Een half jaar geleden zocht ik voor woon/werk verkeer lang naar een geschikte auto.
Een diesel of voorwielaandrijver komt bij mij niet ter sprake en zocht dus naar een frisse E30 325i op LPG. Echt mooie originele exemplaren waren blijkbaar schaars geworden gezien de hoge prijs die ik betaalde voor een mooie malachitgroene.
Het vermogen viel mij eerlijk gezegd wat tegen, vooral het koppel van onderuit. ( als je al over koppel kunt spreken)
Effe op gas met een beetje overstuur weg accelereren zit er niet bij, zelfs op natte weg nauwelijks mogelijk.
Al een jaar voordat ik deze E30 kocht had ik bij een bekende drifter een E34 325i motor met bak, sper en drift onderstel gekocht omdat ik het driften weer wilde oppakken. Het kwam er alleen niet van en had de mooie spullen nog steeds staan. Daarom ook nu als normale auto een E30, dan kan ik een mooie combi maken, door de weeks naar het werk, in het weekend af en toe ergens driften, alleen een beetje het nadeel dat deze E30 misschien wel te mooi is om mee te spelen

Pasgeleden heb ik door een bekende diff bouwer het sper laten aanpassen naar 40% en een 1: 2,65 overbrenging laten monteren. Eerlijk is eerlijk, erg lang voor een E30 bak, maar perfect achter de E36 bak die er straks achter komt.
Wat hoop ik op dit forum te vinden?
Ik struin al een tijdje het internet af naar een site, forum of mensen die mij willen helpen/ adviseren met wat technische vragen. Ik ben op BMW gebied een leek en zie daarnaast door de grote hoeveelheid BMW forum's niet meer waar ik nu zijn moet. Zitten hier E30 mensen die ervaring hebben met ombouw naar M50 en 5-gts E36 onderstel?