Ervaring met Semislicks.nl? waar R888's kopen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roy RS

Ervaring met Semislicks.nl? waar R888's kopen?

Bericht door Roy RS » 17 okt 2012, 09:43

zoals de titel zegt, ik ben op zoek naar een gunstig adres voor Toyo's R888 (225/45/16 M compound) en kocht voorheen in UK bij Camskill. Nu vind ik semiclicks.nl, maar is niet echt een "echte site" met betrouwbare webshop ofzo. Prijs lijkt prima.

Iemand ervaring met deze shop of een adres waar ze gunstiger zijn dan de 184 euro die zij vragen incl verzendkosten?

daNpy

Re: Ervaring met Semislicks.nl? waar R888's kopen?

Bericht door daNpy » 17 okt 2012, 09:44

TrackdayGadgets.com :)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 17 okt 2012, 09:54

die zijn én duurder én tellen wel verzendkosten...

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 17 okt 2012, 10:19

He Roy,

wij kunnen ook die banden wel leveren, maar die prijzen van Semislicks halen wij ook niet, inkoop ligt al hoger naar mijn weten.

Nu snap ik dat jij altijd het goedkoopste wil hebben :kikker: maar ik vraag me werkelijk af of hun ze nog voor die prijs kunnen leveren. Het lijken wel oude prijslijsten. Daarnaast moet je ook oppassen dat je geen oude DOT banden geleverd krijgt.

Kan natuurlijk ook zijn dat hun ze ergens heeeeeel goedkoop kunnen inkopen, daar heb ik verder geen zicht op.

daNpy

Bericht door daNpy » 17 okt 2012, 10:30

Roy RS schreef:die zijn én duurder én tellen wel verzendkosten...
Klopt, had ff snel voor mijn maat gekeken en dan zijn ze goedkoper, maar voor jouw maat idd € 6 euro per band duurder.
Banden (m.n. semi's?) zijn de laatste tijd wel flink duurder geworden :roll:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 17 okt 2012, 10:50

we shall see, ik heb ze een mailtje gestuurd! anders bestel ik ze bij camskill, daar kosten ze iets minder als bij semislicks maar dan met 8 pond verzendkosten...en dat is zeker geen oude dot code, die gasten doen serieus veel. semislicks weet ik niet, is nieuw voor mij.

Ik hoef niet altijd het goedkoopst, maar voor een slijtageproduct wat ik elke 2000km vervang wil ik best even mijn best doen een goed adres te vinden en even checken wie de beste prijs/levertijd biedt! Normaal zou ik ze gewoon bij Camskill kopen, maar qua levertijd wordt dat krap voor dinsdag...

Andre

Bericht door Andre » 17 okt 2012, 10:54

Koop dan straat banden.

Trackdays zijn er toch om lekker even te rijden je hoeft toch niet de snelste tijd van de dag. Koop gewoon een sportieve straatband.

Ik heb goeie ervaring met S001 bridgestone en michelin super sport.

Toyo R888 vindt ik al helemaal niet zo fantastisch. En nog overpriced ook.

Ik zie net prijzen op semislicks.nl.

Federal 235/40/18 voor 195 euro. Die had ik via autobandenmarkt voor 137 euro.

200 euro voor een federal dat zie ik niet zitten en 227 euro voor toyo r888 al helemaal niet.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 17 okt 2012, 11:07

Andre schreef:Koop dan straat banden.

Trackdays zijn er toch om lekker even te rijden je hoeft toch niet de snelste tijd van de dag. Koop gewoon een sportieve straatband.

Ik zie net prijzen op semislicks.nl.

Federal 235/40/18 voor 195 euro. Die had ik via autobandenmarkt voor 137 euro.

200 euro voor een federal dat zie ik niet zitten en 227 euro voor toyo r888 al helemaal niet.

Ik heb al straatbanden erop zitten, gemonteerd omdat mijn Avon semi's ZZR op waren, het haalt echt een fors deel van de fun en beleving weg, scheelt zo bizar veel in balans en natuurlijk met name grip. zelfs met koude semi's had ik véél meer grip als met warme straatbanden. Wellicht te maken met de stevigere wang van de semi's. maakt ook niet zoveel uit, ik vind dat vele malen prettiger, dus dat koop ik.

Ik hoef zeer zeker niet de snelste tijd, integendeel, maar het moet wel allemaal veilig en met straatbanden voel ik me nu een stuk minder veilig als voorheen met de semi's

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 17 okt 2012, 11:15

Ik kan me zo voorstellen dat je op een Atom ook net iets eerder verschil merkt met semi's dan onder een gewone straatauto.

