Ziet er niet zo gunstig uit voor Seat

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Ziet er niet zo gunstig uit voor Seat

Bericht door Rebel » 12 nov 2006, 12:38

http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=2793&n=0


Als er een kind van de rekening moet worden aangewezen, dan is dat zonder twijfel Seat. Dit merk wordt nu door de bedrijfsunit Audi (waar het momenteel nog samen met Lamborghini in zit) gedumpt bij Volkswagen (en Skoda), vermoedelijk omdat men er bij Audi geen uitdaging meer in ziet om het merk op te lappen.

Fraaie gast die Martin Winterkorn
Maar hij heeft wel Audi gebracht tot waar ze nu staan.


Golf 6 blooper is ook leuk om te lezen.....530 miljoen.....alsof het niks is
Laatst gewijzigd door Rebel op 12 nov 2006, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Ziet er niet zo gunstig uit voor Seat

Bericht door Rebel » 12 nov 2006, 12:59

In hoeverre is autointernationaal betrouwbaar in dit soort berichten?

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 12 nov 2006, 15:14

Frappant dat juiste de Golf VI, of beter gezegd een gefacelifte Golf V want meer wordt het niet.. Juist er zo snel aankomt om het model wel rendabel te maken, dit in tegenstelling tot de Golf V. Maar dit gaat dus klaarblijkelijk nu al niet werken..

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 14 nov 2006, 00:32

Cupra komt er aan, das weer positief nieuws


http://www.worldcarfans.com/news.cfm/co ... nounced-uk

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 14 nov 2006, 20:44

Wat ik me afvraag na het lezen van het artikel, is waarom ze in de Cupra zoveel onderdelen hebben veranderd aan de motor?

Ik citeer een stukje:


Modifications include a larger turbocharger, reinforced pistons and engine block, strengthened connecting rods, a new ultra heat-resistant alloy for the cylinder head, plus larger injectors."

En dat voor 240hp, terwijl Edwin er makkelijk 280 uithaalt met standaard blok.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13336
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 nov 2006, 21:29

Heeft allemaal te maken met de veiligheidsmarges die ze hanteren. Betekent wel dat het Cupra-blok waarschijnlijk meer dan 300pk aankan.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 15 nov 2006, 00:19

Okee thx Tristan, duidelijk.
Dit was me ook al opgevallen bij de S3, die heeft soortgelijke aanpassingen ondergaan, maar dan met 265hp.
Ik denk dat ik hem zo laat zoals hij nu is. Ik vind hem razendsnel, zeker in combinatie met DSG. 6,4 sec is ook geen slechte waarde voor een "niet" sportwagen maar een coupe.
Topsnelheid vind ik ook voldoende. Trekkracht bij lage toeren is fenomenaal, ik heb niet gevoel dat ik tekort kom.

En zoals Rico al zei met 150 pk heb je ook al big fun op de Ring.
Ik laat hem origineel, des te makkelijker straks met inruil, en het geld van tuning stop ik dan liever in aanpassingen of opties waar ik dagelijks plezier aan heb.

Wat niet weg neemt, dat iedereen dit zelf moet beslissen.
Persoonlijk zou ik voor 3000 euro DSG nemen, want geloof me, ik wil nooit meer zo roerbak.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 nov 2006, 00:46

Ik heb die groepen indeling nooit begrepen. op papier prachtig maar hoe werd dit nou vertaald naar de praktijk? VAG is in mijn ogen altijd 1 pot nat geweest. alle techniek word gedeeld. verder is het SEAT programma gewoon ten grave gedragen door interne machtspelletjes bij VAG. Audi kopers sponsoren de rest van het gamma bij VAG, en daar lachen een paar mensen heel hard om bij de VAG club.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39878
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 15 nov 2006, 10:24

Dan is dat Cuprablok dus een teruggetuned S3 blok.
Maakt hem toch nog interessanter dan een FR voor dat prijsverschil.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 nov 2006, 10:35

Tuning dik boven de 300pk ?

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Bericht door CRZ » 15 nov 2006, 10:52

Rebel schreef:Okee thx Tristan, duidelijk.
Dit was me ook al opgevallen bij de S3, die heeft soortgelijke aanpassingen ondergaan, maar dan met 265hp.
Ik denk dat ik hem zo laat zoals hij nu is. Ik vind hem razendsnel, zeker in combinatie met DSG. 6,4 sec is ook geen slechte waarde voor een "niet" sportwagen maar een coupe.
Topsnelheid vind ik ook voldoende. Trekkracht bij lage toeren is fenomenaal, ik heb niet gevoel dat ik tekort kom.

En zoals Rico al zei met 150 pk heb je ook al big fun op de Ring.
Ik laat hem origineel, des te makkelijker straks met inruil, en het geld van tuning stop ik dan liever in aanpassingen of opties waar ik dagelijks plezier aan heb.
Ik dacht laatst te hebben gelezen dat het je niet zoveel uitmaakte wat de volgende aan de auto zou hebben! Waarom zou je van die tuning niet dagelijks plezier hebben? Daarnaast kan je gewoon de originele software erin zetten, zodat de auto weer standaard is. Wat niet weet wat niet deert toch? Tenminste dat verneem ik uit je vorige qoute.

Van welke opties of aanpassingen zou jij wel dagelijks plezier hebben? Ben wel benieuwd!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 nov 2006, 11:12

Ben ik wel deels mee eens, kijk wel of niet chippen ivm garantie originaliteit etc. is een discussie opzich.

MAAARR als je hem eenmaal getuned heb dan heb je daar natuurlijk ook dagelijks plezier van.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39878
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 15 nov 2006, 11:21

Rico v Velzen schreef:Tuning dik boven de 300pk ?
Ja, als de FR al 280pk haalt.
De Cupra krijgt dus een "larger turbocharger" en "larger injectors".
Moet voldoende zijn voor minmaal 20pk extra erbij :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ziet er niet zo gunstig uit voor Seat

Bericht door Niels » 15 nov 2006, 13:17

Rebel schreef:In hoeverre is autointernationaal betrouwbaar in dit soort berichten?
Van die zelfde site:
Het concern (VAG red.) kwam in oktober uit op een marktaandeel van 21,1 % en dat is 1,1 % meer dan het jaargemiddelde (januari t/m oktober) en 2,0 % meer dan het jaargemiddelde van 2005. Het merk Volkswagen draagt aan de groei bij (11,3 resp. 10,7 en 9,9 %), maar ook Seat zit duidelijk in de lift (2,7 resp. 2,5 en 2,4 %). Audi en Skoda laten een vrij constant beeld zien en kwamen in oktober uit op een marktaandeel van 4,2 % (Audi) en 2,9 % (Skoda).

Dat het slecht gaat met Seat lijkt me een beetje aangedikt. Net als die kosten van de nieuwe Golf. Gewoon een kwestie van het schuiven met budgetten van het ene koningrijk naar het andere binnen VAG. Hoe bepaal je nu welke auto je geld kost of opbrengt als je werkt met gezamelijke motoren en platforms? Als een Leon al niet kostendekkend is dan is een Octavia dat zeker niet, kijk hoeveel Ibiza's er rond rijden...... Kwestie van $$ heen en weer geschuif als je het mij vraagt. Net als bij Ford :wink: Als Seat echt verlies leidt moeten ze gewoon dit jaar nog ff die Toldedo stoppen en afschrijven. Dit jaar knap verlies en vanaf volgend jaar weer cashen. Zijn je aandeelhouders ook weer snel tevreden :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast