Peugeot 206 GTI - Casper

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
CasperH
Auto: Peugeot 205 GTi

Peugeot 206 GTI - Casper

Bericht door CasperH » 11 sep 2012, 15:40

Zo dan, tijd om eens een voorsteltopic aan te maken hier.

Mijn naam is Casper, ik ben fotograaf en ik doe zo nu en dan wat dingen met auto's. Ik lees al een paar jaar met jullie mee maar nu heb ik zelf ook een projectje dus ik dacht: laat ik me eens officieel voorstellen.

Een paar maanden geleden heb ik de Peugeot 206 GTI overgenomen van Joost die ik van plan ben te rijden tot er genoeg money in the bank is voor een S2k of een andere leuke achterwiel aangedreven auto. Een E36 Touring M3 is ook nog altijd een droom van me, maar voorlopig stort ik me even op mijn (iets beter te betalen) passie voor hot hatchbacks.

Wat snelle kiekjes, ongewassen, op weg naar huis laatst (rally-ondergrond als eerbetoon aan Joost ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu is de 206 GTI eerder een lauwe dan een hete hatchback met 136 trappelende Franse mini-paardjes maar het is een leuk sturende auto met een ok pk-gewichtsverhouding, een auto met potentie wat mij betreft en net iets comfortabeler en makkelijker om mee te leven dan een 106 Rallye.

Joost had de 206 GTI al voorzien van heerlijk zittende Sparco Torino II kuipjes en een, ehh, "pittig" klinkende Supersprint demperloze middenpijp en einddemper. Ook de 16 inch Ouragans en de RC-look achterspoiler zijn door Joost aangebracht. Zijn Green luchfilter heb ik ook nog liggen maar komt er denk ik niet op, in ieder geval niet voordat ik een iets stillere uitlaat heb gevonden, anders wordt de herrie me een beetje teveel.

Eerste wens: omlaag met dat hok. Vooral de neus vind ik echt veel te soft geveerd, daar moet snel wat aan gebeuren, waarschijnlijk middels een schroefsetje rondom van KW of Weitec. Persoonlijk ben ik een fan van vorm volgt functie maar het zal de looks zeker ten goede komen als hij iets (ik denk 5 á 6 centimeter aan de voorzijde) lager komt te liggen. Verder wil ik tzt een mooie set wielen (met fatsoenlijke banden) en betere remmen monteren en misschien een subtiele vermogensboost maar daar moet ik me eerst eens goed in verdiepen.

Ach, en als het hek eenmaal van de dam is zal het wel hard gaan, ik ken mezelf gelukkig langer dan vandaag ;-)

Martijn M

Re: Peugeot 206 GTI - Casper

Bericht door Martijn M » 11 sep 2012, 15:50

Peugeot! :drieling: Welkom hier!

Wat betreft het geluid. Je zou kunnen kijken voor een Airbox mocht je die toffe Supersprint er alsnog onderuit halen.

Afbeelding

Bij normaal rijden hoor je hem amper, tot je het gas in trapt.
Op mijn Rallye heb ik er een van hetzelfde merk. Bij 0:17 hoor je hoe het klinkt: http://www.youtube.com/watch?v=lWlK_N0igwc

CasperH

Bericht door CasperH » 11 sep 2012, 16:05

Thanks Martijn. Airbox kan ook een optie zijn, misschien dat ik alleen de middenpijp vervang door een exemplaar met demper, time will tell ;) Eerst maar eens een fijne schroefset op de kop tikken, als iemand goede adressen weet voor onderdelen / advies / montage e.d. zijn die van harte welkom overigens!

Martijn M

Bericht door Martijn M » 11 sep 2012, 16:28

Ik weet niet waar je in NL woont...
Ik heb hele goeie verhalen gehoord over Leeuwenservice en heb zelf een goede ervaring met EH Autoservice. Verder heb je nog PugFix, maar daar heb ik een beetje een wisselende ervaring mee.
Voor onderdelen heb je oa Trackdayparts.nl

CasperH

Bericht door CasperH » 11 sep 2012, 16:42

Ik woon in Apeldoorn, maar ik ga het hele land door voor klanten dus op zich zit ik niet zo aan mijn hoek van het land gebonden ;-) Dank voor de tips, ik ga even wat bookmarkjes toevoegen!

Snipe

Bericht door Snipe » 11 sep 2012, 16:45

Leeuwenservice is in Nijkerk, dus da's niet de andere kant van de wereld voor je.
Welkom trouwens ;-)

CasperH

Bericht door CasperH » 11 sep 2012, 16:56

Dank Snipe! Nijkerk is redelijk goed te doen, binnenkort maar eens kijken ;-)

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 11 sep 2012, 17:00

Welkom mede 206 GTi rijder!

Geen fan van die Supersprint dus?

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 11 sep 2012, 17:03

Goed om je hier te zien! Welkom.
Leuke wagen is het toch als ik hem zo weer op de foto's zie.
Paar centimeters naar beneden zou hem geweldig staan, moet je zeker doen en dan ben je inderdaad ook van de zachte voorkant af.

Uitlaat is in de loop van de tijd steeds luider geworden, maar komt vooral door de demperloze middenpijp inderdaad. Als je die vervangt is het al snel wat beschaafder. De Supersprint einddemper is van een mooi volume.

Je hoort veel goede verhalen over Leeuwenservice, schijnen veel kennis te hebben daar.

