[26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

[26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Peter Tunissen » 15 jan 2013, 20:14

Afbeelding

Op dinsdag 26 maart organiseert Driving Fun voor de 22e keer een circuitdag op het lange Grand Prix circuit van CPZ, oftewel Circuit Park Zandvoort.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 - Inschrijven in Mickey's
09:00 - 13:00 - Open pitlane rijden ochtendsessie
13:00 - 17:00 - Open pitlane rijden middagsessie

Prijs
Deelname aan de hele dag kost €390 per auto.
Entree voor toeschouwers kost €10, maar toeschouwers mogen zichzelf gratis als tweede rijders of als bijrijder inschrijven.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Deelname aan uitsluitend de ochtendsessie (tot 13:00) kost €225 per auto, deelname aan uitsluitend de middagsessie (vanaf 13:00) kost €250 per auto.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Al sinds 1948 worden er op Circuitpark Zandvoort nationale en internationale races georganiseerd, maar het circuit kreeg zijn huidige vorm pas in 1999. Het lange Grand Prix circuit is 4,307km lang en het ronderecord staat op naam van Luca Badoer die in 2001 in zijn Ferrari F2001 een rondetijd van 1.19.880 liet noteren.
Het circuit was vanaf 1952 in totaal 30 keer het strijdtoneel van Formule 1 races, voor het laatst in 1985.

Rondje Zandvoort
Meteen na start-finish volgt misschien wel de meest bekende bocht van Nederland: Tarzan. Gebruik het 100 meter bord links van het circuit om je rempunt te bepalen (afhankelijk van je auto kan dit rempunt voor of na het 100 meter bord liggen) en laat de auto extreem lang rechtdoor rijden. Insturen gebeurt pas ultra laat en de apex ligt voorbij 2/3e van de bocht. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones links van de baan meenemen. Vervolgens laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de volgende bocht, Gerlach, in een rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht stuur je blind in, nog voor je ziet hoe het verdere verloop van het circuit is. Je stuurt de Gerlach zeer vroeg in en laat de auto vervolgens helemaal naar buiten rollen.
Het asfalt daalt vervolgens flink, dus je rempunt voor de Hugenholtz bocht komt al eerder dan je zou verwachten. Zorg er wel voor dat je stuur helemaal recht staat, voordat je begint met remmen. Omdat het asfalt zo sterk daalt ligt het gevaar om je hier te verremmen altijd op de loer. En omdat er hier geen enkele uitloopzone is, kun je deze bocht beter vanaf ongeveer het midden van het circuit aanremmen i.p.v. helemaal van de rechterkant van de baan. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones meenemen. Vervolgens kom je op een zeer snel stuk van het circuit. Probeer een zo kort mogelijke lijn langs de rechterkant van de baan te rijden om zo weinig mogelijk meters te maken. De Hunserug en Rob Slotemaker bocht die volgen zijn een zeer snelle links-rechts combinatie die in het droog met de meeste auto's voor een ervaren rijder volgas te nemen zijn. Probeer de auto in ieder geval zoveel mogelijk te laten rollen door de Hunserug en de curbstones aan de binnenkant als clipping point te gebruiken. In de Slotemaker bocht mik je op de tweede 'driehoek' van curbstones en laat je de auto naar buiten lopen op weg naar de enige bocht ter wereld die een eigen fanclub heeft: het Scheivlak.
Het asfalt heeft hier een flinke verkanting, dus laat aan de linkerkant van de baan anderhalf à twee meter liggen om makkelijker in te kunnen sturen. De apex in het Scheivlak ligt heel erg laat en probeer je auto weer zo weinig mogelijk te laten wringen en zo veel mogelijk te laten rollen. Na het Scheivlak laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de Mastersbocht in rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht opent helemaal, waardoor je instuurpunt heel erg vroeg ligt. Je rempunt ligt dus ook vroeger dan je zou verwachten. De curbstones aan de binnenkant kun je helemaal meepakken en laat je auto na de bocht helemaal naar buiten lopen. Pas op dat je niet teveel blijft sturen, want overstuur ligt hier altijd op de loer. Vervolgens laat je de auto weer naar rechts lopen om de volgende bocht zonder naam weer in rechte lijn aan te kunnen remmen. Je instuurpunt is hier vrij moeilijk te bepalen, maar probeer helemaal de binnenkant van de bocht te halen en mik bij het uitkomen op de marshallpost. De Vodafone bocht die volgt is belangrijk, omdat je veel snelheid mee wilt nemen de bocht uit het rechte stuk op. Zorg ervoor dat je weer in rechte lijn aan kunt remmen en dat je op 2/3e van de bocht de apex tegen of op de binnenste curbstones meepakt. Let op bij het uitkomen van de bocht dat je niet te ver naar buiten uit komt, want de uitloop naast de baan is hier zeer hobbelig.
Het rechte stuk leidt de Audi S bocht, de enige chicane van het circuit. Het eerste gedeelte naar rechts offer je op door hoog te blijven, zodat je het gedeelte naar links maximaal aan kunt vallen en zoveel mogelijk snelheid mee kunt nemen de bocht uit. De curbstones hier zijn er om gebruikt te worden. Na een kort recht stuk tik je even kort de rem aan en duik je de Kumho bocht in. De bocht kun je veel minder scherp maken dan je zou verwachten door de curbstones aan de binnenkant helemaal mee te nemen, waarna je met hoge snelheid de Arie Luyendijk bocht, het oude Bos Uit, nadert. De apex ligt hier weer vrij laat, halverwege de curbstones aan de rechterkant van de baan en de auto balanceert hier op het randje van de grip. Bouw je tempo hier rustig op en probeer deze bocht niet meteen volgas te nemen, want er is hier zo goed als geen uitloopzone, in het geval je de controle verliest. Als je het goed doet, kom je op hoge snelheid het rechte stuk richting start-finish op en zit er weer een snelle ronde Zandvoort op!



Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als de als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.

Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je speigels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.

De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.

Deelnemers
1. Peter Tunissen - BMW E36 325i - hele dag - betaald
2. Traffic Control - Ferrari 360 Modena - hele dag - betaald
3. Reinier Zuidgeest - Subaru Impreza Plus GT - middag - betaald
4. Dirk Moes - Porsche 944 - middag - betaald
5. Paul Geeris - ? - hele dag
6. Paul Geeris - ? - hele dag
7. Paul Geeris - ? - hele dag
8. Paul Geeris - ? - hele dag
9. Paul Geeris - ? - hele dag
10. Willem Derks - Mazda MX5 - hele dag - betaald
11. Eric Hesp - Porsche 944 - middag - betaald
12. Erminio - Seat Leon FR TDI - hele dag - betaald
13. ProfZB - BMW E36 M3 - hele dag - betaald
14. Bas Nederlof - BMW E30 325i - hele dag - betaald
15. Yven - Subaru Impreza WRX - hele dag
16. Dick van Rij - Mazda MX-5 - middag
17. Jeffrey Walet - BMW Z3 Coupé - ochtend
18. Richard Buitendijk - Porsche 944 turbo - middag - betaald
19. Paul Huyse - Porsche 944 - middag - betaald
20. Hans de Jong - Porsche 944 Cup - hele dag - betaald
21. Michel Makkink - Subaru Impreza STi Type-r - middag - betaald
22. Hans Jongetjes - BMW E36 328i - hele dag
23. Rob Breeuwsma - Porsche 944 - middag - betaald
24. Remco Schuller - Suzuki Swift GTi - ochtend
25. Jan van den Hoek - Suzuki Swift GTi - ochtend - betaald
26. Sander van Beem - Mazda MX-5 - middag - betaald
27. Patrick Kolsteeg - Lotus Europa SE - middag - betaald
28. Ton Strous - Westfield - ochtend
29. Gordon Chase - Mazda MX-5 - ochtend
30. Lucas Alders - BMW E30 325i - middag - betaald
31. John Laan - Porsche 944 - middag - betaald
32. Gert de Bruyn - BMW M3 - ochtend
33. David Rutges - BMW M3 - ochtend
34. Joost - Renault Clio RS - middag
35. Joost - Renault Clio RS - middag
36. Peter Altevogt - Porsche 911 GT3 Cup 997 - hele dag - betaald
37. Martijn Bakker - Porsche 911 - ochtend - betaald
38. Ruben Nooy - BMW M3 - ochtend
39. MC Racing - Porsche 944 - hele dag - betaald
40. MC Racing - Porsche 944 - hele dag - betaald
41. Tom van de Grift - Mazda MX-5 - hele dag
42. Michel Schaap - Renault Clio Cup - hele dag
43. Michel Schaap - Westfield - middag
44. Michel Schaap - Westfield - middag
45. JR Motorsport - BMW 132 GTR - hele dag
46. SlowCo - Westfield Sport 2000S - middag
47. Steve de Volder - BMW - hele dag
48. Didier Franck - BMW - middag
49. Piet Dobbelaere - Porsche - hele dag
50. Benny Geevels - BMW - hele dag - betaald
51. Peter Wouters - VW - middag
52. Maurice van Helden - Alfa Romeo - middag
