Nieuwe WRX concept
- Erik
- Auto: BMW ///M
Nieuwe WRX concept
Nog niet voorbij zien komen hier.
Ziet er heftig uit, bijna on-subaru
De concept van de XV, een succesnummer naar het schijnt, is bijna 1 op 1 overgenomen in de productie.
Ziet er heftig uit, bijna on-subaru
De concept van de XV, een succesnummer naar het schijnt, is bijna 1 op 1 overgenomen in de productie.
- Fernando
Re: Nieuwe WRX concept
Ziet er echt strak uit, agressief front ook...

Maar ook de achterkant mag er wezen!

Maar ook de achterkant mag er wezen!
- dvh
Had hem al gezien 
Maar vind het een heel gave concept.
Die mogen ze zo direct in de showroom plaatsen.
Veel detail-afwerking ( voor Subaru ).
De kleur is subliem, de lampen enzo. Gewoon top gedaan.
Vind hem heel erg geslaagd.

Maar vind het een heel gave concept.
Die mogen ze zo direct in de showroom plaatsen.
Veel detail-afwerking ( voor Subaru ).
De kleur is subliem, de lampen enzo. Gewoon top gedaan.
Vind hem heel erg geslaagd.
- GTRene
ben wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden 

-
Nu nog nog kleine hatchback ernaast ala fiesta st of ds3 dan wel in 4wd sti uitvoering voor de straat die straks tevens als basis voor de wrc kan dienen.
Deze concept is een gave daily met zijn 4 meter 52. Maar kan niet als basis voor de wrc dienen. Geruchten zijn dat de wrx en de naam impreza los gekoppeld worden.
Deze concept is een gave daily met zijn 4 meter 52. Maar kan niet als basis voor de wrc dienen. Geruchten zijn dat de wrx en de naam impreza los gekoppeld worden.
- RVV
Super gave auto!
-
Wauw!
- Erik
dit is de nieuwe wrx
de nieuwe impreza is al gepresenteerd
die impreza zag er helaas heel anders uit dan het concept
ik denk ook dat dit model nooit zo geleverd zal worden zoals hij hier staat, kijk eens naar details van de achterlichten, die zijn over de naad van de achterklep op het kleimodel gelijmd.
daarbij komt, als dit de wrx al is hoe moet de sti wel niet worden dan
ga maar uit van wieldoppen en schijtremmen, ze moeten immers de traditie voort zetten
de potentie is wel duidelijk, het is een imponerend concept !
(die lampen en remmen zal wel niet, wordt veel te duur)
de nieuwe impreza is al gepresenteerd
die impreza zag er helaas heel anders uit dan het concept
ik denk ook dat dit model nooit zo geleverd zal worden zoals hij hier staat, kijk eens naar details van de achterlichten, die zijn over de naad van de achterklep op het kleimodel gelijmd.
daarbij komt, als dit de wrx al is hoe moet de sti wel niet worden dan
ga maar uit van wieldoppen en schijtremmen, ze moeten immers de traditie voort zetten
de potentie is wel duidelijk, het is een imponerend concept !
(die lampen en remmen zal wel niet, wordt veel te duur)
- GTRene
4.52 meter
hm...vind ik best lang.

hm...vind ik best lang.
- Erik
De 2007 was 4.42m
-
Ik zeg doen! 

- 350 Z
Ik zeg ook doen alleen zal hij zich waarschijnlijk wegens zijn te hoge prijs uit de markt prijzen zie de vorige.
Voor dat geld gaan mensen voor de zogenaamde premiummerken.
Voor dat geld gaan mensen voor de zogenaamde premiummerken.
-
Precies 350 z
Ze moeten terug naar de basis 1998 subaru 555. 49.995 gulden 1250 kg en 211'pk
Wat een fantastische auto voor dat geld. Dan zet je dus premium merken aan de kant.
Ik wou toen een 555 vertelde dat aan me pa. Hij zei een subaru wat is dat. Hij zei spaar even door en koop een bmw. Ik zei nee die moet ik niet. Subaru 555 is het. Een half jaar later had pa er ook een met scoobysport uitlaat. Prachtig
Subaru moet weten waar ze staan en wat hun groot kan maken. 1998 sla die business case anno 2013 nog maar een keer open. En keer terug in de wrc.
Wat een fantastische auto voor dat geld. Dan zet je dus premium merken aan de kant.
Ik wou toen een 555 vertelde dat aan me pa. Hij zei een subaru wat is dat. Hij zei spaar even door en koop een bmw. Ik zei nee die moet ik niet. Subaru 555 is het. Een half jaar later had pa er ook een met scoobysport uitlaat. Prachtig
Subaru moet weten waar ze staan en wat hun groot kan maken. 1998 sla die business case anno 2013 nog maar een keer open. En keer terug in de wrc.
- WJ
Dat is niet meer mogelijk dankzij on belastingstelsel. Het maakt weinig uit hoe goedkoop ze hem maken. Kijk bv naar de GT86 is in Engeland zo'n 29k euro, en in de US 19k euro.............
- Erik
Vandaag de dag is er maar 1 ding belangrijk om een auto scherp te kunnen prijzen;
Co2 uitstoot.
Ter uw vergelijk.
Wij hebben een Subaru Legacy Spec B met een 3liter 6cyl boxer erin.
Zalige motor maar doet 290gr Co2.
Zuinig is ie dan ook niet echt......1:8 gemiddeld schat ik.
Ding kostte in 2005 53k euro, dat is al heel fors natuurlijk.
Als je op autoweek bekijkt wat hij anno 2013 tegen huidige regelgeving zou kosten.....96k euro.
Van die 96k is 55k Co2 toeslag. Alstublieft.
Ze hebben nu in de Legacy in japan een mooie 2 liter direct ingspoten turbo benzine, die doet 400Nm bij 2000rpm en 300pk. De motor is volledig nieuw, en qua geometrie afgeleid van de 6cyl boxer (86x86mm).
Het ligt naar mijn mening in de lijn der verwachtingen dat die motor in de WRX komt, ik schat in de WRX met 240pk, net als in de Forrester XT. De Sti versie zal dan de opgepepte versie krijgen.
De Forrester XT met de turbomotor kost 50k. De Sti zal naar mijn mening nog steeds rond de 65-70k euro zitten dan.
Dus schrijf die goedkope WRX maar op je buik
Een lichte versie met 200+pk is een utopie, gaat niet gebeuren.
Kan ook niet meer, de BRZ is een hele lichte en kleine auto, maar pakt zijn balans voor een groot deel door de motor een enorm eind naar achteren te bouwen. Daardoor is 4wd gelijk onmogelijk, de koppen van de motor liggen tussen de voorfusees, de versnellingsbak een halve meter erachter. Die voorwielen krijg je niet meer aangedreven op die manier. Ga je 4wd bouwen, krijg je weer een zware neus, en een zware auto, dus weer 1450-1500kg regionen, misschien de WRX iets lichter met een lichtere bak en aandrijfassen (50kg verschil) maar dan heb je weer een versie die je eigenlijk niet wilt omdat alles kapot gaat als je gaat rammen......en echt licht is ie dan ook nog niet.
Dan herhaalt de geschiedenis zich ook weer.

Co2 uitstoot.
Ter uw vergelijk.
Wij hebben een Subaru Legacy Spec B met een 3liter 6cyl boxer erin.
Zalige motor maar doet 290gr Co2.
Zuinig is ie dan ook niet echt......1:8 gemiddeld schat ik.
Ding kostte in 2005 53k euro, dat is al heel fors natuurlijk.
Als je op autoweek bekijkt wat hij anno 2013 tegen huidige regelgeving zou kosten.....96k euro.
Van die 96k is 55k Co2 toeslag. Alstublieft.
Ze hebben nu in de Legacy in japan een mooie 2 liter direct ingspoten turbo benzine, die doet 400Nm bij 2000rpm en 300pk. De motor is volledig nieuw, en qua geometrie afgeleid van de 6cyl boxer (86x86mm).
Het ligt naar mijn mening in de lijn der verwachtingen dat die motor in de WRX komt, ik schat in de WRX met 240pk, net als in de Forrester XT. De Sti versie zal dan de opgepepte versie krijgen.
De Forrester XT met de turbomotor kost 50k. De Sti zal naar mijn mening nog steeds rond de 65-70k euro zitten dan.
Dus schrijf die goedkope WRX maar op je buik

