Hoi rj
Wat te laat waarschijnlijk maar toch.
Als de kras geheel opgevuld met de stift lak dan is meteen ''polijsten'' nog niet de volgende stap.
Polijsten is eigenlijk ook schuren maar , dan zo fijntjes dat het menselijk oog geen krassen meer waarneemt.
Meteen de ''bult lak '' van de lakstift weg polijsten, wat meestal machinaal gebeurd. zal ook onnodig lak verwijderen van de zone net naast de kras.
Omdat er al lak in de kras is aangebracht is geheel opnieuw beginnen lastig.
Er vanuit gaande dat de eerste laag zich voldoende heeft kunnen hechten , kijk of de kras ook echt geheel is gevuld.
Meestal is het een zaak van geduld om een kras goed te vullen
Nadat er lak is aangebracht zal die drogen en ''in klinken''
Er zullen meerdere laagjes aangebracht moeten worden met tussen pauses van bv 24 uur
beter dun dan in een keer dik.
Net zolang tot de kras gevuld is en de lak iets boven de rest uitsteekt , en dan gerust een paar dagen
laten uitharden.
Dan .b.v met een scheermesje of klein beiteltje het te veel lak wat boven het maaiveld uitsteekt weg halen.
Dan met nat schuurpapier bv 1500 .korrel het geheel vlak schuuren en met 2500-3000 nabewerken.
Dan machinaal polijsten om de schuur krassen te verwijderen en verder om de glans te herstellen.
Dit alles met engelen geduld of uit besteden aan een Car Detailer.
Dit is echt iets om te oefenen op een sloop motorkap oid.
Hopelijk iets duidelijker gemaakt
Mvg Martin