CasperH

Bericht door CasperH » 11 sep 2012, 17:15

Jurjen: och, ik kan er prima mee leven hoor maar veel meer herrie hoeft van mij niet en het mag zelfs iets beschaafder. Maar staat niet heel hoog op mijn lijstje om iets aan te doen, eerst de verlaging e.d. om het weggedrag wat te verbeteren!

Joost: inmiddels al dik 7000 probleemloze kilometers :)

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 11 sep 2012, 18:18

Welkom op dit leuke forum Casper! ;)

CasperH

Bericht door CasperH » 11 sep 2012, 18:28

Haha! Thanks Barend ;)

Fuus

Bericht door Fuus » 11 sep 2012, 23:17

Leuke auto! Was vroeger ook naar zoiets dergelijks aan het kijken. Valt het brandstofverbuik mee?

CasperH

Bericht door CasperH » 11 sep 2012, 23:49

Fuus schreef:Leuke auto! Was vroeger ook naar zoiets dergelijks aan het kijken. Valt het brandstofverbuik mee?
Haha, dat hangt er vanaf wat je "meevallen" noemt. Laat ik het zo zeggen: met een subtiel rechtervoetje, vroeg opschakelen en kruissnelheden rond de 110 kilometer per uur kan je 1:14 halen ongeveer. Het enige nadeel wat mij betreft is dat die van mij zich het meest thuisvoelt bij hoge toerentallen, tussengas en kruissnelheden rond de 140 kilometer per uur. Bij mij komt het dus ongeveer op 1:10 uit denk ik, ik houd dat eerlijk gezegd pas sinds heel kort bij.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 sep 2012, 08:44

Welkom Casper. Ik had hem val voorbij zien komen op Twitter. Mooie kar.

Jurjen

Bericht door Jurjen » 12 sep 2012, 10:28

CasperH schreef:
Fuus schreef:Leuke auto! Was vroeger ook naar zoiets dergelijks aan het kijken. Valt het brandstofverbuik mee?
Haha, dat hangt er vanaf wat je "meevallen" noemt. Laat ik het zo zeggen: met een subtiel rechtervoetje, vroeg opschakelen en kruissnelheden rond de 110 kilometer per uur kan je 1:14 halen ongeveer. Het enige nadeel wat mij betreft is dat die van mij zich het meest thuisvoelt bij hoge toerentallen, tussengas en kruissnelheden rond de 140 kilometer per uur. Bij mij komt het dus ongeveer op 1:10 uit denk ik, ik houd dat eerlijk gezegd pas sinds heel kort bij.
Ik rij over 10.000 km 8,3l/100km. Met als uitschieters tanks van 1 op 15,3 en 1 op 9,5.

Jurjen

Bericht door Jurjen » 12 sep 2012, 14:58

Overigens zie ik staan dat je op termijn een vermogensboost wilt. Die van mij is gechipt, dus ik zou zeggen kom eerst even rijden voor je zoiets overweegt. Ik heb het idee dat het weinig scheelt namelijk, en ik ben ook wel benieuwd wat het verschil is.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 12 sep 2012, 15:33

Zoals anderen al zeiden moet je voor montage en onderhoud bij Leeuwenservice zijn.

CasperH

Bericht door CasperH » 12 sep 2012, 15:42

Jurjen schreef:Overigens zie ik staan dat je op termijn een vermogensboost wilt. Die van mij is gechipt, dus ik zou zeggen kom eerst even rijden voor je zoiets overweegt. Ik heb het idee dat het weinig scheelt namelijk, en ik ben ook wel benieuwd wat het verschil is.
Binnenkort ff meeten? Ben dan ook wel benieuwd ;)

Vandaag even bij Peugeot dealer geweest. Nieuwe tankdop besteld (die van mij is echt té lelijk geworden) en geïnformeerd naar bagagenet. Ik heb alleen helemaal geen bevestigingspunten in de bodem daarvoor dus die skip ik voorlopig ff.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 12 sep 2012, 15:51

Voor pk's kun je beginnen met spruitstukje. Kost de wereld niet. :)

Jurjen

Bericht door Jurjen » 12 sep 2012, 16:25

CasperH schreef:
Jurjen schreef:Overigens zie ik staan dat je op termijn een vermogensboost wilt. Die van mij is gechipt, dus ik zou zeggen kom eerst even rijden voor je zoiets overweegt. Ik heb het idee dat het weinig scheelt namelijk, en ik ben ook wel benieuwd wat het verschil is.
Binnenkort ff meeten? Ben dan ook wel benieuwd ;)

Vandaag even bij Peugeot dealer geweest. Nieuwe tankdop besteld (die van mij is echt té lelijk geworden) en geïnformeerd naar bagagenet. Ik heb alleen helemaal geen bevestigingspunten in de bodem daarvoor dus die skip ik voorlopig ff.
Meeting lijkt me prima! Ik heb ook geen bevestigingspunten, maar en zijn genoeg haken en ogen om het net toch fatsoenlijk op te hangen. Je moet dan direct maar even kijken hoe dat bij mij zit.

CasperH

Bericht door CasperH » 12 sep 2012, 17:28

Jurjen schreef:Meeting lijkt me prima! Ik heb ook geen bevestigingspunten, maar en zijn genoeg haken en ogen om het net toch fatsoenlijk op te hangen. Je moet dan direct maar even kijken hoe dat bij mij zit.
Top, volgens mij zijn we ook FB matties nu, stuur je wel ff een berichtje.

Fuus

Bericht door Fuus » 12 sep 2012, 20:51

CasperH schreef:
Dat is voor un hot hatch nog redelijk te doen lijkt me. Veel plezier ermee!

Plaats reactie