Peugeot 206 GTI - Casper

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
CasperH
Auto: Peugeot 205 GTi

Peugeot 206 GTI - Casper

Bericht door CasperH » 11 sep 2012, 15:40

Zo dan, tijd om eens een voorsteltopic aan te maken hier.

Mijn naam is Casper, ik ben fotograaf en ik doe zo nu en dan wat dingen met auto's. Ik lees al een paar jaar met jullie mee maar nu heb ik zelf ook een projectje dus ik dacht: laat ik me eens officieel voorstellen.

Een paar maanden geleden heb ik de Peugeot 206 GTI overgenomen van Joost die ik van plan ben te rijden tot er genoeg money in the bank is voor een S2k of een andere leuke achterwiel aangedreven auto. Een E36 Touring M3 is ook nog altijd een droom van me, maar voorlopig stort ik me even op mijn (iets beter te betalen) passie voor hot hatchbacks.

Wat snelle kiekjes, ongewassen, op weg naar huis laatst (rally-ondergrond als eerbetoon aan Joost ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu is de 206 GTI eerder een lauwe dan een hete hatchback met 136 trappelende Franse mini-paardjes maar het is een leuk sturende auto met een ok pk-gewichtsverhouding, een auto met potentie wat mij betreft en net iets comfortabeler en makkelijker om mee te leven dan een 106 Rallye.

Joost had de 206 GTI al voorzien van heerlijk zittende Sparco Torino II kuipjes en een, ehh, "pittig" klinkende Supersprint demperloze middenpijp en einddemper. Ook de 16 inch Ouragans en de RC-look achterspoiler zijn door Joost aangebracht. Zijn Green luchfilter heb ik ook nog liggen maar komt er denk ik niet op, in ieder geval niet voordat ik een iets stillere uitlaat heb gevonden, anders wordt de herrie me een beetje teveel.