Rebel schreef:In hoeverre is autointernationaal betrouwbaar in dit soort berichten?
Van die zelfde site:
Het concern (VAG red.) kwam in oktober uit op een marktaandeel van 21,1 % en dat is 1,1 % meer dan het jaargemiddelde (januari t/m oktober) en 2,0 % meer dan het jaargemiddelde van 2005. Het merk Volkswagen draagt aan de groei bij (11,3 resp. 10,7 en 9,9 %), maar ook Seat zit duidelijk in de lift (2,7 resp. 2,5 en 2,4 %). Audi en Skoda laten een vrij constant beeld zien en kwamen in oktober uit op een marktaandeel van 4,2 % (Audi) en 2,9 % (Skoda).
Dat het slecht gaat met Seat lijkt me een beetje aangedikt. Net als die kosten van de nieuwe Golf. Gewoon een kwestie van het schuiven met budgetten van het ene koningrijk naar het andere binnen VAG. Hoe bepaal je nu welke auto je geld kost of opbrengt als je werkt met gezamelijke motoren en platforms? Als een Leon al niet kostendekkend is dan is een Octavia dat zeker niet, kijk hoeveel Ibiza's er rond rijden...... Kwestie van $$ heen en weer geschuif als je het mij vraagt. Net als bij Ford
Als Seat echt verlies leidt moeten ze gewoon dit jaar nog ff die Toldedo stoppen en afschrijven. Dit jaar knap verlies en vanaf volgend jaar weer cashen. Zijn je aandeelhouders ook weer snel tevreden