Andre

Bericht door Andre » 17 okt 2012, 11:19

Zit nu net even te kijken op normale banden sites en overal is de Federal RSR595 eruit. lol

Dus moet je weer de hoofdprijs betalen bij de zogenaamde bedrijven die semi slicks leveren. Dan kun je dus 70 a 80 euro meer per band gaan betalen. Dikke onzin!

Ik heb ooit een setje federals gekocht om te proberen, omdat ze via de reguliere banden handel te koop waren voor normale prijzen. Zolang ze daar niet te koop zijn hoef ik ze zo bi zo niet meer.

Tuurlijk lever je grip in maar daar leer je ook weer van. Het is veel makelijker op een circuit rijden met hoge grip dan met lagere grip.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 17 okt 2012, 11:41

Andre schreef:Zit nu net even te kijken op normale banden sites en overal is de Federal RSR595 eruit. lol

Dus moet je weer de hoofdprijs betalen bij de zogenaamde bedrijven die semi slicks leveren. Dan kun je dus 70 a 80 euro meer per band gaan betalen. Dikke onzin!

Ik heb ooit een setje federals gekocht om te proberen, omdat ze via de reguliere banden handel te koop waren voor normale prijzen. Zolang ze daar niet te koop zijn hoef ik ze zo bi zo niet meer.

Tuurlijk lever je grip in maar daar leer je ook weer van. Het is veel makelijker op een circuit rijden met hoge grip dan met lagere grip.

klopt helemaal, ik heb nog nooit semi's gekozen, behalve bij de mini, is anders echt niet te doen en ik twijfel geenszins aan je kunde omtrent dit onderwerp(je hebt wellicht veel meer ervaring), maar ik heb nu de ervaring gehad dat ik op de snelweg wielspin had...en niet een klein piepje ofzo. Dit had ik met semi's bij lange na niet en ik snap dat ik lekker veel leer zo, maar als ik onthoofd onder de vangrail doorschiet leer ik niet veel meer vrees ik.

in de basis vond ik het wel lollig, alle rotondes dwars en dergelijk, maar op hoge snelheid ineens alle grip verliezen vind ik (nog) niet cool.

Dan opteer ik voor het iets minder leren en de grens van mijn auto wat verder weg leggen....

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 17 okt 2012, 11:44

Andre schreef:Zit nu net even te kijken op normale banden sites en overal is de Federal RSR595 eruit.
Zal wellicht afhangen van de maat maar op autobandenmarkt.nl kom ik ze in mijn maat 195/50/15 nog gewoon tegen.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 17 okt 2012, 11:51

Bridgestone S001 heb ik ook ervaring mee, dat is voor mij eens maar nooit meer (vond de "oude" re050a beter). Geen stabiel gevoel, glijden over de wangen (bovenkant bridgestone letters op de zijkant afgesleten bij 2,3 bar koud, nog meer lucht gaf iets verbetering), zitten gaten in tot aan het canvas. Tuurlijk, heeft ook allemaal te maken met hoe je er mee rijdt, maar banden moeten toch tegen een stootje kunnen als je er ring/trackdays mee rijdt. Nu met de 130i weer geswitched naar toyo R888 en meteen een fijner sturende auto!

Roy RS

Bericht door Roy RS » 17 okt 2012, 12:14

hoe dan ook, net de banden bij Camskill besteld, 306 pond incl verzending. 3-4 werkdagen levertijd.
In nederland kosten ze zo'n beetje 295 euro hier en daar en van semisliks.nl had ik geen reactie, maar ik moest op tijd bestellen om ze nog vandaag verstuurd te krijgen uit de UK, dat maar gedaan

Deze komen op mijn nieuwe velgen Team Dynamics pro race 1.2

Uiteindelijk is de Ariel een lastige auto om op de grens te rijden, ondanks dat ik hem niet zo snel daar zal krijgen, wil ik mijn foutmarge wat verhogen met deze banden.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 17 okt 2012, 12:20

Tom van H. schreef:

Bridgestone S001 heb ik ook ervaring mee, dat is voor mij eens maar nooit meer (vond de "oude" re050a beter). Geen stabiel gevoel, glijden over de wangen (bovenkant bridgestone letters op de zijkant afgesleten bij 2,3 bar koud, nog meer lucht gaf iets verbetering), zitten gaten in tot aan het canvas. Tuurlijk, heeft ook allemaal te maken met hoe je er mee rijdt, maar banden moeten toch tegen een stootje kunnen als je er ring/trackdays mee rijdt. Nu met de 130i weer geswitched naar toyo R888 en meteen een fijner sturende auto!

Dat demonstreer je hier toch? :tooth:

Afbeelding

Andre

Bericht door Andre » 17 okt 2012, 12:22

Tom probeer dan de michelin supersport eens.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 17 okt 2012, 12:26

Supersport hoor ik uitsluitend positieve verhalen over, helaas is deze nog niet in de goede maat te krijgen voor de 130i :( Ga ze na de winter wel op de porsche uitproberen!

@Martijn: zo dwars kun je driften met die toyo's, te gek man! :mrgreen: (maar ik bedoelde natuurlijk in droog :P)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 17 okt 2012, 12:27

ik had op mijn evo de Bridgetone S02's en die deden het erg goed, volgens mij had ik die op de Viper ook gelegd en was een topband! Toch gaat dat op zo'n lichte Ariel met zoveel vermogen niet werken.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 18 okt 2012, 15:13

http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... n&dsco=107

Dit is weer een nieuwe op het gebied van semi's?
Las ergens een test dat ze het nog redelijk goed doen ook.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 okt 2012, 15:31

Ruim 10 jaar terug had Semperit ook zulke banden met zo'n half-half profiel, maar die hadden helaas rubber van beton.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 18 okt 2012, 16:28

Zal nog is rondneuzen of er meer reviews te vinden zijn op internet.

hanske

Bericht door hanske » 18 okt 2012, 16:30

frank de jonge schreef:Zal nog is rondneuzen of er meer reviews te vinden zijn op internet.

SYRON Reifen – Reifenhersteller » Motorsportreifen SYRON STREET RACE
Motorsportreifen SYRON STREET RACE

Straßenzugelassener Semislick-Rennreifen
für PKWs mit hoher GeschwindigkeitLeistungsfähigkeit, Reaktionsschnelligkeit, Ausdauer und
Know-how. Dies ist der neue Transfer von der Königklasse
des Motorsports auf Straßenreifen.

Der STREET RACE ist das neue innovative Produkt des
Ultra High Performance Reifensegments von SYRON,
entwickelt für den optimalen Einsatz auf Rennstrecken
und Straßen.

Verwendung von Semislicks im öffentlichen Straßenverkehr

Der SYRON STREET RACE ist für den öffentlichen Straßenverkehr zugelassen. Wir empfehlen jedoch folgende besondere Hinweise zu beachten.

Beim Einsatz im normalen Straßenverkehr gilt für Semislick Reifen, im Vergleich zu Hochleistungs-Straßenreifen, folgendes:

•sie bieten einen relativ geringen Fahrkomfort. Dies hängt mit der stahlverstärkten Seitenwand zusammen, die auf der Rennstrecke für optimale Stabilität sorgt.
•sie sind bei Fahrbahnunebenheiten anfälliger für Spurrinnen. Der Grund hierfür ist ebenfalls die spezielle Konstruktion und die stahlverstärkte Seitenwand, durch die eine Versteifung der Reifen erreicht wird.
•sie nutzen sich deutlich schneller ab. Das Material ist auf möglichst gute Bodenhaftung ausgelegt, nicht in erster Linie auf möglichst lange Haltbarkeit.
•auf Grund der besonderen Konstruktion und des verwendeten Materials sind sie im kalten Zustand rutschig. Vor allem bei kalten und/oder nassen Witterungsverhältnissen ist erhöhte Vorsicht geboten.
•sie sind anfälliger für Aquaplaning, besonders bei geringer Profiltiefe (3 -1,5 mm).
•bei nasser Fahrbahn und vor allem bei starkem Regen sollte nur mit mäßiger Geschwindigkeit gefahren werden.

Fabian

Bericht door Fabian » 18 okt 2012, 18:27

Komt zeer slecht uit de tests......

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 18 okt 2012, 22:00

Oke, streep dr door :kikker:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 24 okt 2012, 13:47

Toyo's zijn binnen! Dot code 2212, dus gloedje nieuw! Ik zeg top! In ponden betaald, 8 pond verzendkosten per 2 banden, totaal op de creditcard berekend is dus € 385.32 (306 pond)

Semislicks.nl heeft ook nog gereageerd dat ze ze konden leveren en dat de prijzen op de site gewoon kloppen, zij hadden een dag of 4-5 levertijd. Echter moet je wel gewoon geld overmaken en per mail bestellen, ben ik niet zo'n liefhebber van, maar dat is persoonlijk.

Camskill werkt iig nog altijd erg goed.

Plaats reactie