Ton Roks start Nederlandse versie van Octane
-
OnlineSnipe
Ton Roks start Nederlandse versie van Octane
CAR, EVO, Octane: zomaar een paar geweldige Engelse autobladen. Waar de Duitse magazines de droge feiten en cijfers laten overheersen, vallen de Britse bladen op door goede verhalen, fraaie fotografie en een prachtige vormgeving. Alleen: de Engelsen hebben de nare gewoonte om te spreken over mijlen, ponden, gallons en nog meer merkwaardige eenheden.
Het is dan ook prachtig nieuws (vind ik) dat er een Nederlandse versie van Octane op de markt komt. Nog dit jaar ligt het eerste nummer in de winkels.
http://www.driving-fun.com/3198/home/ne ... h-way.aspx
In Engeland bestaat Octane al sinds 2003. Het blad wordt uitgegeven door Dennis Publishing, dat ook (onder meer) Auto Express en Evo uitgeeft. De Nederlandse versie zal echter niet alleen uit vertaalde artikelen bestaan, maar wordt voor een groot deel in Nederland gemaakt. Het blad richt zich niet alleen op klassiekers, maar ook op nieuwe auto's die het in zich hebben om klassiekers te worden.
Wat vind jij? Een mooie aanvulling op de bestaande bladen of toch een kansloze exercitie in een tijd waarin de meeste autobladen een dalende oplage hebben? En: wat mag er volgens jou niet ontbreken in Octane?
Het is dan ook prachtig nieuws (vind ik) dat er een Nederlandse versie van Octane op de markt komt. Nog dit jaar ligt het eerste nummer in de winkels.
http://www.driving-fun.com/3198/home/ne ... h-way.aspx
In Engeland bestaat Octane al sinds 2003. Het blad wordt uitgegeven door Dennis Publishing, dat ook (onder meer) Auto Express en Evo uitgeeft. De Nederlandse versie zal echter niet alleen uit vertaalde artikelen bestaan, maar wordt voor een groot deel in Nederland gemaakt. Het blad richt zich niet alleen op klassiekers, maar ook op nieuwe auto's die het in zich hebben om klassiekers te worden.
Wat vind jij? Een mooie aanvulling op de bestaande bladen of toch een kansloze exercitie in een tijd waarin de meeste autobladen een dalende oplage hebben? En: wat mag er volgens jou niet ontbreken in Octane?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Ton Roks start Nederlandse versie van Octane
Boeit me voor geen meter, lees nul autobladen.
-
Tja leuk hoor voor de handvol fanaten maar hoeveel bladen gaan er de laatste tijd failliet?
dus.....
dus.....
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Tja er is geen blad dat ik wel helemaal van voor naar achteren lees. Ik gun mezelf ook niet meer de tijd om die dingen te lezen.
Hoe goed Octane ook mag zijn en hoe goed ik Ton Roks in zijn Autovisie tijd ook vond, ik zal het hoogstwaarschijnlijk niet lezen. Maar uiteraard wens ik hem alle succes, want het is wel een man die echt passie voor auto's heeft
Komt er overigens ook een iPad uitgave van? Wel een must in deze tijd lijkt mij.
Hoe goed Octane ook mag zijn en hoe goed ik Ton Roks in zijn Autovisie tijd ook vond, ik zal het hoogstwaarschijnlijk niet lezen. Maar uiteraard wens ik hem alle succes, want het is wel een man die echt passie voor auto's heeft

Komt er overigens ook een iPad uitgave van? Wel een must in deze tijd lijkt mij.
- Petrolhead Tom
Wel weer bijzonder Hollandse reacties hoor. Er steekt een (gerenommeerd) autojournalist zijn kop boven het maaiveld uit en het hele idee moet direct weer afgeschoten worden.
Ik gun hem alle goeds en hoop dat het succesvol blad wordt.
Ik gun hem alle goeds en hoop dat het succesvol blad wordt.
- Arthur
Wat is er Hollands aan dan? 2 geven aan geen bladen te lezen. Dat mag toch? En 1 reactie dat hij het wss niet zal redden. Hoop dan dat je die ene reactie bedoelt?
- GTRene
opzich een aanvulling, doch best moeilijk overleven in een land als NL met al zoveel autobladen,
we gaan het zien.
we gaan het zien.
-
Typisch Hollands?
Ik gun ze persoonlijk 3 miljoen abonnees maar objectief zie ik het niet gebeuren. Laten we hopen van wel. Ooh wacht linksboven oplage autovisie onderuit.......Denk dat het niet de goede tijd is.
Ik gun ze persoonlijk 3 miljoen abonnees maar objectief zie ik het niet gebeuren. Laten we hopen van wel. Ooh wacht linksboven oplage autovisie onderuit.......Denk dat het niet de goede tijd is.
- Arthur
Tsss, Nandor toch 

- Petrolhead Tom
Ik zou zeggen: koop een keer de Autovisie en je begrijp direct waarom die oplage onderuit gaat.Shakes schreef:Typisch Hollands?
Verder doel ik met mijn reactie erop dat een nieuw idee direct negatief ontvangen wordt. Mijn reactie was verder niet persoonlijk bedoelt maar een beetje een positievere draai mag best aan dit soort berichten gegeven worden. Ik vind het getuigen van een groot lef om in een tijd als deze zo'n operatie te starten.
- Dennis Cavallino
Super nieuws dit!! Ik ben groot fan van Octane.
Over de iPad: Op iPad lees ik toch puur sites, Flipboard, maar ik ben al heel rap gestopt met magazines, al dan niet in fraai gegoten APP's. O.a. de site van Octane zelf lees ik dus graag op mijn iPad, zoals jullie in mijn bijdragen in het forumdeel uit den ouden doosch wel kunnen zien.
Octane Magazine is het enige blad dat ik al jaren van A tot Z lees, bewaar en na verloop van tijd opnieuw lees. Prachtig geschreven artikelen. Niet alleen qua informatie, maar vooral de beleving die sommige auteurs weten op te roepen. Dankzij Octane heb ik een aantal auto's op de limiet 'gereden' of ermee gereisd, zonder dat ik ze ooit in het echt heb gezien. Ik vind dat zo knap. Voor mij was dat één van de redenen om ook te gaan schrijven. Ik vind dat een heuse kunst. Puur vakmanschap.
Verder vind ik Octane vele malen boeiender dan Evo en dat is toch een verdomd goed blad. Het is dan ook een aanwinst voor Nederland als we hier een eigen versie krijgen, o.a. om de redenen die Snipe noemt, maar ook omdat er genoeg te vertellen valt op 't gebied van bijzondere petrolheads, klassiekers en autosport in NL dat nu in andere bladen onderbelicht blijft, of op een niveau blijft hangen waar ik niet op zit te wachten. Het enige blad dat nu echt kwaliteit levert in Nederland is RTL GP Magazine, maar dat is geen puur autoblad.
Carros is ook premium, maar ik voel me daar wel te jong voor. Ik mis daar de rijbeleving voor mij als die hard petrolhead. Het is bij Carros vooral status, grandeur en zien&gezien worden.
Kortom, het is gewoon een aanwinst, punt.
Over de iPad: Op iPad lees ik toch puur sites, Flipboard, maar ik ben al heel rap gestopt met magazines, al dan niet in fraai gegoten APP's. O.a. de site van Octane zelf lees ik dus graag op mijn iPad, zoals jullie in mijn bijdragen in het forumdeel uit den ouden doosch wel kunnen zien.
Octane Magazine is het enige blad dat ik al jaren van A tot Z lees, bewaar en na verloop van tijd opnieuw lees. Prachtig geschreven artikelen. Niet alleen qua informatie, maar vooral de beleving die sommige auteurs weten op te roepen. Dankzij Octane heb ik een aantal auto's op de limiet 'gereden' of ermee gereisd, zonder dat ik ze ooit in het echt heb gezien. Ik vind dat zo knap. Voor mij was dat één van de redenen om ook te gaan schrijven. Ik vind dat een heuse kunst. Puur vakmanschap.
