KPN Toestellease

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roy

KPN Toestellease

Bericht door Roy » 17 dec 2012, 14:15

Mijn abonnement loopt eerdaags af dus ik zat eens te kijken naar het verlengen hiervan. Nu heeft KPN momenteel toestellease. Maar begrijp ik nou goed dat dit echt schofterig duur is?

KPN heeft momenteel op alles zo te zien een 9 maanden korting. Ik heb even als voorbeeld een iPhone 5 gekozen. Daar betaal je nu de eerste 9 maanden €25 per maand voor. Daarna gaat het €67 per maand kosten. Dit voor mijn simpele abonnementje van 250 minuten en 250mb.

Na 2 jaar tijd zou ik dan €1230 aan KPN kwijt zijn en mag ik mijn iPhone 5 weer keurig aan ze teruggeven.

Nu zat ik even te kijken bij een Sim-Only abonnement van Simyo. Simyo maakt gewoon gebruik van het KPN netwerk en doet het perfect (weet ik uit ervaring). Als ik daar een abonnement neem van 200 minuten en 200mb zou ik €13 per maand kwijt zijn en is het per maand opzegbaar. Dit houd in dat ik na 2 jaar €312 kwijt zou zijn voor het abonnement. Wanneer ik dan los een iPhone 5 zou kopen, komt daar €670 bovenop. Groot voordeel is echter dat ik mijn iPhone 4 gewoon kan verkopen, zeg voor een euro of €350 ofzo? Dan kom ik op nogal een verschilletje:

iPhone 5 - KPN - 2 jaar - 250min./250mb - €1230
iPhone 5 - Simyo - 2 jaar - 200min./200mb - €632

Maak ik nou ergens een foutje of is het verschil nou echt zo groot? Als dat het geval is dan weet ik het namelijk wel...

Petrolhead Tom

Re: KPN Toestellease

Bericht door Petrolhead Tom » 17 dec 2012, 14:16

Als dat echt de prijzen zijn dan is ook prima te rijmen waarom de koers vandaag met 13 procent keldert.

Roy

Bericht door Roy » 17 dec 2012, 14:19

Petrolhead Tom schreef:Als dat echt de prijzen zijn dan is ook prima te rijmen waarom de koers vandaag met 13 procent keldert.
Hier heb ik gekeken:

http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoon ... =2&addons=

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 17 dec 2012, 14:20

De optelsom lijkt mij juist...groot verschil inderdaad!
Maar zit bij dat leasecontract ook iets van onderhoud/schade o.i.d.?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 dec 2012, 14:22

Klopt idd, dat prijsverschil.. Al weet ik niet of je je 4 nog kan gaan verkopen voor 350 euro... Maar het verschil blijft er, ja. ;)

Roy

Bericht door Roy » 17 dec 2012, 14:24

-Menrik- schreef:De optelsom lijkt mij juist...groot verschil inderdaad!
Maar zit bij dat leasecontract ook iets van onderhoud/schade o.i.d.?
Hi/KPN heeft aan de toestellease een 4-uur service gekoppeld. Telfort belooft een monteur binnen 24 uur. Het gaat als volgt in zijn werk: je belt met de klantenservice die óf het probleem met je telefoon kan verhelpen óf de monteur stuurt die naar je toe komt; bij Hi/KPN binnen 4 uur.

(Water)schade, diefstal en verlies vallen niet onder de 4 en 24 uur service. Alles wat door jouw schuld komt, als je bijvoorbeeld even niet oplette, is uitgesloten van de toestelservice. Maar het zal lastig te bewijzen vallen dat je wel zuinig met je toestel bent geweest. De monteur vertelt bij schade door jouw toedoen (althans: zoals hij dat inschat) wel direct het reparatiebedrag. Dan zijn er twee mogelijkheden:

- je accepteert dat reparatiebedrag en laat het toestel repareren. Je krijgt een tijdelijk toestel;
- je accepteert dat reparatiebedrag niet. Hi neemt je defecte toestel in en je krijgt een eenvoudig toestel 'terug' + een boete van €30. Let wel: je abonnement inclusief je bedrag voor je toestel loopt gewoon door.

Robin Hartog schreef:Klopt idd, dat prijsverschil.. Al weet ik niet of je je 4 nog kan gaan verkopen voor 350 euro... Maar het verschil blijft er, ja. ;)
Ben ik ook niet echt in thuis, maar ookal haal je er bijv. 150 euro vanaf dan heb je alsnog een flink verschil. (€448).

