Wielbouten E46 Compact / E36
-
OnlinePeter-Paul
Wielbouten E46 Compact / E36
-
Laatst gewijzigd door Peter-Paul op 09 mei 2015, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
steve smith
Re: Wielbouten E46 Compact / E36
De hoek van de conus lijkt mij hetzelfde, en de auto waar nu die moeren op zitten heeft oorspronkelijk exact dezelfde bouten gehad. Het enige verschil is dat de conus bij de moer begint bij M12+1mm, en bij de moer bij M12-1mm.
Bij ombouw naar moeren pak ik ook altijd moeren met kopmaat 19. de kans dat je die sloopt is kleiner. Draad zou gewoon M12x1,5 moeten zijn op beide auto's.
Zolang de hoek van die conus hetzelfde is past dit gewoon. Het verschil wat je ziet is geen maat verschil, alleen en constructie verschil. Gewoon monteren.
(PS je ziet zelfs een streep op de conus van de bout, pas vanaf daar draagt de conus. een kleinere conus is dus zinloos, die draagt niet op de velg)
Bij ombouw naar moeren pak ik ook altijd moeren met kopmaat 19. de kans dat je die sloopt is kleiner. Draad zou gewoon M12x1,5 moeten zijn op beide auto's.
Zolang de hoek van die conus hetzelfde is past dit gewoon. Het verschil wat je ziet is geen maat verschil, alleen en constructie verschil. Gewoon monteren.
(PS je ziet zelfs een streep op de conus van de bout, pas vanaf daar draagt de conus. een kleinere conus is dus zinloos, die draagt niet op de velg)
-
OnlinePeter-Paul
Re: Wielbouten E46 Compact / E36
Beste Steve, bedankt voor de opheldering!!