Mooi strak en sportief, maar niet té. Dat de auto altijd met liefde is behandeld straalde er gewoon vanaf. Enkele dingen zijn op maat gemaakt door de eerste eigenaar en dat maakt hem ook wel bijzonder, vind ik. Als klap op de vuurpijl is het ook nog een RS mét een panorama schuifdak! Dit laatste schijnt tamelijk zeldzaam te zijn en hier ga ik ook echt heerlijk van genieten in de zomer.
Sinds vrijdag 5 april '13 heb ik de auto nu in bezit. Door de vorige eigenaar is de auto altijd erg goed onderhouden, geen cent op bespaard en dat is precies wat ik ook ga blijven doen.
De auto is een genot om in te rijden en ondanks dat het een sportauto is, issie echt heerlijk en comfortabel om mee te cruisen op de lange afstanden. Gewoon wel lekker stug ook, maar niet té. Je voelt alles precies en een super wegligging.
De auto is verder helemaal spik en span en krasvrij. Zowel het exterieur als interieur.
Gegevens:
- Renault Clio III RS Phase 1 - 2.0 16v 197PK
- Handgeschakelde 6-bak
- Blauw metallic
- Bouwjaar 06-2006
Opties:
- Airbags (front, side & gordijn)
- Audio connection box (USB, iPod etc)
- Glazen panorama schuifdak
- Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmd
- Climate control (ecc)
- Cruise control
- Getint glas achter (privacy pakket)
- Brembo remsysteem
- Koplampsproeiers
- Airco
- Lederen stuurwiel
- Lichtsensor
- Radio/cd-speler met stuurwielbediening
- Regensensor
- Sportstoelen
- Xenon koplampen
- Adaptieve bochtverlichting
- ABS, ASR, ESP, EBD..
- etc. / het vanzelfsprekende
Extra's en bijzonderheden:
- KW Variant 1 schroefset
- 17inch Team Dynamics Pro Race velgen, mat zwart
- Stuurwiel is opnieuw bekleed. Erg mooi gedaan. Mooie stiksels en kleine accentjes van de autokleur.
- Renault voorbumper spoiler
- Kofferbakspoiler van Elia
- Renault Sport Pookknop
- Interieuraccenten in kleur
- Interieur verkeert in nieuwstaat
Technisch ook helemaal in topstaat (op olie wat overmatig olie verbruik na atm). Motor recent gedeeltelijk gereviseerd, veel nieuwe onderdelen.
ToDo korte termijn:
-Olie verbruik reduceren
Als enigste minpuntje heeft de auto (momenteel nog), een bovenmatig olie verbruik. Dit neem ik even voor lief en ga ik zeer binnenkort naar laten kijken. Nu zelf aan het ondervinden hoe zwaar dit probleem is en binnenkort ga ik dit laten fixen door een professioneel bedrijf met verstand van zaken.
-Slotbouten
ToDo lange termijn:
Nog niet echt over nagedacht. Met een maandje of wat iig de remschijven vervangen. Verder al het nodige onderhoud of course.
De foto's:
*Binnenkort ga ik even nieuwe maken. De zon heeft nog niet echt geschenen + namiddag, dus foto's zijn erg donker en ik heb nog geen goede foto's van het interieur.
P.S. Ik wil iedereen vragen het onderwerp / topic wat hier even liep, volledig hierbuiten te houden. Dat verhaal is afgesloten en iedereen is met elkaar in contact gekomen. Alles in die 'soap' is opgelost. Er is ook een hoop onzin omtrent het technische aspect van de auto voorbij gekomen in dat topic. Het echte verhaal hieromtrent is mij nu ook duidelijk, gelukkig!