Keramische coating uitlaatspruitstuk
-
Keramische coating uitlaatspruitstuk
Beste DFers,
Een tweetal weken heb ik een spaghetti besteld voor op mijn BMW Z3 2.8 met M52TU motor. Omdat spaghetti's voor de technische controle (BE) eigenlijk niet toegelaten zijn op voertuigen na '92 wilde ik deze graag vermommen. Tegelijkertijd wilde ik ook een eventueel hitteprobleem aanpakken omdat je geen hitteschilden meer kan monteren door de spaghetti.
Ik las op diverse fora over hittebestendige verf en zag ook "ceramic spray" uit spuitbussen voorbijkomen. Ik ben wat verder gaan zoeken kwam dit tegen: http://www.classiccarpartshelden.nl/wor ... /zircotec/
Ik heb ze net gemaild maar ze vragen voor de coating tussen de 440-550 exclusief vrachtkosten. Dat vind ik echt way too much voor een spruitstukje dat met verzending voor 180 in huis ligt.
Wat doe ik nu best? Motip hittebestendige verf? VHT ceramic paint? Heat wrap is te opzichtig voor de keuring.
http://www.vhtpaint.com/products/flameproof/
Een tweetal weken heb ik een spaghetti besteld voor op mijn BMW Z3 2.8 met M52TU motor. Omdat spaghetti's voor de technische controle (BE) eigenlijk niet toegelaten zijn op voertuigen na '92 wilde ik deze graag vermommen. Tegelijkertijd wilde ik ook een eventueel hitteprobleem aanpakken omdat je geen hitteschilden meer kan monteren door de spaghetti.
Ik las op diverse fora over hittebestendige verf en zag ook "ceramic spray" uit spuitbussen voorbijkomen. Ik ben wat verder gaan zoeken kwam dit tegen: http://www.classiccarpartshelden.nl/wor ... /zircotec/
Ik heb ze net gemaild maar ze vragen voor de coating tussen de 440-550 exclusief vrachtkosten. Dat vind ik echt way too much voor een spruitstukje dat met verzending voor 180 in huis ligt.
Wat doe ik nu best? Motip hittebestendige verf? VHT ceramic paint? Heat wrap is te opzichtig voor de keuring.
http://www.vhtpaint.com/products/flameproof/
-
Re: Keramische coating uitlaatspruitstuk
Dat fikt er zo af...de meeste hittebestendige verf gaat tot 600 graden terwijl je spruitstuk makkelijk 850 graden kan worden.
*edit* ik zie dat dit zou moeten houden tot 1300 graden...dat geloof ik niet zomaar.
*edit* ik zie dat dit zou moeten houden tot 1300 graden...dat geloof ik niet zomaar.
- Dennis Cavallino
Wikkel je uitlaat in met titanium uitlaattape. Kost niet veel, kun je makkelijk zelf.
Veelal zijn die keramische coatings alleen 'keramisch' als je het te spuiten onderdeel na het aanbrengen van de coating laat uitharden op een hoge temperatuur. Bij de Gamma verkopen ze nu hittebestendige verf uit de spuitbus die je 2 uur lang met 200 graden moet verhitten. Ik ken niet zo snel iemand die thuis een oven heeft waar een spaghettispruitstuk in past.
Veelal zijn die keramische coatings alleen 'keramisch' als je het te spuiten onderdeel na het aanbrengen van de coating laat uitharden op een hoge temperatuur. Bij de Gamma verkopen ze nu hittebestendige verf uit de spuitbus die je 2 uur lang met 200 graden moet verhitten. Ik ken niet zo snel iemand die thuis een oven heeft waar een spaghettispruitstuk in past.

