Gereden: Maserati Quatroporte Sport GT

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HSR

Gereden: Maserati Quatroporte Sport GT

Bericht door HSR » 13 nov 2006, 23:34

Vandaag de Demo van het bedrijf van Utrecht terug naar Enschede gereden.

Heb gemengde gevoelens na de rit. De gearbox werkt goed, zeer goed zelfs. Helemaal vergeleken met die uit de 4200GT. Schakelt alleen van 1 naar 2 nogal lomp, maar de rest gaat erg soepel en vlot. Het regende als een gek vandaag en dat merk je dan vollop met de wagen. 400pk op de achteras en een zeer ruimdenkende Tractie controle zorgde ervoor dat ik vele malen weg reed met doorslaande achterwielen. Met tractiecontrole uit krijg je pas echt een grijns op je gezicht, doorslaande wielen alom en behoorlijk tail-happy. Echter, vinden de achterwielen grip dan gaat ie er ook lekker vandoor. De wagen is snel, behoorlijk snel. Maar in absolute zin vond ik de acceleratie gewoon wat tegenvallen. Kwa stabiliteit zit het erg goed. Wagen voelt heel strak aan en reageert lekker op het gas.
Over het echte bochten gedrag kan ik weinig zeggen. Is nog steeds mijn auto niet en het regende zeer hard. Het laatste wat ik wil is een wagen van 177.000 euro kapot rijden.

Het interieur is écht Italiaans. Zeer mooie lederen stoelen met strakke stiksels. Maar dan kom je bij het dashboard, dat is dus wat minder strak. Wagen is uitgerust met een navigatiesysteem uit de jaren nul. Echt ondermaatse kwaliteit. Dit geld ook voor de hendeltjes voor de cruise control en de ruitenwissers. Het stuur is daarentegen weer heel fijn en ligt goed in de hand. De stoelen, ondanks hun mooie uiterlijk zijn niet sportief, integendeel, ze zitten gewoon niet fijn.
Van binnen is de wagen behoorlijk stil, dus toch wat meer op comfort gericht.

Het uiterlijk kennen we allemaal. Persoonlijk vind ik het een van de mooiste ''saloons'' op de markt. Helemaal als de wagen uitgerust is met de 20'' velgen.

Conclusie: Buitengewoon sexy wagen die goed klinkt, zeer goed rijdt zowel rustig als snel en óók goed schakelt. De wagen laat wel steken vallen op het gebied van ergonomie en afwerking. Desondanks wel een wagen die mijn hart sneller doet kloppen.

Is de wagen 177.000 euro waard? Nee, ik vind van niet. Er zijn veel goedkopere wagens die een grotere grijns op je gezicht kunnen toveren. Denk dan aan de E60 M5, nieuwe RS4, porsche 911 S. Maar als ik voor 177.000 euro een Italiaan moest kopen zou ik naar een Maserati 4200 Gran Sport Trophy Victory kijken. Die laat mijn bloed pas écht sneller stromen.

RVV

Bericht door RVV » 13 nov 2006, 23:43

Mooi verslag. lijkt me echt een auto die een Ferrari rijder erbij koopt voor zaken en familie.

Macboy

Bericht door Macboy » 13 nov 2006, 23:44

Leuk verhaal Hugo. Iets meer te melden over kleur leer en stiksel? Toevallig vorige week in Zwolle 1 bekeken bij Munsterhuis. Erg mooie donkergrijze kleur en beige leer. Interieur vond ik vele malen mooier dan ik had verwacht. Stoelen waren apart, nam niet de tijd om uit te zoeken of dat aan de instelling lag.

Stuur was inderdaad erg fijn

HSR

Bericht door HSR » 13 nov 2006, 23:55

Deze GT was uitgerust met zwart leder interieur met bloedrode stiksels. Absoluut een prachtige combinatie.

Deze GT staat in Enschede.

Plaats reactie