Hier een klein stukje copy/paste
Een jaar geleden een touring voor het circuit gekocht. Heeft al een hoop plezier gegeven, alleen een half jaar geleden begonnen de eerste problemen met warm lopen van de motor. Daarna alles vervangen incl tropenradiateur, spal fan en distributie. Helaas op Spa een vangrail gedag gezegd en meer koelproblemen gehad.
Uiteindelijk voor de 2e keer een andere kop gemonteerd en de auto lijkt nu goed. Afgelopen zaterdag voor het eerst sinds tijden weer op zandvoort gereden. Heerlijk!
Nog een keer een sierra tegen gekomen die de neus even gedag heeft gezegd:
Met sneeuw rijden maak je ook niet vaak mee, dus dan maar met een beschadigde neus:
Na de afgelopen keer nog met schade over het circuit gereden te hebben is de neus weer hersteld, in een iets andere kleur, maar dat was van latere zorg. Ook bleek de veerpoot krom te zijn na de tik van een sierra, dus die is ook vervangen.
Vervolgens maar eens wat cosmetische aanpassingen gedaan. Het 'two tone' effect was toch niet echt wat we zochten

Ook is de ABS pomp verwijdert en zijn er nieuwe remleidingen aangebracht samen met een remkrachtverdeler van Wilwood.
Daarnaast zijn er ook 2 partijen die de auto sponsoren. Dat is in eerste instantie Royal Purple en Leon Weggelaar.
Dinsdag 8 mei zijn we dan ook voor het eerst gesponsord het circuit op geweest met de Driving Fun Avond sessie. Een zeer geslaagd evenement met leuke rijders.
Zondag 27 mei gaan we weer naar zandvoort en hopen dan met een 4.10 diff te kunnen rijden en teflon bussen in de achter as.
Linker schterwiel los gelopen in het Scheivlak

Er is weer het een en ander gedaan:
Vorige keer besloot het linker achterwiel in het scheivlak om zn eigen weg te gaan, hierdoor was er aardig wat schade aan de auto. Een schadebedrijf heeft de carrosserie op de linkerbodem bij de uitlaat hersteld, de band en velg waren ook zwaar beschadigd, dus is er een setje BBSjes gekocht met een nieuwe R888 semislick. Verder hebben we preventief maar alle bouten vervangen voor nieuwe tapeinden met moeren, wielen wisselen is hiermee ook een stuk makkelijker. Ook was de achterdemper platgeslagen, dus een RVS exemplaar van is aangeschaft als vervanger.
Verder had Hardeman Motorsport geholpen met een 4.10 diff, welke nog steeds niet onder de auto zat. Dit dus gelijk maar met het vervangen van de achteras aangepakt. De achteras is voorzien van lasplaatjes en excentrische bouten zodat sporing en camber in te stellen is. Ook zijn de rubbers vervangen voor teflon bussen. Een behoorlijke klus om alleen te doen, vooral door het gewicht, maar uiteindelijk is het gelukt.
Na uitlijnen stuurt de auto nu een stuk scherper en voel je de achteras niet meer van zn plaats verschuiven

Gister hebben we een dagje kunnen rijden op Zandvoort. Het weer was nogal wisselvallig, maar desondanks hebben we goed kunnen rijden.
Afgelopen weekend een mooi autosport weekend beleefd. Allereerst zaterdag om 7 uur op om om half negen op Zandvoort te staan voor een ochtend vrij rijden. Zonder echte regen bleef het toch de hele dag redelijk vochtig dus het was vooral zaak om met een fluwelen rechter voet de baan rond te gaan. Menig uitbreek / oeps momentje gehad, maar alles is goed gegaan en erg lekker kunnen rijden. Leon Wegelaar heeft een aantal mooie plaatjes geschoten:
De volgende ochtend werd het er qua uitslapen niet beter op, deze keer om 6 uur op om met de racebanaan naar Lelystad af te reizen. Hier hebben we een driftcursus geboekt bij Driftsport.nl en dit is erg goed bevallen. 14" BBSjes met oude banden op 3,5 bar op de achteras en gaan! Na wat instructie en theorie, een linker en een rechter bocht door gedrift om vervolgens de tweede helft van de ochtend een klein parcours door te driften waarbij het de uitdaging is om de bochten al driften aan elkaar te breien. Iets wat naarmate de tijd verstreek steeds beter lukte. Wel verbazingwekkend dat het toch een stuk minder simpel is, als dat het er soms uit ziet, helemaal met een open differentieel (zelfs de instructeur kreeg het niet netjes voor elkaar).
Helaas geen foto's van het driften, maar wel 2 slechte filmpjes:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U5etzH6cVrI&feature=plcp[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cbwpjsVh-w4&feature=plcp[/youtube]
De auto moet eigenlijk opnieuw uitgelijnd worden en als dat voor aanstaande zondag lukt, dan willen we de avondsessie voor straatauto's op Zandvoort gaan rijden.
Al met al geen slechte maand dus :sturen:
Om zondag de straatsessie te kunnen rijden moest de achteras aangepast worden. Deze stond met het plaatsen van de teflon bussen te dicht op de carrosserie, waardoor de bouten slecht te bereiken waren. Hierdoor is 1 bout los gelopen nadat de auto is uitgelijnd, dus dat kon weer opnieuw

Maargoed, het was inmiddels na middernacht toen de auto weer op zn wielen stond. Helaas wel met een totaal verkeerde uitlijning omdat alles los was geweest. Aangezien er zaterdagnacht of zondag geen uitlijner open is, heb ik het zelf maar opgelost. Beetje houtje touwtje, maar het stuur stond recht en de auto spoorde goed

Zondag van 3 tot 5 super gereden, met maar weinig auto's op de baan en een heerlijk zonnetje. Veel vrije rondes gehad dus, wat ook tot een verbetering van het record van de banaan heeft geleid

Beetje wazig foto maargoed: