Snob; Honda Civic EG6

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Snob

Snob; Honda Civic EG6

Bericht door Snob » 17 jan 2013, 17:05

In navolging van mijn voorsteltopic, hier dan het topic van mijn auto.

Zoals in mijn voorsteltopic staat; ik heb een Civic EG6 Si-R uit 1992, in 2010 geïmporteerd als semi-competitieauto uit Japan. In 2011 ben ik begonnen met Time Attack rijden, waar ik dat jaar kampioen ben geworden in de Pro klasse. In 2012 heb ik ook enkel Time Attack en Superlap gereden, waar ik uiteindelijk de 4e plaats heb gehaald in de Super Pro klasse. Toekomstplannen: 2013 zoveel mogelijk tracktime pakken om de auto en mezelf te testen en wie weet rol ik ook de DNRT in als de financiën het toelaten.

Een speclijst tot nu toe:

Engine
- JDM B18C-R (revised, 0,25 O/S)
- Bekerom Tuned @ 214 hp & 200 Nm
- Mugen 4-1 header
- Custom header-back
- Blox velocity stack + 3" intake
- Tapered TB
- ATS carbon clutch
- ATS carbon 1.5 way LSD
- Shorter FD
- Baffled sump

Suspension
- Buddyclub Racing spec dampers
- Swift 18k/16k springs
- Front: SPC camber kit
- Extended balljoints
- Rear: US racing (spherical) camberkit
- Rear: Blox Racing toe-kit
- PU bushings F+R
- Cusco 6-point cage (uitgebreid)
- OEM DC2 Type-R front strutbar
- Fender braces

Rims
SSR Type-C 15" Gold
Varrstoen 15x8j

Tires
Yokohama Advan A048 195/55-15
Avon slicks / Hankook full wets

Brakes
- Front: 262mm Brembo High Performance & Ferodo DS3000 pads
- Rear: 242mm Brakemaxx discs & EBC Yellow stuff pads
- Steel reinforced brake lines
- MB6 (1") HRC & booster

Visual
- Custom Impact! decals
- FRP bonnet + fenders
- Chargespeed front spoiler

Interior
- Recaro SPG seat
- QSP 6-punts gordel
- QSP stuur + snap-off
- Kill switch
- Oil temp., press. gauges
- Water temp. gauge

Wat in rood staat is wat ik dit jaar verwacht te testen. Mijn huidige banden houden het over het algemeen niet langer uit dan 3 rondjes. Voorbanden worden veel te warm en ik heb verschrikkelijk last van onderstuur. Ik heb van alles geprobeerd in de ophanging om er vanaf te komen, maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden. Vandaar de overstap naar bredere banden, slicks in dit geval. Daarnaast ben ik nogal into aerodynamica, dus ik hoop daar wat mee te gaan stoeien dit jaar.

Plaatjes!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook ik heb kennis gemaakt met het Scheivlak:
Afbeelding

voetbalboer87

Re: Snob; Honda Civic EG6

Bericht door voetbalboer87 » 17 jan 2013, 21:02

Snobbie!! Met Time Attack hoor je er hier niet bij :tong: Maar als jij je tijden even laat weten misschien wel een beetje :roll:

Rij je nog steeds met zoveel toespoor achter? Zo ja, dat eens veranderen in wat uitspoor zal het ondersturen ook wel wat door verminderen..

Snob

Bericht door Snob » 17 jan 2013, 21:35

Ja had nog redelijk wat toespoor achter. Uitspoor zou waarschijnlijk wel helpen, maar dat lijkt me nog steeds een beetje eng gezien het lichte kontje. Met slicks was het wel de bedoeling om achter met wat uitspoor te gaan rijden.

Haha, had al gehoord dat Time Attack hier niet zo serieus wordt genomen. Kan ik deels begrijpen, maar tegenwoordig is er wel wat meer niveau aanwezig. Kans is klein dat ik nog TA rijd in 2013, dus misschien word ik dan wel geaccepteerd :tooth:

En qua tijden: 2.01,5 op Zandvoort en 2.03 op Assen. Ben benieuwd wat jouw EG straks doet :D

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 18 jan 2013, 08:18

Welcome!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jan 2013, 09:34

Toffe kar! Welkom! :D

Reind

Bericht door Reind » 18 jan 2013, 14:28

Gave auto. Een keer wat anders dan BMW

2.01 op Zantvoort is natuurlijk erg vlot met 215pk. Ik weet niet wat het gewicht is? Op Semi's is het helemaal snel. Of was het op slicks?

TA word hier een beetje raar naar gekeken omdat het meer show dan go is. Maar bij jou is het gewoon show and go :thumbup:

Snob

Bericht door Snob » 18 jan 2013, 14:48

Thanks! Time Attack is vrij veel show ja. Veel bedrijven die het voornamelijk doen voor de reclame.. Zelf vind (of vond..) ik het een vrij goedkope manier om op een leuke en veilige manier rondjes te rijden. Ik ga tegenwoordig veel mee met vrienden (met BMW's! :P) naar DNRT-wedstrijden en dat wil ik toch echt binnenkort ook gaan doen. Wordt alleen even sparen voor de licentie..

2.01 was inderdaad op semi's (A048). Ben een keer gewogen op CPZ, dat was 890 kg met een kwart tank.

golf16v

Bericht door golf16v » 18 jan 2013, 20:56

Snob schreef: Mijn huidige banden houden het over het algemeen niet langer uit dan 3 rondjes. Voorbanden worden veel te warm en ik heb verschrikkelijk last van onderstuur. Ik heb van alles geprobeerd in de ophanging om er vanaf te komen, maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden. Vandaar de overstap naar bredere banden, slicks in dit geval.

3 ronden met yokohama advan a048?

deze banden gebruiken ze in de swift cup ook (rondetijden draaien rond de 2.08 in swift cup) en die houden het toch wel uit met hun banden

denk dan toch dat het eerder met de uitlijning te maken heeft

voetbalboer87

Bericht door voetbalboer87 » 19 jan 2013, 00:36

Robbert rijd op afdankertjes van de swiftcup.
Ik denk dat ze met wat meer profiel, een stuk beter presteren.
Heb zelf eigenlijk het zelfde ervaren met deze banden, ook na 3 ronden glijden..

Snob

Bericht door Snob » 19 jan 2013, 09:51

Oh ja, de banden zijn prima en er is vast wel een manier om ze beter te laten presteren dan nu. Wat Rouke zegt, ik rij op oude banden uit de Swift Cup (2-4 mm profiel). Daarnaast heb ik ook qua uitlijning geprobeerd om het op de lossen, maar dat was nog niet dé oplossing. Misschien is het de combinatie van de oude banden, niet-optimale uitlijning en mijn rijstijl dat ik na 3 rondjes over de baan heen dwijl. Ik heb zelf een keer de banden van 1.8 bar koud naar 3 bar gereden na 3 rondjes Zandvoort.. :D

Plaats reactie