Voor zover ik me kan herinneren ben ik altijd al gek geweest op auto's en Honda's. Het kan zijn dat dit is aangewakkerd door mijn ouders. Zij hebben altijd Honda gereden, van Civics, Preludes tot Accords, Legend, S2000's en NSXen.
Als jongen van 16 was mijn droom Honda was altijd een Civic EG6 VTi. Ik hoopte altijd dat de EG6 mijn eerste auto zou zijn. Ik wist niet mijn eerste auto mijn stoutste dromen zouden overtreffen. Nadat ik op mijn 18e mijn rijbewijs had gehaald werd ik de trotse eigenaar van een Honda Civic Type-R EP3:
Deze kon niet lang standaard blijven en al snel kwamen er een Buddy Club Spec III uitlaat, DC Sports 4-2-1 headers en Comptech intake op. Ook qua exterieur had ik het een en ander aangepast met een Buddy Club kit.
Na ongeveer een jaar van trots eigenaarschap besloot ik met de S2000 van m'n moeder op stap te gaan. Helaas ging ik iets te enthousiast en bocht door en schoof ik zijwaards tegen een stoeprand. Het resultaat was > EUR 12.000 schade. Tot overmaat van ramp was de S2000 alleen WA verzekerd. De CTR ging de verkoop in en van wat ik over had kwam dan toch de EG6.
Maar met een gezin was dit niet echt de ideale auto. Er moest nog ook een hoop aan gebeuren, dus ging ie de verkoop in. Uiteraard bleef ik bij Honda en kwam er een Honda Jazz 1.2 cool. Niet echt spectaculair, maar hij reed prima. Echter switchte ik van baan en ging de Jazz (lease) de deur uit. Mijn vrouw kocht toen een Nissan Qashqai en ik ging vrolijk met de fiets naar m'n werk en liet de auto hobby even voor wat het was.
Mijn vader reed sinds 1999 al NSX en heeft ook jaren geracet in de NSX & Honda Sportscar Trophee. Vanaf dag een reisde ik met hem door Europa naar verschillende circuits als Spa-Franchorchamps, Magny-Cours, Monza, Nurburgring, Dijon etc. Door zijn rugklachten kon hij helaas niet meer goed met de auto rijden en stond de NSX al een hele tijd stil. Hij vroeg aan mij of ik de NSX wilde overnemen. Zonder enige twijfel JA! gezegd.
Een kleine greep uit de geschiedenis van deze auto:
2000:
2001:
2003:
2004:
2005:
Race 1 (met crash)
Race 2
2007:
In 2009 ging de auto naar mij:
Ondertussen is er een hoop veranderd en voordat ie weer uit elkaar ging stond ie er zo ongeveer bij:
Het racebloed kruipt waar het niet gaan kan en ook ik ga met de NSX de baan op. Op dit moment zijn we druk bezig met de voorbereidingen op aankomend seizoen. Hier wat foto's van afgelopen jaar. Wat mede door wat technische problemen helaas niet echt succesvol was.
Het gaat gelukkig alweer een stuk beter met mijn vader en hij heeft zelfs weer een NSX gekocht:
Huidige status:
Voor meer foto's kun je hier terecht: http://racing.dimervansanten.com/media/
Voor de geintresseerde, de speclist:
Engine
Comptech Supercharger
Gruppe M carbon/kevlar intake
Downforce intake scoop
Super Taitec C3 Model 2 exhaust
Comptech headers
Comptech testpipes
Comptech fuel pressure regulator
Comptech cooling tank