Auto keuze en forum

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Auto keuze en forum

Bericht door RVV » 13 nov 2006, 15:21

Velen leren van informatie op een auto forum. vooral over de eigenschappen en kwaliteiten van auto's. In hoeverre bepaald het jou auto keuze? En noem eens een voorbeeld waarmee andere mensen jou op een forum hebben overtuigd.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 13 nov 2006, 15:27

Voorbeeld: ik heb totdat ik lid werd van DF nooit veel opgehad met BMW's M3 maar jullie zijn er ZO lyrisch over dat ik nu vaak denk dat ik dr eeerst maar es mee moet rijden want t zou een walhalla zijn.

dat bedoel k niet negatief maar gewoon echt wat ik denk.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 nov 2006, 15:32

Marc RS4 schreef:Voorbeeld: ik heb totdat ik lid werd van DF nooit veel opgehad met BMW's M3 maar jullie zijn er ZO lyrisch over dat ik nu vaak denk dat ik dr eeerst maar es mee moet rijden want t zou een walhalla zijn.

dat bedoel k niet negatief maar gewoon echt wat ik denk.
Maar als je een iemand niet moet geloven is her Rico wel....... :lol: 8)


Rijervaringen van mensen die je kent bevestigen of ontkrachten vaak de fraaie marketing verhalen in autobladen. Ik lees en hoor graag goed gefundeerde verslagen, buiten de autobladen blabla om.

Michel

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 nov 2006, 16:52

Ik denk dat het zeker invloed heeft. Zeker bij mensen die merk trouw zijn :D Veel gesprekstof leidt tot nieuwsgierigheid en eens meerijden met een ander maakt ook indruk :wink:

Zelf ben ik behoorlijk merktrouw maar na het rijden in andere merken kijk ik ook regelmatig naar alternatieven en de prijzen.

Robin
Berichten: 51521
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 13 nov 2006, 18:43

het eerste autoforum waar ik 'echt' op kwam was gummen en wist er redelijk wat vanaf, dit kwam vooral door m'n werkzaamheden bij autobedrijven met bijzonderder auto's waar ik vaak in reed en Andre die ik al 25 jaar of langer ken.

Dus tja. Ik neem niet zo erg gauw wat aan nee, iig niet van internet'figuren' die ik niet persoonlijk ken :twisted:

:D

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 13 nov 2006, 20:05

Ik ben ongeveer 2 jaar echt met auto's bezig. Tuurlijk als kleine man wel veel over auto's gelezen en bekeken enzovoort, maar dat is natuurlijk vrij oppervlakkig.

Ik vond de BMW E30 altijd wel een mooie auto om te zien, maar niet echt speciaal. Toen ben ik 2 jaar geleden dus gaan rond kijken wat voor auto ik zou willen hebben, omdat ik na mijn scooter-sprint hobby sowieso wat anders wilde. Ik ben gaan kijken naar verschillende eigenschappen en uiteraard ook kosten. Veel gelezen over voordelen van RWD en over de rij-eigenschappen van de E30, omdat daar toch mijn voorkeur naar uitging.
Vooral veel gekeken op speciale BMW fora, maar ook bijvoorbeeld nurburgring.nl waar natuurlijk ook circuit ervaring beschreven wordt.

Maar goed, ik ben natuurlijk een student en de kosten moeten niet te hoog voor me worden. De aanschafprijs van een redelijke E30 was voor mij goed te doen, helaas kwamen hier wat kosten achterweg maar ik denk dat je dat toch houdt bij auto's van dergelijke leeftijden. De keuze is toen gevallen op de 318is ivm de goede rij-eigenschappen, lage gewicht, voldoende uitrusting, vermogen en het toch nog betaalbare benzineverbruik.

Kort samengevat hebben verschillende fora en internetsites eigenlijk een beetje mijn keuze gevormd samen met het aanbod.


mvg Steven

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39883
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 14 nov 2006, 11:05

Ik bepaal het zelf.
Wil wel graag andere meningen weten natuurlijk.
Uiteindelijk beslis je toch zelf.
Het gaat wel zover dat ik, nu ik op DF zit, nooit een BMW wil hebben.
Krijg gewoon een hekel aan dat merk... :roll:
:twisted: :twisted:






































Vette :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 14 nov 2006, 11:08

lol@arthur..........

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 nov 2006, 11:19

Ik ga ook wel voor een groot deel mijn eigen weg, maar ik heb ook veel geleerd van mensen, dingen die ik nog niet wist voordat ik een bepaalde auto kocht, voorbeeld Audi, in 1997 kocht ik mijn eerste A3 van internet had ik nog niet gehoord, wist ook niet dat de auto zoveel DNA deelde met oa de Golf, later toen de Seat Leon kwam werd het een en ander wel duidelijk, maar via internet ben ik er toch achter gekomen dat de techniek bijna altijd 100% hetzelfde is. Ik laat even in het midden of dit een voordeel of nadeel is, da's weer een andere discussie. Mijn "hernieuwde" keuze voor BMW is ook voor een deel ingegeven door alle enthousiaste verhalen die ik over dit merk heb gelezen en gehoord.

Ondertussen rij ik mijn 5e BMW en heb 1 halve BMW gehad (cooper S) en heb nooit spijt van mijn merkenswitch gehad (van Audi naar BMW)

Mischien had ik wel nog steeds Audi gereden als internet niet had bestaan in mijn leven.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 nov 2006, 11:20

Arthur die moet niet lullen die reed al BMW voordat ie überhaupt op een toetsenbord kon tikken :wink:

Wouter81
Berichten: 9079
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 14 nov 2006, 11:25

Rico v Velzen schreef:Ik ga ook wel voor een groot deel mijn eigen weg, maar ik heb ook veel geleerd van mensen, dingen die ik nog niet wist voordat ik een bepaalde auto kocht, voorbeeld Audi, in 1997 kocht ik mijn eerste A3 van internet had ik nog niet gehoord, wist ook niet dat de auto zoveel DNA deelde met oa de Golf, later toen de Seat Leon kwam werd het een en ander wel duidelijk, maar via internet ben ik er toch achter gekomen dat de techniek bijna altijd 100% hetzelfde is. Ik laat even in het midden of dit een voordeel of nadeel is, da's weer een andere discussie. Mijn "hernieuwde" keuze voor BMW is ook voor een deel ingegeven door alle enthousiaste verhalen die ik over dit merk heb gelezen en gehoord.

Ondertussen rij ik mijn 5e BMW en heb 1 halve BMW gehad (cooper S) en heb nooit spijt van mijn merkenswitch gehad (van Audi naar BMW)

Mischien had ik wel nog steeds Audi gereden als internet niet had bestaan in mijn leven.
Hoe beviel de Cooper S je Rico? Zit eraan te denken zo'n ding (of evt. een gewone Cooper) te kopen volgend jaar.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 nov 2006, 11:36

Cooper S beviel me heel goed, ik heb er 18 maanden in gereden, auto gekocht met het hart, superbakkie reed veel beter dan mijn S3 die ik er naast had. Hij is weggegaan omdat hij met een kleintje (kinderstoeltje) niet meer praktisch was en de 1 serie kwam net op de markt. Iets meer auto, maar qua lol, gooien en smijten kunnen er maar weinig auto's tegen een Cooper S op imho.

Grootste nadeel, ik moest er bijna 8 maand op wachten, werd ik gek van :wink: Maar gebruikt zul je dat probleem niet hebben.

Ik kan iedereen een Cooper S van harte aanbevelen een gewone Cooper heeft net wat te weinig power om het onderstel optimaal te benutten.

Tom
Berichten: 21767
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 14 nov 2006, 11:41

Het is handig van internet dat je zoveel kunt lezen. Niet alleen met auto's maar met alles. Als ik ergens iets over wil weten type ik het in en na een avond weet je precies hoe het zit. Vroeger was je afhankelijk van de brochure, verkoper en wat autoblaadjes. Of je moest iemand in de kennisenkring hebben met veel verstand van zaken.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 14 nov 2006, 11:55

Rico v Velzen schreef: Ik kan iedereen een Cooper S van harte aanbevelen een gewone Cooper heeft net wat te weinig power om het onderstel optimaal te benutten.
Ernstig mee eens. Het ding zou gewoon rond de 140 pk moeten hebben, dan was het een wereldauto. Als je met de huidige Cooper boven de 3500 rpm blijft gaat het vrij vlot vooruit maar op hogere snelheden is de fut er toch wel uit. Het ding is het leukst als je vlotjes van bocht naar bocht kunt rossen en daarvoor komt hij zo toch wel een beetje vermogen tekort. Anderzijds, voor dagelijks verkeer is hij perfect, zeker nu hij lekker losgereden is.

