BMW stoel naar bureaustoel

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Ronno

BMW stoel naar bureaustoel

Bericht door Ronno » 18 dec 2012, 12:07

Ik heb al een hele tijd de oude stoffen sportstoelen uit de e60 van mijn vader liggen, nu heb ik wel eens stukjes gelezen van mensen die bureaustoelen maken van autostoelen.

Dit was ook mijn idee, alleen heb ik probleem dat de rugleuning electrisch verstelbaar is(misschien gewoon met een accu te doen) Zijn er mensen hier die dit al eens hebben geprobeerd of gedaan?

InjectTheVenom

Re: BMW stoel naar bureaustoel

Bericht door InjectTheVenom » 18 dec 2012, 13:41

Ik zit al een hele tijd aan een identiek idee te denken maar dan voor een volledig met de hand bediende stoel, wat je misschien zou kunnen doen is een accu van een electrische fiets op zo'n manier installeren dat het er zowel goed uit ziet als de gewenste functies aan kan sturen, of anders een kleine motorfiets accu onder het zitvlak zien te plaatsen.

Ronno

Bericht door Ronno » 18 dec 2012, 13:43

Zoiets had ik ook bedacht, maar ik heb geen idee hoelang die accu meegaat als je beetje aan het spelen bent met de zithouding...

Luco

Bericht door Luco » 18 dec 2012, 13:52

Ronno schreef:Zoiets had ik ook bedacht, maar ik heb geen idee hoelang die accu meegaat als je beetje aan het spelen bent met de zithouding...
Niet lang, kan je beter een oplaadbare 12 voltbatterij nemen, of een 12 volt constant voeding van bv een laptop of ander apparaat.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 18 dec 2012, 13:58

Nou de accu van mijn Packard Bell gaat anders ook niet zo bijzonder lang mee, een motorfiets accu is bij wijze van spreken ook een oplaadbare batterij dus het hangt maar helemaal af van de oplossing waar Ronno zich het beste bij voelt.

Luco

Bericht door Luco » 18 dec 2012, 13:59

Je moet ook niet de accu pakken, maar de voeding ervan :thumbup:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 18 dec 2012, 14:14

Luco schreef:Je moet ook niet de accu pakken, maar de voeding ervan :thumbup:
Die voeding moet dan nog steeds ergens power vandaan krijgen :whistle: ?

Peric

Bericht door Peric » 18 dec 2012, 14:20

Óf je steekt de stekker in het stopcontact..

SlowCo

Bericht door SlowCo » 18 dec 2012, 14:23

Ik heb thuis een elektrisch bediende bureaustoel, en de accu gaat redelijk lang mee. In het begin is het even leuk spelen en zul je hem wat vaker op moeten laden. Later gebruik je hem alleen voor een beetje verstellen en dan duurt het best lang eer je hem weer aan de lader moet hangen.

Een kleine motorfietsaccu is een goed idee lijkt mij. Die zou je misschien nog wel bijna helemaal uit het zicht kunnen inbouwen onder de zitting. Een klein stekkertje er aan en een druppellader erbij die je 's avonds er op aansluit eens in de week/weekend en klaar is Kees/Ronno...

Succes en foto's en/of filmpje van het eindresultaat a.u.b.
Laatst gewijzigd door SlowCo op 18 dec 2012, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 18 dec 2012, 14:27

Peric schreef:Óf je steekt de stekker in het stopcontact..
Ok even voor de goede orde hoor, stel je neemt alleen een laptop voeding, dan loop je dus de kans dat je het snoer vernaggelt of mensen er over laat struikelen. De vraag is wil hij dat?
Dan kun je voor die ene enkele keer dat je met de knoppen wil spelen net zo goed een paar oplaadbare batterijtjes in een houder plaatsen.. kan me niet voorstellen dat stoelfuncties bovengemiddeld veel stroom vragen buiten misschien de stoelverwarmingsmat.

Ronno

Bericht door Ronno » 18 dec 2012, 15:41

Ik ga vanavond eerst maar eens kijken of ik er een frame onder kan krijgen, zal wel foto'tje posten :wink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 18 dec 2012, 16:02

Moet met een beetje fatsoenlijk laswerk om het aan te passen absoluut lukken, mijn handen willen al amper gaan maken wat mijn ogen zien :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2012, 17:18

ik heb nog een leuk frame/onderstel van een bureaustoel van 1 welke toch niet lekker meer zat en ik dus maar sloopte.
wilde toen ook daar een autostoel op zetten tot ik de prijzen nog zag van een leuke stoel :shock:
dacht toen, hm...dan maar een kant en klare die in de aanbieding kwam :D

Afbeelding

zit echt tig maal beter als de meeste bureaustoelen als je er echt veel op zit :D

enigste wat ik nu nog soms heb zijn die oren bovenaan die op den duur (na lange tijd) ging iriteren en wat op je schouders drukt.
dus dat wil ik eigenlijk achteruit zien te drukken/buigen? zal wel een stalen frame in zitten, doch weet niet of dat heel blijft als ik daar veel kracht op ga zetten :hmmm:

dus dat moet ik nog een keer doen...verder perfect zo'n autostoel als bureaustoel, bij andere stoelen kreeg ik na een paar maanden toch problemen met rug en zo en deze nog steeds niet, gebruik hem elke dag vele uren en heb hem nu zo'n 7 of 8 maand.

Ronno

Bericht door Ronno » 18 dec 2012, 20:33

Ik heb wat in elkaar geknutseld

eerst een ijzeren frame gemaakt
Afbeelding

tussendoor nog ff ruzie met de slijptol gehad waardoor mijn trui in de fik vloog :lollerdelol:
Afbeelding

Toen het lasapparaat gepakt om er vervolgens achter te komen dat deze kapot is, maargoed als ik iets bedenk moet het ook direct gebeuren dus het zooitje maar vast gezet met popnagels en een dikke strip
Afbeelding

Eindresultaat: niet mooi maar zit wel goed :D
Afbeelding

Nu alleen nog ff een motoraccu regelen om de rugleuning een hoogteverstelling te regelen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 18 dec 2012, 20:38

Kon je de rails niet van de stoel af halen en hem direct op je... ehh het kruis monteren :mrgreen: ? Bestaand bureaustoel onderstel gebruiken had een mooier resultaat op kunnen leveren, misschien een tipje voor als je apparaat weer functioneel is :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2012, 20:41

je kreeg bij het denken aan die prachtige stoel, al warme onderbuik gevoelens...

tot je naar de werkelijke oorzaak keek :shock: :mrgreen:

maareuh, het hart moet denk wat meer naar achter, dus uit het midden...daar komt namelijk de meeste kracht...

kijk als voorbeelden maar naar wat standaard bureau stoelen, denk dat je het wel ziet, anders komen er te veel krachten op bv dat onderstel...stel dat is van hard plastic dan kan het zomaar eens knappen....ala op een grote paddestoel en wippen en krak verhaal :tooth:

Ronno

Bericht door Ronno » 18 dec 2012, 20:51

InjectTheVenom schreef:Kon je de rails niet van de stoel af halen en hem direct op je... ehh het kruis monteren :mrgreen: ? Bestaand bureaustoel onderstel gebruiken had een mooier resultaat op kunnen leveren, misschien een tipje voor als je apparaat weer functioneel is :wink:
Ja is ook nog een idee, morgen maar ff verder kijken haha

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 20 dec 2012, 18:42

Misschien kan je ook nog naar accu's van alarmsystemen kijken, die zijn er ook in 12v en mischien wat compacter dan een motor accu.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 26 dec 2012, 12:54

Afkomen met die update(s) waar in deze Kerstperiode ruim de tijd voor zou moeten zijn om deze mogelijk te maken :hungry:

Peric

Bericht door Peric » 26 dec 2012, 21:44

Volgens mij zijn dit geen sportstoelen hoor, trouwens.. :)

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 26 dec 2012, 23:43

Peric schreef:Volgens mij zijn dit geen sportstoelen hoor, trouwens.. :)
Die op die laatste foto's zijn idd geen sportstoelen.

Plaats reactie