-
Marc RS4 schreef:Dat fikt er zo af...de meeste hittebestendige verf gaat tot 600 graden terwijl je spruitstuk makkelijk 850 graden kan worden.
1300 graden Fahrenheit = ongeveer 700 graden celcius. Dus het fikt er nog steeds vanaf....
- Luco
Er was toch al iemand hier die er ervaringen mee had, ff de search gebruiken.
-
Is powdercoaten geen optie?
@Dennis: die titanium tape ziet er goed uit maar ik denk niet dat ze dat graag zien op de keuring. Kan je dat monteren/demonteren met het spruitstuk op de wagen? Is het plakkerig als het erafkomt?
@Dennis: die titanium tape ziet er goed uit maar ik denk niet dat ze dat graag zien op de keuring. Kan je dat monteren/demonteren met het spruitstuk op de wagen? Is het plakkerig als het erafkomt?
- Luco
poedercoat komt er ook af bij deze temperaturen.
-
Ik had ook nog aan Classic Car Parts gevraagd of er een low budget oplossing was:
Hallo Mathieu
natuurlijk is het een low budget oplossing , maar niet geschikt.
Verf is nou eenmaal niet geschikt voor deze temperaturen. GEEN ENKELE ANDERE VERF IS , OOK AL ZIT ER CERAMIC IN.. de verfdelen zullen verbranden..
wij hebben het enigste echte 99% zuiver keramische produkt dat geschikt is voor hitte. We hebben dus ook geen concurenten.
Het staat volledig los van de prijs van de uitlaat delen. hitte is hitte, en om dat in de greep te krijgen is
er maar 1 echte oplossing, en dat voor vele jaren. met deze coating heb je al een hittedaling van 25%,
MVG
Graat
Classic Car Parts Helden
- ///Joost
Poedercoaten is slechts een ' plastic' laag aanbrengen en kan niet tegen de temperaturen van een uitlaatspruitstuk.
Keramisch coaten gaat naar 1000+ graden C weerstand, omdat het ook op die temperatuur gebakken wordt. I.t.t. poeder is dit meer vergelijkbaar met een laagje gesmolten 'glas' om je spruitstuk. Er is totaal geen vergelijk met poedercoaten qua temperatuurweerbaarheid.
Als je onopvallend wilt vermommen is dat denk ik je enige optie. Al is de prijs die je hierboven noemt absurd, je zult echter wel moeten denken aan een 300-350 euro schat ik.
Keramisch coaten gaat naar 1000+ graden C weerstand, omdat het ook op die temperatuur gebakken wordt. I.t.t. poeder is dit meer vergelijkbaar met een laagje gesmolten 'glas' om je spruitstuk. Er is totaal geen vergelijk met poedercoaten qua temperatuurweerbaarheid.
Als je onopvallend wilt vermommen is dat denk ik je enige optie. Al is de prijs die je hierboven noemt absurd, je zult echter wel moeten denken aan een 300-350 euro schat ik.
- Luco
Elke keer je spruitstukken wisselen voor de keuring kost denk ik meer qua tijd en ellende.
-
Maar hoevaak wordt die coating eigenlijk toegepast? Mijn speciaal gevalletje even buiten beschouwing gelaten:
Alle spaghetti spruitstukken die ik te koop aangeboden zie, zijn onbehandeld. Wil dit zeggen dat de koper achteraf nog een coating moet aanbrengen of met heat wrap aan de slag moet of worden deze spaghetti's dan vaak onbehandeld geplaatst?
Alle spaghetti spruitstukken die ik te koop aangeboden zie, zijn onbehandeld. Wil dit zeggen dat de koper achteraf nog een coating moet aanbrengen of met heat wrap aan de slag moet of worden deze spaghetti's dan vaak onbehandeld geplaatst?
- ///Joost
Bij mijn weten worden spaghetti's normaliter onbehandeld verkocht. Voor daily straatgebruik lijkt me het wat overdreven om keramisch te coaten, ze zullen dan ook vaak onbehandeld gemonteerd worden. Voor racing kan het wel effect hebben omdat de uitlaatgassen geen kans hebben om af te koelen, en daardoor hun stroomsnelheid verliezen.Jussi schreef:Maar hoevaak wordt die coating eigenlijk toegepast? Mijn speciaal gevalletje even buiten beschouwing gelaten:
Maar ja, grotere remmen is ook overdreven, een chip is ook overdreven, steile nokkenassen zijn ook overdreven...hobby noemen ze dat.

