Beste forumleden,
Mijn Vel Satis (ja, die met de 3,5l Nissan Motor) start niet...
De laatste dagen reageerde de motor steeds slechter op het gas, direct na een koude start. Bij het indrukken van het gaspedaal ontstond merkbaar een vertraging van enkele tienden van seconden, de wagen hing geleidelijk ook steeds minder aan het gas. Starten was tot nu toe nooit een probleem, hoe koud het ook was. Er zit een accu van een jaar oud in en ik meet geen lage spanning.
Bij het starten hoor ik geen klik. De lampen gaan wel uit (Daylight running lights geprogrammeerd)
Er staan geen fouten (die ik kan lezen) in het storingsgeheugen.
Zelf denk ik nu aan: Startmotor, startrelais, maar gezien de eerdere symptomen van slecht aan het gas 'hangen'.... denk ik eerder aan gasklephuis, luchtmassameter of Throttle Position Indicator...
Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad (b.v. met de 350Z) of kan iemand me op het goede spoor brengen?
Ik heb alle gereedschappen bij de hand, en ook wel wat ervaring. Echter waar de wagen nu staat krijg ik 'm lastig omhoog...
Alvast bedankt met deze koude paasdagen!
Groet,
HJ2
Sint Pieter Start niet meer... Wie weet raad?
- HJ2
- GTRene
Re: Sint Pieter Start niet meer... Wie weet raad?
een losse massa draad ergens?
- HJ2
Re: Sint Pieter Start niet meer... Wie weet raad?
Nou... Startmotor met een volledig onherkenbaar binnenwerk.... Dat dat ding uberhaubt nog draaide is een klein wonder.
Een revisie-exemplaar verder en we zijn weer 'on route'
Een revisie-exemplaar verder en we zijn weer 'on route'