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 dec 2012, 14:27

Roy schreef:
Robin Hartog schreef:Klopt idd, dat prijsverschil.. Al weet ik niet of je je 4 nog kan gaan verkopen voor 350 euro... Maar het verschil blijft er, ja. ;)
Ben ik ook niet echt in thuis, maar ookal haal je er bijv. 150 euro vanaf dan heb je alsnog een flink verschil.
Ik denk dat je er idd nog wel 200 tot 250 euro voor kan krijgen hoor. Ik zou echt never nooit niet aan een toestellease-abo beginnen bij Hi. Dan liever het geld neertellen voor een losse iPhone 5 icm sim-only. (Heb ik nu ook). Dan kan je die 5 weer mooi later verkopen en is je verlies 'minimaal'.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 17 dec 2012, 14:33

Hi/KPN, zo snel mogelijk bij weggaan. Achterlijke toestellease. Heb sinds kort een iPhone 5, los gekocht, moest daarvoor een nano-sim halen bij Hi/KPN. Rekenen ze even bijna 20 euro voor, terwijl het bij iedere andere provider gratis is. Stelletje oplichters, vroegen ze zich ook nog af waarom ik eind deze maand overstap naar een andere provider.

Joy

Bericht door Joy » 17 dec 2012, 14:38

De balans is inmiddels wel een beetje aan het doorslaan bij de grote providers. Prijzen gaan nergens meer over. Ik zou zelf ook zoiets als die Simyo kiezen en dan een los toestel op de kop tikken. Het enigste wat ik er over kon vinden is dat het internet wellicht niet de snelheid haalt van een KPN-abonnee. Ik zou het wel aandurven.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 17 dec 2012, 14:42

Wat betaal je nu btw voor je abo? En wat krijg je daarvoor? Als dat nog bevalt zou ik die gewoon laten doorlopen en een nieuw los toestel halen. Oude abonnementen zijn meestal goedkoper, plus dan ook maandelijks opzegbaar. Als er dan een echt goede actie komt bij een provider kan je daar dan voor gaan.

KoenM

Bericht door KoenM » 17 dec 2012, 14:45

Ik wilde ook een iPhone 5 gaan leasen, tot ik nog eens goed ging rekenen ;)
(Ik doe tenslotte niet voor niks bedrijfseconomie)

Verschil is wel groot, maar niet zo groot als jij aangeeft.
Je iPhone 4 kun je natuurlijk ook verkopen als je nu voor een 4s gaat bij KPN..
Alleen ga je daar niet veel meer dan €200-€250,- voor krijgen.

Iphone 5 voor 670 + 312 aan abonnement is €982
Bij KPN betaal je 1230 voor je abonnement, en uiteindelijk €100,- om de Iphone 5 over te nemen na 2 jaar.
Verschil is dus €338,- ;)

Verschil is wel dat je in dat geval nu niet voor €670,- een iPhone hoeft te kopen.

Aanvulling n.a.v. Joy:
zowel bij simyo als bij KPN geven ze 2mb/s aan.
Dit is inderdaad weleens minder bij sim-only abonnementen ;)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 17 dec 2012, 14:46

Toestellease is de meest dure / minst gunstige vorm van abbo's tegenwoordig. Goedkoper dan zelf een telefoon kopen en een goed sim-only abonnement wordt het niet. Dan is de telefoon ook gewoon van jou, wat je er ook mee doet.

Heb het geloof ik in een ander topic ook al eens gezegd. Al die prijsstunters zijn prima, zeker voor het bellen want ze maken gewoon gebruik van het netwerk van KPN/Vodafon/T-Mobile. Maar wat mij opviel is dat bij al die dochtermaatschappijen de snelheid van het internet een flink stuk lager is dan bij de grote drie.