Een lichte versie met 200+pk is een utopie, gaat niet gebeuren.
Kan ook niet meer, de BRZ is een hele lichte en kleine auto, maar pakt zijn balans voor een groot deel door de motor een enorm eind naar achteren te bouwen. Daardoor is 4wd gelijk onmogelijk, de koppen van de motor liggen tussen de voorfusees, de versnellingsbak een halve meter erachter. Die voorwielen krijg je niet meer aangedreven op die manier. Ga je 4wd bouwen, krijg je weer een zware neus, en een zware auto, dus weer 1450-1500kg regionen, misschien de WRX iets lichter met een lichtere bak en aandrijfassen (50kg verschil) maar dan heb je weer een versie die je eigenlijk niet wilt omdat alles kapot gaat als je gaat rammen......en echt licht is ie dan ook nog niet.
Dan herhaalt de geschiedenis zich ook weer.

- Roy RS
dit dus, ik had zo'n 96er! wat een beest voor een habbekrats! Daarna had ik de MY00 en ik vond de 96er toch meer karakter hebben...Andre schreef:Precies 350 z
-
Waar t allemaal mee begonAndre schreef:Precies 350 z
en dan zal dit de eerste facelift zijn voor de my00?
- Macboy
Heeft iemand die Autovisie nog (al dan niet gescand) met de eerste test hiervan toen die net uitkwam ? Was ook een rode en had volgens mij een grote foto ervan op de eerste paginas.
Die auto sloeg in als een bom destijds.
De Legacy Spec-B haalde je trouwens altijd 1:6 mee of je nu hard of rustig reed

- GTRene
deze bedoel je denk?Macboy schreef:Heeft iemand die Autovisie nog (al dan niet gescand) met de eerste test hiervan toen die net uitkwam ? Was ook een rode en had volgens mij een grote foto ervan op de eerste paginas.
http://www.autotekoop.nl/whitelabel/aut ... earch=true" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erik
Je rijdt met de Spec B ook redelijk eenvoudig 1:10 op de lange ritten (wintersport) 1:12
Maar dat is niet gemiddeld, als je dan de sneeuw op, vanuit het dal de berg op 20 haarspelden mag afwerken, terwijl iedereen ketting staat onder te knopen, drift je zo 1:2 weg om het gemiddelde wel heel snel weer op 1:8 te brengen
Ik reed op mijn (vele) lange ritten Rostock-Vianen over Hannover 14,8l/100km en heb hem eigenlijk nooit hoger gekregen. Gemiddelde sneheid was dan uit en thuis >150kmh. In de praktijk rijd je dan gewoon alleen de laatste 160km vanaf de grens naar huis onder de 200kmh. 14,8km/100km is niet zuinig, maar echt zuipen vind ik het ook niet.
Met de Sti waar ik nu zakelijk in rijd, red ik dat never nooit niet. Ding zuipt veel meer bij zelfde gemiddelde snelheid, ik mag van geluk spreken als ik met die rijstijl 200km rijd op 60 liter, het komt niet zelden voor dat ik op weg naar Bremerhaven (waar ik elke 2 weken heen mag) 2x moet tanken.......
Maar volgens mij dwalen we af
Maar dat is niet gemiddeld, als je dan de sneeuw op, vanuit het dal de berg op 20 haarspelden mag afwerken, terwijl iedereen ketting staat onder te knopen, drift je zo 1:2 weg om het gemiddelde wel heel snel weer op 1:8 te brengen

Ik reed op mijn (vele) lange ritten Rostock-Vianen over Hannover 14,8l/100km en heb hem eigenlijk nooit hoger gekregen. Gemiddelde sneheid was dan uit en thuis >150kmh. In de praktijk rijd je dan gewoon alleen de laatste 160km vanaf de grens naar huis onder de 200kmh. 14,8km/100km is niet zuinig, maar echt zuipen vind ik het ook niet.
Met de Sti waar ik nu zakelijk in rijd, red ik dat never nooit niet. Ding zuipt veel meer bij zelfde gemiddelde snelheid, ik mag van geluk spreken als ik met die rijstijl 200km rijd op 60 liter, het komt niet zelden voor dat ik op weg naar Bremerhaven (waar ik elke 2 weken heen mag) 2x moet tanken.......
Maar volgens mij dwalen we af