39 jarige vader blaast zichzelf op in eigen huis

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

39 jarige vader blaast zichzelf op in eigen huis

Bericht door RVV » 20 nov 2012, 13:18

Explosie: Opheusdenaar onderarmen kwijt

OPHEUSDEN - De 39-jarige man uit Opheusden die zondagavond zwaargewond raakte bij een vuurwerkexplosie moet beide onderarmen missen. Zijn toestand is volgens zijn familie 'stabiel'. Hij wordt vanwege de ernst van zijn verwondingen in slaap gehouden (audio).

Verder heeft de man volgens de familie zware verwondingen aan buik en borst en brandwonden. Er is vrees voor infecties.

Volgens de politie was de man op de zolder van zijn woning aan het knutselen met zwaar vuurwerk toen de boel ontplofte. De krachtige explosie sloeg een gat in het dak.

Vuurwerkdeskundigen zeggen op basis van informatie die op in de woning gevonden dozen staat, dat de man experimenteerde met zwaar professioneel vuurwerk.

Burgemeester Veerhoek van de gemeente Neder-Betuwe leeft mee met het gezin van het slachtoffer. Hij hoopt dat anderen zich realiseren waarmee ze bezig zijn als ze met vuurwerk knutselen (audio).

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... -kwijt.htm

Bron: Omroep Gelderland

OPHEUSDEN - Het onderzoek van politie en brandweer naar de vuurwerkexplosie van zondagavond in een woning in Opheusden, is maandag voortgezet.

Een 39-jarige man raakte rond 22.00 uur zwaargewond toen hij bezig was met vuurwerk dat ontplofte. Door de explosie op de zolderverdieping van zijn woning aan de Fazantstraat sloeg er een gat in het dak. Het slachtoffer werd met spoed overgebracht naar een ziekenhuis. De brand was snel onder controle. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) vond in het huis materialen om vuurwerk te maken. Aan de hand van de dozen die zijn aangetroffen, concluderen vuurwerkdeskundigen dat hij experimenteerde met illegaal professioneel vuurwerk.

Buren weer terug naar hun woning

De bewoners van de aangrenzende woningen zijn uit voorzorg uit hun huis gehaald. Zij moesten de nacht elders doorbrengen, omdat hun woningen geïnspecteerd moesten worden. Maandagochtend konden ze weer terug. Eén van de buren laat weten dat zijn cv-ketel door de klap is uitgevallen. Hierdoor werken de radiatoren niet en is er geen warm water (audio).

Buurvrouw rende woning in

De dochter van de buurman dacht in eerste instantie dat de ontploffing bij hun in huis was. "Ik ben naar buiten gerend voor de veiligheid en zag dat het bij de buren was", vertelde ze. "Toen ben ik daar naar binnen gegaan, maar dat was achteraf niet zo slim, want er had meer kunnen ontploffen." De man die al boven was, hield de vrouw tegen. "Hij zei dat het er niet uit zag. Het eerste wat ik daarna heb gedaan, is emmers zoeken om met water te vullen en door te geven naar boven, zodat de brand geblust kon worden."

Slachtoffer was aanspreekbaar

Volgens de buurvrouw was het slachtoffer na de explosie aanspreekbaar. Hij zou volgens haar hebben gezegd: "Ik hou erg van vuurwerk, maar zover heb ik het nooit willen laten komen". De politie meldt dat de man ernstig gewond is aan zijn onderlichaam, armen en gezicht.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... erzoek.htm

Bron: omroep Gelderland

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: 39 jarige vader blaast zichzelf op in eigen huis

Bericht door Richardt. » 20 nov 2012, 13:39

Tja, met dit soort mensen kan ik weinig medelijden hebben.

Ook al ben je vuurwerkliefhebber, niets mis mee, dan nog doe je dat niet op de zolder van een rijtjeshuis als je bij je volle verstand bent. Gezien de schade, zowel aan de panden als dus blijkbaar aan het slachtoffer, was het toch wel serieus spul. :gek:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2012, 13:42

zo dan...dan klinkt niet best voor die persoon, kan me voorstellen dat je ook als buren goed bent geschrokken.

RVV

Bericht door RVV » 20 nov 2012, 13:44

Op zolder, dus boven de slaapkamers van zijn eigen kinderen...

allen

Bericht door allen » 20 nov 2012, 13:51

Die hoefty z'n kinderen niets meer te leren over het gevaar van vuurwerk helaas. Sukkel!

Macboy

Bericht door Macboy » 20 nov 2012, 14:05

Wat een idioot. Volgens Darwin blijven er steeds minder van dit soort mensen over. En dat klopt wel als je dit leest.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 nov 2012, 14:19

Ik las dit stukje ff hard voor thuis, vooral de leeftijd van die gast... Komt misschien ook omdat mijn interesses daar niet liggen... maar op die leeftijd (nog) vuurwerkbommen maken? En dan ook gewoon in huis op zolder rond een uur of tien 's avonds. Dan lagen die kids vast al op bed er vlak onder :shock:

Nahja, die bom gooien zal straks niet meer lukken :sealed:

dvh

Bericht door dvh » 20 nov 2012, 14:29

The roof , the roof , the roof is on fire !

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 nov 2012, 14:36

Ontheffen van het ouderlijk gezag. Idioot.

RVV

Bericht door RVV » 20 nov 2012, 15:00

Vind het onvoorstelbaar bizar.. resultaat is denk ik vergelijkbaar met een beetje gore/horror/oorlogsfilm.

Leuk voor de kinderen.. als die het al overleefd..

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2012, 15:17

Op zich is op zolder niet eens zo dom, als de vloer naar de slaapkamers van beton is, is het dak namelijk altijd zwakker.

Twee armen kwijt, dan valt dat zware wel mee, er lagen ook alleen wat pannen van het dak, dat kan beter :tong:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 20 nov 2012, 15:20

:lollerdelol: Hij verdient het gewoon.

Dombo.

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2012, 15:22

Volgend jaar kunnen ze misschien wel met pappa spelen, rotje naar hem gooien en dan roepen VANGEN PA :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 20 nov 2012, 15:41

Dat wordt 2x een
Afbeelding

Kosten 15000 per stuk excl montage.
Hopelijk heeft ie een aanvullende verzekering.

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2012, 15:43

Hij kan toch wat vuurwerk in elkaar knutselen en verkopen :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 nov 2012, 16:55

Darwin idd......

en anders dit maar;

Elmar

Bericht door Elmar » 20 nov 2012, 17:20

Macboy schreef:Wat een idioot. Volgens Darwin blijven er steeds minder van dit soort mensen over. En dat klopt wel als je dit leest.

Nope...hij heeft zich al voortgeplant. :drieling:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 nov 2012, 20:20

Bijna winnaar van de Darwin Award 2012.

Het domme volk roeit zichzelf vanzelf uit.

RVV

Bericht door RVV » 02 dec 2012, 19:55

WTF ???

Ontruiming na nieuwe vuurwerkvondst Opheusden

OPHEUSDEN - In het Gelderse plaatsje Opheusden zijn zondag dertien woningen ontruimd omdat er vermoedelijk zwaar illegaal vuurwerk is gevonden in een rijtjeshuis.

De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is bij het huis aangekomen. Dat liet een woordvoerster van de politie weten.

De vondst werd gedaan nadat er een tip binnen was gekomen dat er vuurwerk zou liggen in dezelfde woning waar twee weken geleden een grote ontploffing plaatsvond. Toen raakte een man zwaargewond, doordat vuurwerk waarmee hij aan het knutselen was, ontplofte.

Het dak van de woning raakte toen zwaar beschadigd en er moest gekeken worden of de huizen van de buren nog veilig waren.

Ontploffing

Het vuurwerk wordt uit de woning gehaald door EOD'ers in speciale pakken en zal later op een geschikte plek tot ontploffing worden gebracht. Wie de eigenaar is van het vuurwerk, is nog niet duidelijk.

Er wordt onderzocht of het twee weken geleden over het hoofd is gezien tijdens het onderzoek in de ontplofte woning, of dat het om een nieuwe lading gaat.

De ontruimde huizen zijn de panden in hetzelfde rijtje en tegenover het bewuste huis. Er is nog niemand aangehouden.

Bron ANP

Luco

Bericht door Luco » 02 dec 2012, 19:57

Zoontje wou wat vuurwerk verhandelen voor de kunstarmen van pappie?

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2012, 20:20

Er wordt onderzocht of het twee weken geleden over het hoofd is gezien tijdens het onderzoek in de ontplofte woning, of dat het om een nieuwe lading gaat.
ik neem aan dat ze het huis en schuren bijbehorende aan, grondig hebben bekeken destijds?
dan zou het een nwe lading in dat huis moeten zijn lijkt me...

hoe dan ook, idd een WTF verhaal, benieuwd wat het verhaal hier achter is en hoe of wat.

PD power

Bericht door PD power » 02 dec 2012, 21:08

Misschien ben ik te negatief en schop ik wat liefhebbers voor de schenen, maar naar mijn idee, mogen ze die hele meuk afschaffen, scheelt redelijk wat ziektekosten en arbeidsongeschiktheids premie, en ook redelijk wat dieren en mensen leed, daarnaast is het redelijk milieu vervuilend, maar goed, zoals gezegt, heb er ook niks mee, maar dit soort berichten komen toch elke keer rond deze tijd weer los.

Elmar

Bericht door Elmar » 02 dec 2012, 22:02

Dat moeten ze ook eens eindelijk met auto's doen.
Afschaffen die handel.

Scheelt een hoop gewonden en doden, ook bij dieren.
Ziektekosten en arbeidsongeschiktheids verzekeringen kunnen omlaag.
En het is goed voor het milieu.

dvh

Bericht door dvh » 02 dec 2012, 22:21

:-)
Sterk verhaal van mijn kant.
Paar jaar terug op oudjaarsdag mijn snelheidsrecord meerijden verbroken. 300 tellerkilometers per uur op de terugweg van België naar NL in een M3 met een kofferbak vol , in Nederland illegaal, vuurwerk.

Dat was heerlijk leesvoer geweest op de voorpagina van Omroep Brabant als ze ons gesnapt hadden.
Verboden ? Ja. Maar dat maakt het juist zo leuk.

Nu geef ik er zelf steeds minder en minder om. Maar de charme van vuurwerk kan ik me goed voorstellen. Heb er zelf net zo hard aan meegedaan. Een dagje per jaar sensatie mag toch ?

Uitschieters hou je altijd.. Om het daardoor voor iedereen te verpesten zou jammer zijn.

PD power

Bericht door PD power » 02 dec 2012, 22:31

Elmar schreef:Dat moeten ze ook eens eindelijk met auto's doen.
Afschaffen die handel.

Scheelt een hoop gewonden en doden, ook bij dieren.
Ziektekosten en arbeidsongeschiktheids verzekeringen kunnen omlaag.
En het is goed voor het milieu.
Hap

Plaats reactie