Als dat belangrijk voor je is, zou ik daar wel even op letten ;)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 17 dec 2012, 14:54

Wat ik meestal doe wanneer ik een nieuw abonnement afsluit is 1 nemen met het duurste toestel die je kan krijgen zonder bij te betalen. En die los verkopen. De winst daarvan verrekenen met de maandlasten. Meestal is dit gelijk aan sim-only tarieven uiteindelijk alleen krijg je er wel meer voor + sneller internet. Weet niet of dat met de nieuwe tarieven nog uit kan?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 17 dec 2012, 14:57

Ik ben er heel nuchter bij gebleven, heb puur gekeken naar wat in mijn gewenste situatie de opties waren en ben uiteindelijk voor KPN Toestel lease gegaan waar reparatieservice (zowel bij oorzaak door eigen als andermans schuld) bij in zat. Eerste jaar in de €50 per maand, daarna in de €70 bij een Samsung Galaxy S3 waar ik zeer tevreden over ben.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 17 dec 2012, 14:59

InjectTheVenom schreef:Ik ben er heel nuchter bij gebleven, heb puur gekeken naar wat in mijn gewenste situatie de opties waren en ben uiteindelijk voor KPN Toestel lease gegaan waar reparatieservice (zowel bij oorzaak door eigen als andermans schuld) bij in zat. Eerste jaar in de €50 per maand, daarna in de €70 bij een Samsung Galaxy S3 waar ik zeer tevreden over ben.
En wat krijg je terug voor dat bedrag in de maand? Vind het nog achterlijk veel.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 dec 2012, 15:04

Zelfde rekensom hier gemaakt.

Jarenlang kpn/Hi klant geweest.

Nu losse iPhone 5 gekocht en Simyo. Idioten, daar bij kpn. Gaat nergens meer over, die prijzen en dat rare toestellease gedoe.

KoenM

Bericht door KoenM » 17 dec 2012, 15:09

Ik koop nu een losse 4S, ipv een 5 te leasen.
Niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk, alleen scheelt het me wel 770€ in 2 jaar.
(1470 vs 700)

Toch apart dat deze nieuwe constructie zo'n groot succes is..

GTRene

Bericht door GTRene » 17 dec 2012, 15:12

Ik zit sinds kort hier bij...
ik doe geen abonnement meer want elke grote aanbieder lijkt je op te lichten en of streken te leveren enz enz....zodat je altijd die telefoon + dikke extra betaald aan hen en alles nagaan is erg moeilijk.

was het dus helemaal zat, ik bel bijna nooit en visa versa ook niet dus lekker rustig :D

dus vanaf nu alleen een sim only , zonder Internet want hoef ik niet op foon en snap er weinig van dus kun je al snel per ongeluk wat verkeerds doen waarvoor zij je laten betalen zeg maar, dus zet ook wat ik kan vinden en of snap :lollerdelol: aaaaah :bag: zoveel mogelijk uit op dat ding.

magoed, in elk geval lekker goedkoop via deze aanbieder die hopelijk geen streken levert, magoed in elk geval veel minder geld kwijt (niet dat ik dure abonnements met tel had hoor)

http://www.hollandsnieuwe.nl/sim_only

leuke prijzen.

Roy

Bericht door Roy » 17 dec 2012, 15:14

InjectTheVenom schreef:Ik ben er heel nuchter bij gebleven, heb puur gekeken naar wat in mijn gewenste situatie de opties waren en ben uiteindelijk voor KPN Toestel lease gegaan waar reparatieservice (zowel bij oorzaak door eigen als andermans schuld) bij in zat. Eerste jaar in de €50 per maand, daarna in de €70 bij een Samsung Galaxy S3 waar ik zeer tevreden over ben.
Ja zoiets is dus niks voor mij. Ik heb een smartphone voornamelijk voor mijn e-mails, whatsapp en af en toe wat nieuws. Bellen doe ik amper meer. Voor het beetje waar ik het voor gebruik ga ik echt geen €70 p.m. neerklappen...

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 17 dec 2012, 15:18

Geld lenen kost geld......

En dan hoop ik niet dat je van de garantie service bij KPN (Smartcare) nodig zult hebben, lees mijn ellende er nog eens op na (niet op dit forum overigens):
- reparateur binnen 4 uur aan de deur: NOT
- reparateur aan de deur: NOT
- vergelijkbaar vervangend toestel: NOT (vergelijkbaar bedoelen ze zelfde operating systeem mee)
- Altijd binnen 14 dagen opgelost: NOT

Kortom na zo'n 6 a 7 weken aan het lijntje gehouden te zijn, via "escalatie" via het KPN Facebook webcare team uiteindelijk een nieuw vervangend toestel uitgeleverd gekregen...
2 maal voor jan met de korte achternaam halve dag thuis gebleven. Compensatie: 2 maanden databundel vergoed (die ik eigenlijk toch al niet gebruikt had met het kleinste Android toestelletje dat bestond)

Bye KPN, na afloop van de contracten zijn vriendin en ik weg.

De kids hebben Hollandsnieuwe (operator Vodafone) voor ca € 7 /mnd 275 min of sms of MB, en hebben de dataverbinding in principe uit staan (Wifi only, thuis, op school, bij familie, vrienden etc).
Prima gegaan met afsluiten. 1 foutje van mij (175 ipv 275 gekozen) met 1 telefoontje rechtgezet)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 17 dec 2012, 15:29

Ik heb het zelf ook niet zo op KPN/Hi uit ervaring. Maar zo is er altijd wel iemand met een slechte ervaring bij elke provider.

@ Roy, ik heb laatst in het iPhone topic wat gepost over een sim only actie van Vodafone die mij wel aantrekkelijk lijkt. Aangezien jij dat topic volgens mij ook leest. Is dat niet wat?

Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje als jij. Bellen doe ik weinig, smsen amper en internet wel regelmatig. Voor mij is het wel een pré dat het internet een beetje vlot is en bij mijn weten is het internet van Vodafone nog altijd het snelste.

HansD

Bericht door HansD » 17 dec 2012, 15:29

je belt met de klantenservice die óf het probleem met je telefoon kan verhelpen óf de monteur stuurt die naar je toe komt; bij Hi/KPN binnen 4 uur.
:D de klantenservice van je provider moeten bellen dat je telefoon stuk is.

Dat toestellease is idd een bagger abonnement. Aantrekkelijk voor iedereen die wel perse de nieuwste telefoon wil hebben maar het eigenlijk niet kan betalen en onaantrekkelijk voor de rest.
Dit zal ook direct wel iets van de populariteit verklaren :wink:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 dec 2012, 15:31

Richardt. schreef:Ik heb het zelf ook niet zo op KPN/Hi uit ervaring. Maar zo is er altijd wel iemand met een slechte ervaring bij elke provider.

@ Roy, ik heb laatst in het iPhone topic wat gepost over een sim only actie van Vodafone die mij wel aantrekkelijk lijkt. Aangezien jij dat topic volgens mij ook leest. Is dat niet wat?

Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje als jij. Bellen doe ik weinig, smsen amper en internet wel regelmatig. Voor mij is het wel een pré dat het internet een beetje vlot is en bij mijn weten is het internet van Vodafone nog altijd het snelste.
Mijn T-Mobile internet is even snel. Volgens mij is Vodafone alleen nog iets goedkoper qua Sim-only's. Ik betaal nu ik geloof 25 euro per maand met flink wat sms-tegoed (niet nodig eigenlijk), bel-tegoed (ook niet nodig) en 'onbeperkt' internet. 1500MB per maand, daarna gewoon lagere snelheid.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 17 dec 2012, 15:34

Mijn T-Mobile internet is even snel. Volgens mij is Vodafone alleen nog iets goedkoper qua Sim-only's. Ik betaal nu ik geloof 25 euro per maand met flink wat sms-tegoed (niet nodig eigenlijk), bel-tegoed (ook niet nodig) en 'onbeperkt' internet. 1500MB per maand, daarna gewoon lagere snelheid.
In de praktijk is de snelheid van Vodafone wel hoger. Snelheid gaat bij Vodafone pas naar beneden na 10GB bij nieuwe abonnementen. Ik betaal bij Vodafone nu 25 euro per maand, krijg daarvoor, onbeperkt internet (na 10GB gaat de snelheid omlaag), onbeperkt sms, en 300 belminuten (Gratis bellen naar Vodafone nummers)

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 17 dec 2012, 15:36

Richardt. schreef:Ik heb het zelf ook niet zo op KPN/Hi uit ervaring. Maar zo is er altijd wel iemand met een slechte ervaring bij elke provider.
Yep, true, maar aan het lijntje houden is een, maar het gevoel hebben dat er gelogen wordt -wat ik niet kan bewijzen-, dan wordt 't een beetje een principe zaak. Prime Primafoon winkels trouwens daar zul je me niet over horen, maar Smartcare..... (en ja, ik werd iedere keer via de provider via 1200 met ze doorverbonden)

maar stop maar, ik zit me weer op te winden.... zijn ze niet waard, "Das Telecom Company"

Plaats reactie