Ik vond een S een beetje overbodig en vooral de 5-6 mille meerprijs ten opzichte van de Cooper niet waard. Ze zijn nog steeds pittig duur. Een exemplaar van 3 jaar oud met 60k op de klok wordt nog vrolijk 26 mille voor gevraagd. Een Cooper met dezelfde leeftijd en kilometerstand zit nu rond de 20 mille.

Sowieso lekker waardevaste karretjes want de nieuwe Cooper (iets groter, iets beter gebouwd, iets meer vermogen) begint op iets minder dan 23k en de Cooper S op bijna 30.

Robin
Berichten: 51521
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 14 nov 2006, 13:09

Arthur schreef:Ik bepaal het zelf.
Wil wel graag andere meningen weten natuurlijk.
Uiteindelijk beslis je toch zelf.
Het gaat wel zover dat ik, nu ik op DF zit, nooit een BMW wil hebben.
Krijg gewoon een hekel aan dat merk... :roll:
:twisted: :twisted:

Vette :wink:
LOL, we lachen er wel om, maar ik had dat met dat andere forum hetzelfde:
Ik hoef dus geen Audi(en ik vind ze in general vooral A6/Avant A8 prachtig)meer en ik was (vroeger) echt gecharmeerd van Alfa Romeo(nu alleen nog de klassiekers) om maar 2 merken te noemen. Een R8 en Alfa 8C zijn bijzondere wagens, maar om DIE reden al zou ik ze(mocht ik de poen hebben :D ) niet eens aanschaffen, bij wijze van.

Ik ben/was zelf ook debet aan BMW en snap dat dingen wederzijds zijn hoor.

(ik snap gewoon niet, terwijl ik al in een zware lompe 3er rijd, dat er 'autorijgekken' zoals ze zichzelf noemen kiezen voor bepaalde(incl hierbovengenoemde) merken... :D )

M'n maat heeft net een 159 185PK JTD maar die is geen racegek(zegt ie ook, hij geniet van 't koppel en dat is 't ) en draagt dat ook niet uit op internetfora. Hij is klokjesgek en had hiervoor een Audi. :twisted:

Maar OK, het is internet.

Hetzelfde geldt voor de 996GT3, teveel opgehemeld(terwijl 't natuurlijk een dijk van een sportwagen is)

Seat mag blijven. Dat was al niet mijn wereld en voor 't geld geinig en degelijk.

Ik kom op aardig wat autogerelateerde fora en ik denk dat 't net is als in the real world: 80% heeft net zoveel verstand ergens van als 't erop aan komt, als een koe van warm eten(quote Andre)

Als we dat maar onthouden en 't goeie eruit filteren :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39883
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 14 nov 2006, 13:20

Och, Robin.
Ik zou rustig een BMW kopen, ondanks dat jullie er zijn :wink:
Alleen, je zegt dat je andere mensen niet snapt dat ze voor een ander merk kiezen, ondanks dat ze autorijgek zijn??
Dat snap ik nu niet.
Dan zou ik bv niet moeten snappen dat er mensen zijn met een 320i touring die voor HETZELFDE geld een, pakembeet, Passat variant 3.2V6 4-motion DSG kunnen kopen. Ruimer, sneller, eigenlijk in alles beter :mrgreen:
En ze kunnen best allebeide autorijgek zijn.
De 1 verwacht er iets anders van dan de ander.
Een kennis van mij koopt weer zo'n bovengenoemde Passat, hij vindt dat als je 1x AWD/ 4WD gehad hebt, je nooit meer anders wilt.
Jij vind vast iets anders.
Ben je/ is hij daarom minder autorijgek?
Ik vind van niet.

Ohja, een vriend van mij denkt dat je auto als A.L.F.A. spelt :lol:
Kun je dus al helemaal niet mee praten over auto's.
Uiteindelijk is er bij hem maar 1 merk... (nee, niet BMW :twisted: )

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 nov 2006, 13:48

ALFA is ook een afkorting, dus feitelijk gezien heeft hij gelijk.


On topic:
Het heeft bij mij wel veel bepaald, maar nooit leidend. Zonder fora, had ik misschien geen interesse gekregen in een BMW E34. Ik had dan nooit een tijdje een 325i te leen gekregen. Want daardoor ben ik destijds ook op zoek gegaan naar een E30.

Ik vind het soms ook leuker om iets te zoeken wat niemand nog heeft. Ook is het voor mij een hobby om een leuke auto te vinden voor weinig geld en daar een tijdje leuke dingen mee te doen (niet per sé driften oid). Gewoon omdat ik wil zien wat zo'n auto voor capaciteiten bezit.

Ik gebruik fora dan wel als informatie bron. Ik vraag vaak: waar moet je op letten. Weet iemand nog wat te koop te staan? Etc.

Ik merk alleen wel vaak dat niet iedereen op dezelfde golflengte zit en mij (maar ook anderen) niet snapt. Veel oogkleppen. Veel mensen kunnen maar moeilijk in de huid van een ander kruipen. Dat is soms erg interessant, soms grappig, maar vaak wel storend.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 14 nov 2006, 14:40

Geneigd om te zeggen van niet, want ik ken niet zo veel mensen met een Octavia 4x4 turbo en een Fiesta ST. :lol:

Aan de andere kant ben ik door forums wel genezen van mijn jappenvoorliefde. Mijn blikveld is erdoor verbreed, za'k maar zeggen. :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 nov 2006, 15:36

Dutch schreef: Aan de andere kant ben ik door forums wel genezen van mijn jappenvoorliefde. Mijn blikveld is erdoor verbreed, za'k maar zeggen. :D

Dutch ook dat is een goed voorbeeld.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 nov 2006, 17:27

Ach, ik heb een BMW, strakjes misschien niet meer, maar er komt er zeker weer eentje!!!

Gebruikersavatar
alexm3gt
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 aug 2006, 20:44

Bericht door alexm3gt » 14 nov 2006, 20:45

eigenlijk helemaal niet ik denk dat ik ook een merk auto zou kopen als er op een forum mensen zijn die het niks vinden smaken verschillen nou eenmaal en iedere auto heeft wel zijn plus punten en min punten
en sorry maahu ik rij nu ook bmw en na m,n gsi champion porsche 944 turbo en bmw 325 coupe en nu m,n m3 gt wordt mijn volgende toch ook weer een bmw ook al zou ik op een forum lezen dat het niet zo,n goede auto zou zijn

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 14 nov 2006, 20:47

Het bepaalt mijn keuze eigenlijk niet, maar ik lees wel ervaringen waar ik soms wat mee doe.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 14 nov 2006, 20:54

Ik zag destijds diverse foto's op het kappersforum van de eerste TT ..... en ben er toen voor gevallen

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 14 nov 2006, 21:05

Niet echt.

Ik heb nog steeds een zwak voor bv een Puma, nooit in beeld geweest op een forum.
Ik heb echt niet veel met BMW. Ok ze maken leuke auto's maar de doelgroep spreekt me niet aan, heb ik het niet eens over de kosten die het rijden met een propellor meebrengen.

Mooiste van de fora blijft de Ring en de vele vrienden.

N.

Dickh.
Berichten: 1704
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 15 nov 2006, 07:10

Eigenlijk niet. Neem nu bijvoorbeeld DF: Als je van de meningen uit moet gaan is er slechts één echt automerk en de rest is "gerommel in de marge". En laat ik het daar nu helemaal niet mee eens zijn, maar dat is blijkbaar al duidelijk. Zolang er een blauw/witte propellor op staat is het goed. Voor een bepaalde groep mensen is dit soort gedrag juist reden om eens wat verder te gaan kijken en tot de conclusie komen dat er meer tussen hemel en aarde is. Waarbij het gebruik van andere internetsites wel eens wat minder roze ervaringen weer geeft. Om eerlijke en open adviezen over bepaalde auto's te krijgen zoek ik vaak een Duitse site op over de desbetreffende auto. Daar zijn ze over het algemeen heel eerlijk over de sterke, maar zeker over de zwakke kanten van een bepaalde auto. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat ik aanzienlijk meer tevreden was over Audi en Mercedes-Benz dan over BMW.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baboulah en 3 gasten