-
Kun je niet een paar beugels ergens plaatsen of draadbusjes op je spruitstuk (laten) lassen zodat je hitteschilden kunt monteren? Op die manier kun je de spaghetti uitlaat misschien voldoende maskeren dat er geen probleem is bij de keuring.Jussi schreef:Tegelijkertijd wilde ik ook een eventueel hitteprobleem aanpakken omdat je geen hitteschilden meer kan monteren door de spaghetti.
- alt
Heb 13 jaren ceramic coating op de crossover uitlaten van mijn GTD 40.
Blijft perfect zitten en de spruitstukken zijn binnen enkele seconden handwarm.
Weet niet wat het heeft gekost, want het zat er al op toen ik de auto kocht..
Hoe kan een foto uploaden om een hier op dit draadje te plaatsen?
Blijft perfect zitten en de spruitstukken zijn binnen enkele seconden handwarm.
Weet niet wat het heeft gekost, want het zat er al op toen ik de auto kocht..
Hoe kan een foto uploaden om een hier op dit draadje te plaatsen?
- GTRene
vanuit je pc kan hier niet, wel vanaf een andere website zodat je een linkje kan copy/paste
bv via een foto site of als je windows hebt bv via windows-live daar kun je ook gratis foto's op je eigen plekkie opslaan en dan daar een linkje van pakken.
bv via een foto site of als je windows hebt bv via windows-live daar kun je ook gratis foto's op je eigen plekkie opslaan en dan daar een linkje van pakken.
-
Je kan toch wel gewoon foto's van je pc uploaden? Ik heb het vanmiddag nog gedaan.GTRene schreef:vanuit je pc kan hier niet, wel vanaf een andere website zodat je een linkje kan copy/paste
Alvast bedankt voor de informatie heren!
Dus ik heb volgende vragen:
Ceramic coating: is het niet wat overkill om te doen op een straatwagen die eens een trackday en wat Nürburgring zal doen? En overkill op een spruitstuk dat amper 180 euro heeft gekost en waar ik de pasvorm nog van moet achterhalen?
Heat wrap: kan ook snel gespot worden op de keuring al weet ik niet of ze daar echt iets op kunnen zeggen? Al laat het wel de vorm zien van een spruitstuk dat er normaal niet op zit. Bestrijdt het de warmte effectief goed en heeft het nog andere nadelen? Het elk jaar van ontmantelen voor de keuring lijkt ook een prutswerk.
Onbehandeld: kan het kwaad voor de omliggende onderdelen, verf motorkap, vermogensverlies? Zal stainless steel hard corroderen en verkleuren? Het blijft duimen voor de keuring maar als het donkerbruin uitslaat heb ik meer kans om er door te geraken dan wanneer het regenboogkleurig wordt.
Laatst gewijzigd door Jussi op 12 mar 2013, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
foto's die op jou pc staan kun jij rechtstreeks uploaden op DF?
zou voor mij iets nieuws zijn
ships...zie nu pas helemaal onderaan bestand kiezen...nooit opgevallen

-
GTRene schreef:foto's die op jou pc staan kun jij rechtstreeks uploaden op DF?

En dat van de meest ervaren forumbewoner van DF!
- GTRene
was dat altijd al zo dan? ik kijk alleen wat boven de vakjes staat of als je een draadje begint met dat pol gebeuren e.d.SlowCo schreef:GTRene schreef:foto's die op jou pc staan kun jij rechtstreeks uploaden op DF?
ships...zie nu pas helemaal onderaan bestand kiezen...nooit opgevallen![]()
En dat van de meest ervaren forumbewoner van DF!
Dit was me echter nooit opgevallen

damn...had me heel wat uurtjes kunnen schelen...ik moest altijd eerst de boel elders laden en dan hier naar toe...lekker dan, had me wel eens iemand eerder op mogen wijzen

zal het binnenkort eens proberen

damn...het werkt, ik voel me nu

en balen dat ik dat niet eerder wist met al die duizenden auto foto's op men pc.
- Bijlagen
-
- ff wat gecoate uitlaten try out
- 1966gt40_13 427FE.jpg (183.23 KiB) 13671 keer bekeken
- alt
Wil je het mij uitleggen, ben een paar jaartjes ouder dan het gemiddelde forumlid.
Hoef het de kinderen niet te vragen, die zijn het huis uit.
- Luco
Nadeel hiervan is dacht ik dat het de snelheid van het forum niet ten goede komt, dus verstandiger om elders te uploaden.
Alt mail me de foto en ik zet hem er wel op voor je
info apestaartje pennucciracing punt nl
Alt mail me de foto en ik zet hem er wel op voor je
info apestaartje pennucciracing punt nl
- GTRene
Alt, als je bv hier op reageert en je wilt op "bevestig" drukken...alt schreef:Wil je het mij uitleggen, ben een paar jaartjes ouder dan het gemiddelde forumlid.
dan scrol je het veld nog iets naar beneden en zie je een druk knop "bestand kiezen"
als je daar op drukt kom je terecht in bv documenten op je eigen pc en kun je naar de map gaan waar jou PC foto's in zitten...je zoekt je foto op en klikt die aan en openen etc...en dan op de "bevestig" knop die daar staat en dan komt je foto hiero te staan

als het lukt dan oke, heb je moeilijkheden met een deel vraag maar weer hiero met tot hoever je kwam.
- ThomasGTT
Kijk hier eens
http://www.speedlinecoatings.com/startpagina.html
Verder geen ervaring mee hoor, maar misschien is het een optie
-
Bedankt voor de tip! Die ga ik vanavond eens contacteren.ThomasGTT schreef:Kijk hier eens
Als iemand nog andere adressen heeft, mogen die gerust gepost worden.
-
Vast niet alleen "auto foto's", dus plemp maar vol dat NSFW draadje...GTRene schreef: damn...het werkt, ik voel me nu![]()
en balen dat ik dat niet eerder wist met al die duizenden auto foto's op men pc.