Verder vind ik Octane vele malen boeiender dan Evo en dat is toch een verdomd goed blad. Het is dan ook een aanwinst voor Nederland als we hier een eigen versie krijgen, o.a. om de redenen die Snipe noemt, maar ook omdat er genoeg te vertellen valt op 't gebied van bijzondere petrolheads, klassiekers en autosport in NL dat nu in andere bladen onderbelicht blijft, of op een niveau blijft hangen waar ik niet op zit te wachten. Het enige blad dat nu echt kwaliteit levert in Nederland is RTL GP Magazine, maar dat is geen puur autoblad.
Carros is ook premium, maar ik voel me daar wel te jong voor. Ik mis daar de rijbeleving voor mij als die hard petrolhead. Het is bij Carros vooral status, grandeur en zien&gezien worden.

-
Nooit gelezen.
Ben erg tevreden met Evo dus zie zo geen reden om over te stappen. Nog een blad heb ik geen tijd voor.
Pik em wel een keer op als ie los in de winkel ligt.
Ben erg tevreden met Evo dus zie zo geen reden om over te stappen. Nog een blad heb ik geen tijd voor.
Pik em wel een keer op als ie los in de winkel ligt.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik ben al jaren lid maar blijf het toch het beste Nederlandse auto blad vinden. Octane is een mooi blad maar koop het vrijwel nooit. Ben benieuwd wat Ton er van maakt!Petrolhead Tom schreef:Ik zou zeggen: koop een keer de Autovisie en je begrijp direct waarom die oplage onderuit gaat.
- Roy RS
octane is 1 van de betere magazines...als dat geen toevoeging is voor de Nederlandse (en Belgische) markt is dan weet ik het niet meer...
- Petrolhead Tom
Autovisie is ook het beste blad van Nederland. Dat geeft wel aan hoe beroerd het op dit moment gesteld is.Niels schreef:Ik ben al jaren lid maar blijf het toch het beste Nederlandse auto blad vinden. Octane is een mooi blad maar koop het vrijwel nooit. Ben benieuwd wat Ton er van maakt!Petrolhead Tom schreef:Ik zou zeggen: koop een keer de Autovisie en je begrijp direct waarom die oplage onderuit gaat.
- Robin Hartog
Ah, de optie "Papieren magazines - bestaat dat nog?" staat ook in de Poll. Die gekozen.
Mooi voor de papieren magazine-lezers dat Octane naar NL komt, ik koop alleen nooit meer papieren magazines.
Lees tests wel online en voor foto's heb ik inmiddels ook wel genoeg bronnen verzameld, zelfs op vakantie lees ik er geen een meer..
Mooi voor de papieren magazine-lezers dat Octane naar NL komt, ik koop alleen nooit meer papieren magazines.
Lees tests wel online en voor foto's heb ik inmiddels ook wel genoeg bronnen verzameld, zelfs op vakantie lees ik er geen een meer..
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Leuk voor Ton en hoop voor hem dat het een succes wordt, zou wel grappig zijn als hij Autovisie kan verslaan.
Maar in deze tijden nog een papieren blad op de markt brengen? Ga met je tijd mee en begin een tabletversie of andere online editie. Zijn veel te veel autobladen en met die belachelijk slechte oplages van de meeste bladen...
Ik koop nog wel eens de Autovisie los en vind het nog steeds geen slecht blad overigens. Zoals Niels zegt zelfs het beste Nederlandstalige autotijdschrift. * Begrijp dan weer niet helemaal waarom die oplage zo onderuit gaat.
* op RTL GP Magazine na natuurlijk maar dat gaat niet over autotests. Wel verreweg het beste autogerelateerde Nederlandstalige tijdschrift.
Maar in deze tijden nog een papieren blad op de markt brengen? Ga met je tijd mee en begin een tabletversie of andere online editie. Zijn veel te veel autobladen en met die belachelijk slechte oplages van de meeste bladen...
Ik koop nog wel eens de Autovisie los en vind het nog steeds geen slecht blad overigens. Zoals Niels zegt zelfs het beste Nederlandstalige autotijdschrift. * Begrijp dan weer niet helemaal waarom die oplage zo onderuit gaat.
* op RTL GP Magazine na natuurlijk maar dat gaat niet over autotests. Wel verreweg het beste autogerelateerde Nederlandstalige tijdschrift.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 26 sep 2012, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Ik las laatst een aantal tweets van Metcalfe waarin hij klaagt over het kostendekkend maken van een tablet versie naast een papieren uitgave. Ik denk dat de drempel om een papieren versie te kopen lager ligt dan wanneer mensen een tablet blad moeten kopen. Als de papieren versie een succes wordt dan is een tablet uitgave uiteraard een logische vervolg stap.
-
Bij Evo moet je bijbetalen voor de tabletversie als je de papieren versie al hebt.
Vind ik verkeerde en vreemde aanpak.
Maak een tablet abonnement (goedkoper, want geen druk+goedkopere distributie) en een papier + tablet abonnement.
Hoe modern ik ook ben, ik lees een blad graag nog op papier maar zou het op sommige momenten wel fijn vinden om het op de tablet te lezen. Maar waarom zou ik daar als abonnee nog voor moeten bijbetalen? Andersom is het wel uit te leggen.
Vind ik verkeerde en vreemde aanpak.
Maak een tablet abonnement (goedkoper, want geen druk+goedkopere distributie) en een papier + tablet abonnement.
Hoe modern ik ook ben, ik lees een blad graag nog op papier maar zou het op sommige momenten wel fijn vinden om het op de tablet te lezen. Maar waarom zou ik daar als abonnee nog voor moeten bijbetalen? Andersom is het wel uit te leggen.
-
OnlineWJ
Same here..Arthur schreef:Boeit me voor geen meter, lees nul autobladen.
- Hielke
Tijd van de bladen is voorbij. Online only hier.
- dvh
Ik lees de autovisie toch nog regelmatig. Soms een autoweek.
Maar sowieso vind ik een papieren blad prettiger lezen dan een ipad-magazine.
Het blad Octane, nooit van gehoord. Evo alleen van dit forum, nooit gelezen. En dat andere, ook nooit van gehoord..
Maar sowieso vind ik een papieren blad prettiger lezen dan een ipad-magazine.
Het blad Octane, nooit van gehoord. Evo alleen van dit forum, nooit gelezen. En dat andere, ook nooit van gehoord..
- Downforce Hans
Solliciteer je naar een baan of zo.......tjeemig de peemig man.........Dennis Cavallino schreef:Super nieuws dit!! Ik ben groot fan van Octane.
-
Octane lees ik ook cover to cover, met enige tegenzin op de iPad omwille van archivering maar absoluut heerlijk blad.
Wel voor 'geen interesse' gekozen omdat ik weinig waarde zie toegevoegd in de vertaling en additionele lokale content. Vond het met autovisie ook altijd suf om maand later zelfde verhaal maar dan in Nederlands te moeten lezen.
Wens Ton uiteraard wel veel succes en zal het blad zeker een keer 'proberen'.
Wel voor 'geen interesse' gekozen omdat ik weinig waarde zie toegevoegd in de vertaling en additionele lokale content. Vond het met autovisie ook altijd suf om maand later zelfde verhaal maar dan in Nederlands te moeten lezen.
Wens Ton uiteraard wel veel succes en zal het blad zeker een keer 'proberen'.
- Robin Hartog
Even een schopje, ik lees net dit op Drivr.be:
GTO Magazine komt terug, Octane NL komt eraan
Dat GTO terugkomt vind ik WEL weer fijn nieuws, daar ga ik denk ik wel een abo'tje op afsluiten, dat vond ik altijd een heel fijn blad. Baalde ook flink dat die eruit ging destijds.
GTO Magazine komt terug, Octane NL komt eraan
Dat GTO terugkomt vind ik WEL weer fijn nieuws, daar ga ik denk ik wel een abo'tje op afsluiten, dat vond ik altijd een heel fijn blad. Baalde ook flink dat die eruit ging destijds.