Zoals in mijn voorsteltopic staat; ik heb een Civic EG6 Si-R uit 1992, in 2010 geïmporteerd als semi-competitieauto uit Japan. In 2011 ben ik begonnen met Time Attack rijden, waar ik dat jaar kampioen ben geworden in de Pro klasse. In 2012 heb ik ook enkel Time Attack en Superlap gereden, waar ik uiteindelijk de 4e plaats heb gehaald in de Super Pro klasse. Toekomstplannen: 2013 zoveel mogelijk tracktime pakken om de auto en mezelf te testen en wie weet rol ik ook de DNRT in als de financiën het toelaten.
Een speclijst tot nu toe:
Engine
- JDM B18C-R (revised, 0,25 O/S)
- Bekerom Tuned @ 214 hp & 200 Nm
- Mugen 4-1 header
- Custom header-back
- Blox velocity stack + 3" intake
- Tapered TB
- ATS carbon clutch
- ATS carbon 1.5 way LSD
- Shorter FD
- Baffled sump
Suspension
- Buddyclub Racing spec dampers
- Swift 18k/16k springs
- Front: SPC camber kit
- Extended balljoints
- Rear: US racing (spherical) camberkit
- Rear: Blox Racing toe-kit
- PU bushings F+R
- Cusco 6-point cage (uitgebreid)
- OEM DC2 Type-R front strutbar
- Fender braces
Rims
SSR Type-C 15" Gold
Varrstoen 15x8j
Tires
Yokohama Advan A048 195/55-15
Avon slicks / Hankook full wets
Brakes
- Front: 262mm Brembo High Performance & Ferodo DS3000 pads
- Rear: 242mm Brakemaxx discs & EBC Yellow stuff pads
- Steel reinforced brake lines
- MB6 (1") HRC & booster
Visual
- Custom Impact! decals
- FRP bonnet + fenders
- Chargespeed front spoiler
Interior
- Recaro SPG seat
- QSP 6-punts gordel
- QSP stuur + snap-off
- Kill switch
- Oil temp., press. gauges
- Water temp. gauge
Wat in rood staat is wat ik dit jaar verwacht te testen. Mijn huidige banden houden het over het algemeen niet langer uit dan 3 rondjes. Voorbanden worden veel te warm en ik heb verschrikkelijk last van onderstuur. Ik heb van alles geprobeerd in de ophanging om er vanaf te komen, maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden. Vandaar de overstap naar bredere banden, slicks in dit geval. Daarnaast ben ik nogal into aerodynamica, dus ik hoop daar wat mee te gaan stoeien dit jaar.
Plaatjes!
En ook ik heb kennis gemaakt met het Scheivlak: