Beste leden,
Bij het driften is de visco fan weer door de radiateur gegaan. De eerst keer dat dit gebeurde had ik nog normale motorsteunen, maar die heb ik vervangen door teflon motorsteunen waardoor de motor niet meer zou mogen kantelen, maar toch is het weer gebeurd. Nu kreeg ik het advies om de visco fan te demonteren en een electrische fan voor de radiateur te plaatsen.
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb een "tropen radiateur" (extra groot)
Bedankt alvast voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Hans
Driften zonder visco fan??
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 17:37
- Locatie: Hoofddorp
- MarcH
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Driften zonder visco fan??
Zit er misschien wat teveel speling in de koppeling van de fan?
Is zo'n tropen radiateur overigens ook dikker dan een normale?
Is zo'n tropen radiateur overigens ook dikker dan een normale?
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 17:37
- Locatie: Hoofddorp
Re: Driften zonder visco fan??
MarcH schreef:Zit er misschien wat teveel speling in de koppeling van de fan?
Is zo'n tropen radiateur overigens ook dikker dan een normale?
De tropenradiateur is volgens mij net zo dik als de normale. Ik meet 3,5 cm.Ik ben er trouwens achter waarom hij toch de radiateur in kantelt: De motorsteun is losgetrild!!!!!! Nu maar hopen dat de koppakking het gehouden heeft!
Trouwens, die tropenradiateur wordt door Bijl radiateuren in Haarlem geleverd voor een spotprijs van 100 euro! (nieuw!)
Bedankt voor je reactie!
Groeten,
Hans
- MarcH
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Driften zonder visco fan??
Oorzaak gevonden, dat is mooi. Had je te laat door dat de temperatuur opliep dat je bang bent voor de koppakking?
Als de radiateur dezelfde dikte heeft als een normale zou je ook met originele motorsteunen toch niet snel met de fan in de radiateur terecht moeten komen. Met teflon motorsteunen al helemaal niet.
Als de radiateur dezelfde dikte heeft als een normale zou je ook met originele motorsteunen toch niet snel met de fan in de radiateur terecht moeten komen. Met teflon motorsteunen al helemaal niet.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Driften zonder visco fan??
Ik zou dan nog steeds een electrische fan pakken ivp de viscofan. Dan kies je een model die je voor de radiateur zet ipv erachter, meteen wat extra ruimte.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: Driften zonder visco fan??
Tom V schreef:Ik zou dan nog steeds een electrische fan pakken ivp de viscofan. Dan kies je een model die je voor de radiateur zet ipv erachter, meteen wat extra ruimte.
Precies zoals Tom beschrijft heb ik het ook gedaan, viscofan exit en een elektrische fan voor de radiateur. Voor een paar tientjes heb je al een elektrische fan bij Biesheuvel of The Autosport Company. Zolang je rijd/drift heb je helemaal geen (visco/elektrische)fan nodig, mijn motortemperatuur blijft precies goed, zelfs bij volle polle op de Ring bij 30 graden buitentemperatuur. Enkel bij het wachten voor de poortjes op de Ring moet ik hem wel eens inschakelen. Let bij aankoop dus wel op dat je de juiste aanschaft en bij het aansluiten dat de draairichting klopt. Bij een gelijkstroom installatie zoals op je auto kan je de draairichting "om-polen".

-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 17:37
- Locatie: Hoofddorp
Re: Driften zonder visco fan??
Tom V schreef:Ik zou dan nog steeds een electrische fan pakken ivp de viscofan. Dan kies je een model die je voor de radiateur zet ipv erachter, meteen wat extra ruimte.
Thanks Tom.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 17:37
- Locatie: Hoofddorp
Re: Driften zonder visco fan??
hanske schreef:Tom V schreef:Ik zou dan nog steeds een electrische fan pakken ivp de viscofan. Dan kies je een model die je voor de radiateur zet ipv erachter, meteen wat extra ruimte.
Precies zoals Tom beschrijft heb ik het ook gedaan, viscofan exit en een elektrische fan voor de radiateur. Voor een paar tientjes heb je al een elektrische fan bij Biesheuvel of The Autosport Company. Zolang je rijd/drift heb je helemaal geen (visco/elektrische)fan nodig, mijn motortemperatuur blijft precies goed, zelfs bij volle polle op de Ring bij 30 graden buitentemperatuur. Enkel bij het wachten voor de poortjes op de Ring moet ik hem wel eens inschakelen. Let bij aankoop dus wel op dat je de juiste aanschaft en bij het aansluiten dat de draairichting klopt. Bij een gelijkstroom installatie zoals op je auto kan je de draairichting "om-polen".
Bedankt Hanske!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten