Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
- Knot
- Berichten: 40242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
In mijn geval heeft dat niet de wereld gekost, 300 euro om precies te zijn. De montage van de supersprint X-pipe onder de E39 M5. Toen ik de eerste keer een dot gas gaf bij Frits binnen, dat was toch wel een van de betere big smiles in mn autogeschiedenis!
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Montage van het nieuwe onderstel + remmen @ de 320 cabrio.
Werd voor mijn gevoel gewoon een 'nieuwe' auto om te rijden.
De 328 zal ook wel gebeuren volgend jaar ergens....
Werd voor mijn gevoel gewoon een 'nieuwe' auto om te rijden.
De 328 zal ook wel gebeuren volgend jaar ergens....
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Bij mij was dat het verwijderen van het lange, warme luchtinlaattraject op mijn Volvo 360. In plaats van een geknepen blok had ik opeens wielspin tot in 3e versnelling.
-
- Berichten: 9437
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Bij mij een setje Eibach veren onder m'n GTI. Veren kostten 200 euro oid. maar de GTI klopte toen ineens. Het slappe veel te comfortabele standaard onderstel (overhellen als de Titanic) werd ineens strak, zoals het af-fabriek zou moeten zijn, met behoud van comfort.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Openluchtfiltertje op de Panda. Wat een prachtig geluid ineens! 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
A032R's onder de Mini. Haaks de bocht om en dat voor nog geen 350,- per set 

- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
- CSL velgen voor M3
- Raamspoiler voor de 130i
- Decat / 3" Miltek voor de EVO
- Gele BoxsterS sticker voor op de bewegende spoiler.
Mark.
- Raamspoiler voor de 130i
- Decat / 3" Miltek voor de EVO
- Gele BoxsterS sticker voor op de bewegende spoiler.
Mark.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Milltek + Carbon airintake + JD Chip op mijn toenmalige Leon FR. Van 200pk naar 280pk en 415Nm.
En toen mijn E30 M3 afgesteld werd door Jeroen. Voor mijn gevoel kwam er 20pk erbij.
En toen mijn E30 M3 afgesteld werd door Jeroen. Voor mijn gevoel kwam er 20pk erbij.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5443
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Open Scooby onder de Impreza en de driftbanden onder de Z4M.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Eibach/Bilstein en nieuwe draagarmen onder mijn ex-325...Dat ding was toen ik m kocht echt gaaaaaaar qua onderstel (bokken bij elke rechterbocht), dus dat was een complete transformatie.
- JoostSchouten
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Green openluchtfilter + Supersprint demperloze middenpijp onder m'n 206 GTi. Boodschappenwagen-geluid was opeens veranderd in een sportief geluid. Snelheidsbeleving was meteen heel anders.
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Weinig spannends maar een set nieuwe banden rondom vind ik altijd geniaal. Ineens weet je dat je te lang hebt door gereden op die gecupte ouwe meuk
Verder ooit eens een setje Recaro's in een Golf gekocht. Met een beetje handige verkoop van het originele interieur kostte die upgrade maar 250,- Echt elke cent waard!

Verder ooit eens een setje Recaro's in een Golf gekocht. Met een beetje handige verkoop van het originele interieur kostte die upgrade maar 250,- Echt elke cent waard!
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Ieder om hun eigen reden:
- open luchtfilter: brullen met die spullen, eerste keer dat ik hard doortrok in z'n 1 onder een viaduct met de ramen open zat ik keihard te lachen
- schroefset: frustrerend om te monteren, maar de looks + keihard hoeken maakten alles de moeite waard
- dik sportstuurtje: bijzonder, hoe dat het contact met de auto verbeterd tov het gladde originele stuur
Ik ben dol op aanpassingen, dat zorgt voor mij keer op keer weer voor een smile, als is die natuurlijk niet altijd even BIG. Ben eigenlijk altijd wel plannen aan het smeden voor een volgende modificatie, voor mij is dat een groot deel van de lol van autobezit.
- open luchtfilter: brullen met die spullen, eerste keer dat ik hard doortrok in z'n 1 onder een viaduct met de ramen open zat ik keihard te lachen
- schroefset: frustrerend om te monteren, maar de looks + keihard hoeken maakten alles de moeite waard
- dik sportstuurtje: bijzonder, hoe dat het contact met de auto verbeterd tov het gladde originele stuur
Ik ben dol op aanpassingen, dat zorgt voor mij keer op keer weer voor een smile, als is die natuurlijk niet altijd even BIG. Ben eigenlijk altijd wel plannen aan het smeden voor een volgende modificatie, voor mij is dat een groot deel van de lol van autobezit.
- 350 Z
- Berichten: 2180
- Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Aftermarket herrie einddemper weer tegen een standaard einddemper, heerlijk wat een rust ineens.
- 350 Z
- Berichten: 2180
- Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Een opnieuw bekleed stuurtje voor 150,- is ook een goede btw 

- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Vreemd. Ik heb altijd het tegenovergestelde met nieuwe banden. Net een godsvermogen uitgegeven dus ik vind het dan zeker 6 maanden zonde om te driften en sowieso heeft het dan te veel grip waardoor het driften minder lekker/soepel gaat.Niels schreef:Weinig spannends maar een set nieuwe banden rondom vind ik altijd geniaal. Ineens weet je dat je te lang hebt door gereden op die gecupte ouwe meuk![]()
Ouwe meuk banden is zooooo leuk...
Mark.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9598
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
De supercharger op de speedster.
Van 150 naar 250pk, en van 200 naar 300 koppel.
Compleet andere auto.
Van 150 naar 250pk, en van 200 naar 300 koppel.
Compleet andere auto.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Het kortere diff van een Siera onder mijn VM77.
Dat kwam de acceleratie heel erg ten goede :strong:
Dat kwam de acceleratie heel erg ten goede :strong:
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Gefixte verdeelbak + nieuwe koppeling + 4 nieuwe banden = BIG smile tijdens het pesten van een BMW 740 :strong:
- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Mijn hobby-Chip op de Lotus natuurlijk!
Voor slechts 80 GBP van 167 naar 200 PK
Best bang for the buck!
Voor slechts 80 GBP van 167 naar 200 PK

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
dubbele einddemper is altijd leuk natuurlijk :drieling:350 Z schreef:Dubbel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
wat me als eerste te binnen schiet gaat over 2 gevallen met de Nissan Sunny GTI-R
eerst de tuning, oke op de eerste GTI-R zat het er al op...de 2de GTI-R heb ik het goedkoop er op laten zetten (250 gulden destijds)
maar de latere 3 GTI-R sunny's heb ik het zelf gedaan kosten 0,- gulden/euro (voor en na 2001)
wat een verschil, van 220pk ff de max turbo druk voor de gek houden met wat knutselen aan de kar en dan gaat ie naar zo'n 280pk
das echt een heerlijk verschil wat je dus goed voelt when turbo kicks in
prachtig.
aan zo'n zelfde Nissan GTI-R (men laatste) had ik al het vermogen opgeschroefd naar zeg 280pk doch net voor ik hem inruilde voor een M roadster (Z3, ging ineens heel snel allemaal)
had ik een Mongoose uitlaat systeem voor die auto besteld uit de UK, een vol systeem dus direct vanaf Turbo.
Daar werd de stortpijp ineens een stuk dikker en er kwam een kat vervanger tussen (wel de looks doch geen inhoud) en de rest van de pijp was ook veel dikker.
anyways, after die modificatie kickte de max turbo druk niet bij zeg 4.600rpm in, maar al 900rpm eerder dus bij zeg 3.700rpm, de turbo spoelde veel sneller op
daarnaast gaf ie ook ineens heerlijk plofjes bij gas lossen ala Rally car
prachtig.
eerst de tuning, oke op de eerste GTI-R zat het er al op...de 2de GTI-R heb ik het goedkoop er op laten zetten (250 gulden destijds)
maar de latere 3 GTI-R sunny's heb ik het zelf gedaan kosten 0,- gulden/euro (voor en na 2001)
wat een verschil, van 220pk ff de max turbo druk voor de gek houden met wat knutselen aan de kar en dan gaat ie naar zo'n 280pk
das echt een heerlijk verschil wat je dus goed voelt when turbo kicks in

aan zo'n zelfde Nissan GTI-R (men laatste) had ik al het vermogen opgeschroefd naar zeg 280pk doch net voor ik hem inruilde voor een M roadster (Z3, ging ineens heel snel allemaal)
had ik een Mongoose uitlaat systeem voor die auto besteld uit de UK, een vol systeem dus direct vanaf Turbo.
Daar werd de stortpijp ineens een stuk dikker en er kwam een kat vervanger tussen (wel de looks doch geen inhoud) en de rest van de pijp was ook veel dikker.
anyways, after die modificatie kickte de max turbo druk niet bij zeg 4.600rpm in, maar al 900rpm eerder dus bij zeg 3.700rpm, de turbo spoelde veel sneller op


- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Extra vermogen doet het altijd goed, maar voor de beleving is een andere uitlaatlijn toch altijd een feest, geluid doet zoveel!
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Een b18c in de civic geswapt.
De eerste keer dat bij 5500 vtec erin komt en je door brult tot 9000 rpm, en in de volgende versnelling het feest opnieuw begint.
Kippenvel + BIG smile
De eerste keer dat bij 5500 vtec erin komt en je door brult tot 9000 rpm, en in de volgende versnelling het feest opnieuw begint.
Kippenvel + BIG smile