reed ik erin , en... tsja, beetje hetzelfde als m'n 320d.
Anyway, ik had ze dus alle twee nog, en ben toch maar eens gaan rondzoeken naar wat anders, en toen kwam ik er stom toevallig achter dat 996'en zo rond de 20k liggen (voor een beetje knappe), dus ik ben eens wat gaan rondsnuffelen in 996'en. Wat handelaren en particuliere mensen gezien. Ik had eigenlijks maar een paar dingen die ik wilde: - geen grijs interieur, niet zilver aan de buitenkant (saaie leasekleur) en geen 4wd drive.
Dat laatste heb ik toch laten varen. Ik dacht dat de driving-fun minder zou zijn met 4wd, maar een 996 heeft niet een 50/50 split in aandrijving, maar gewoon lekker zoveel mogelijk naar achteren, dus wel de voordelen, en niet de nadelen (voor zover ik genoeg rijdercapaciteiten heb om dat te benutten (not) ).
De reden waarom ik het heb laten varen, is dat ik bij een handelaar een (naar wat ik denk) leuke deal kon scoren met inruil van 2 auto's. Dat was bij particulieren neit mogelijk, en een rode bmw met 4ton+ en een groene bmw met beige interieur (wat ik dus geweldig vind) liggen handelstechnisch niet echt lekker in de markt.
Een 911 is wel echt een serieus coole auto en fijn rijdende auto. Het interieur kan niet tippen aan een E46 van een bouwjaartje of 1-2 eerder, maar de rij eigenschappen zijn wel beter. En het is gewoon heel cool om een 911 te hebben (vind ik)
Uiteraard koop je een 2e hands auto, en er is (volgens mij vooral bij een 911) een reden waarom hij weg gaat. Eerste wat ik heb gedaan is schijven + blokken achter vervangen, nieuwe accu, 4 nieuwe banden, en olie gewisseld. (onderhoud doe ik zelf) Maar goed, daar denk ik dat de prijs ook naar was. Verder nog een reactie stangetje laten vervangen. (ik kon niet vinden waar het 'kloenkje' in de voortrein vandaan kwam)
Anway, tot nu toe geen spijt. Het verbruik valt me alleszins mee, ik rijd gemiddeld 1:9.5 met de koude temperaturen, en dat zal nu met de warmere temperaturen wel om hoog gaan. Ik rijd er wel gewoon dagelijks in, 100km op een dag. En iedere rotonde is een feest
Plannen: Er zit een 030 onderstel onder, maar niet de veren op een of andere rare manier, dus een setje H&R voor zo'n 220 euro nieuw verlaagt hem met zo'n 25mm, en dat denk ik dat er net ff beter uitziet. Verder nog de uitlaat moest meer herrie maken, heb dus zo'n mod op de uitlaat toegepast, maar dat moet ff opnieuw aangepast worden, want hij maakt nu wel heel veel herrie.