53. Yves Nelis - Porsche 944 - middag
54. Hans Wolters - Porsche 935 K3 - middag
55. Harry Verkerk - Porsche 944 - hele dag
56. Harry Verkerk - Porsche 944 - hele dag
57. Harry Verkerk - Porsche 944 - hele dag
58. Harry Verkerk - Porsche 944 - hele dag
59. Harry Verkerk - Porsche 944 - hele dag
60. Harry Verkerk - Porsche 944 - hele dag
61. Harry Verkerk - Porsche 944 - hele dag
62. Harry Verkerk - Porsche 944 - hele dag
63. Hein Koopman - BMW M3 Compact - ?
64. Hans R - Lotus 2-11 - ochtend
65. Roel van Vliet - Porsche 944 - middag
66. Michiel Tjoa - Mazda MX-5 - middag
67.
68.
69.
70.

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Laurens » 04 mar 2013, 13:29

Bij voldoende animo zal ik de hele dag aanwezig zijn om insturctie te geven. :df:
Op Assen bleek dit bij diverse rijders 2 tot 3 seconde per rondje op te leveren en dat in een uur tijd.
Kost minder dan 100 pk extra :wink:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Hans R » 05 mar 2013, 21:05

Indien droog ben ik er ook met de 2-11 :D in de ochtend dan..

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Peter Tunissen » 05 mar 2013, 21:09

We hebben zon besteld voor deze dag, dus ik zal je er alvast bij zetten Hans! :thumbup:

Gebruikersavatar
ProfZB
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 dec 2012, 14:05
Locatie: Maasland

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door ProfZB » 12 mar 2013, 17:11

Peter,

Ik ben er bij aangezien je mooi actie hebt voor diegenen die Assen gemist hebben. :D

ProfZB - BMW E36 M3 (als ie het doet)

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Erminio » 13 mar 2013, 15:25

ProfZB schreef:Peter,

Ik ben er bij aangezien je mooi actie hebt voor diegenen die Assen gemist hebben. :D

ProfZB - BMW E36 M3 (als ie het doet)
Manadja..., als die knikkers in je diff :shithappens: geen geluid meer maken dan moet het goed komen :blink:

Prettige vakantie :wink:

Gebruikersavatar
Yven
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 aug 2012, 11:04

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Yven » 13 mar 2013, 20:29

Peter, ik zie dat je mij er ook bij gezet hebt nav de aanbieding die je maakte op Assen. Ik moet nog even kijken of het uit komt met werk. Ik was vooral op Assen omdat ik daar pas 1 maal gereden had, Zandvoort veel vaker, dus ligt de urgentie iets lager. Maar het is wel een mooie aanbieding, dus probeer wel :beer:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Knot » 13 mar 2013, 22:16

Ik hou een schuin oogje op een ochtend of middagsessie, het is een dinsdag dus ik kan dan vrij krijgen en hoef niet op te passen op de kleine meid.

Ligt er natuurlijk aan of het met bakken uit de hemel komt of niet :)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Peter Tunissen » 18 mar 2013, 12:52

Ik zie weer een mooi rijtje auto's op de lijst staan; dit gaat echt een supermooie dag worden! :df: :thumbup:

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door hanske » 18 mar 2013, 13:59

Volgens weeronline.nl krijgt die dag een weercijfer 8. Gooi mij maar op de lijst, ik zal er zijn. :df: :df: :df:

Hans Jongetjes E36 328i hele dag.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Peter Tunissen » 18 mar 2013, 14:07

Ok super, je staat erbij op de lijst! :df:

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Salto » 18 mar 2013, 18:51

Bij deze wil ik graag 2 suzuki swiftjes opgeven en een handje toeschouwers/deelnemers. Is er nog plek?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Peter Tunissen » 18 mar 2013, 19:05

Salto schreef:Bij deze wil ik graag 2 suzuki swiftjes opgeven en een handje toeschouwers/deelnemers. Is er nog plek?
Ja hoor, jullie staan erbij!
Voor de hele dag?
En onder welke namen kan ik jullie inschrijven?

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Salto » 18 mar 2013, 23:34

Alleen de ochtend, Sorry.

namen:
Remco Schuller-'87 Suzuki Swift GTi
Jan van den Hoek-'95 Suzuki Swift GTi

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Erminio » 19 mar 2013, 13:17

Het weer ziet er wel goed uit..., koud, maar wel droog en zonnig :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Spijkerhard » 19 mar 2013, 20:53

Houdt je nr 49 voor mij vrij Peter, nummer zit nog op de boot...

Ziet er naar uit dat 't gezellig wordt!

:df:

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Gert. » 21 mar 2013, 13:54

1ste trackday van deze maand, zou eigenlijk de 4de zijn.. gelukkig weer DF op het circuit volgende week.
Heb er zin in!

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Peter Tunissen » 21 mar 2013, 17:09

En weer een update van de openingspost! :df:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Riceaux » 21 mar 2013, 18:50

Mooie lijst al Peter! Helaas dinsdag de hele dag aan het werk, anders was ik wel komen kijken.

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Salto » 21 mar 2013, 20:54

Ik en remco hebben betaald.. ik heb er zin in..

Ik heb evt wel interesse in instructie, dus mocht dat mogelijk zijn.. laat het maar effe weten..

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Gert. » 22 mar 2013, 13:21

Even melden bij het inschrijven in Mickey's, dan regelen we instructie voor je.

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Salto » 22 mar 2013, 18:51

Ik heb het even met peter besproken..
We hebben besloten om de instructie later te doen..
Dus dat laten we nu even zitten, thanks

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door RVV » 24 mar 2013, 22:14

Nog meer DF'ers die komen? :thumbup:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door Spijkerhard » 24 mar 2013, 23:04

Jij?

Lijstduwer: 49. Spijkerhard.

Online
SlowCo
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: [26-03-2013] DF @ Zandvoort deel XXII

Bericht door SlowCo » 24 mar 2013, 23:09

Ik wil wel graag de middagsessie komen rijden maar weet pas maandag eind van de middag of het gaat lukken. Ben ik dan veel te laat met aanmelden of kan ik dinsdagochtend naar CPZ komen en ter plekke inschrijven/betalen? Zo ja, dan kan ik er waarschijnlijk wel pas tussen 11 en 12 uur zijn.

SlowCo :wheelchair:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten