Zo daar is mijn auto topic dan, het heeft even geduurd maar ben gisteravond nog even snel foto's gaan maken want heb de auto nu al weer even en tijd om voor te stellen
De auto heb ik overgenomen van een echte liefhebber, op het forum genaamd Flamman, geen poster maar vooral een lezer

Na de Rx7 en de 328i wilde wil graag terug naar één dagelijkse auto voor zakelijk verkeer en fun. Eigenlijk een keuze tussen 2: de corvette c5 en de BMW Z3 coupe. De keuze was snel gemaakt want ik had weer zin in een klein, fijn gooi en smijt karretje. De volgende keus was het bepalen van de motorinhoud, de 2.8i of de 3.0i, dus veel gelezen op DF en andere informatiebronnen en daaruit kwam al snel de keus voor een 3.0i. Maar geen import, geen ombouw, gewoon een originele NL met een volledige onderhoudsgeschiedenis.
Mijn voorkeur was toch wel een zwarte met een licht interieur, deze heb ik gevonden en wat voor één. Iets boven het gewenste budget, maar ja... dat probleem kent iedereen denk ik wel. De auto stond al een tijdje in de passieve verkoop en stalling, dus op een dag naar zuid holland gereden en de toen nog huidige eigenaar (Dennis) ontmoet. Dit was een leuke ontmoeting en de auto..tsja... behalve een klein cosmetisch plekje op de achterbumper en de originele lak van de velgen wat minder, niets op aan te merken dus maar direct deal gesloten. De maandag daarop heeft Dennis de auto APK gekeurd en met moeite afscheid van moeten nemen van "zijn vriend".
Mijn ervaringen tot nu toe:
Wat een karretje!

echt elke dag niet instappen maar aantrekken dat ding ! Starten lopen.. heerlijk weer zo'n 6 cilinder in lijn. Mooie diepe beschaafde brom en een uitstekende gasrespons. Het is niet een hele felle motor, maar een lekkere lineaire opbouw van vermogen en prima koppel onderin. Het Bilstein onderstel geeft de auto extra vertrouwen en positieve wegligging, ook het comfort is zeker niet verdwenen. Tot nu toe voelt het als de perfecte setup! Van het weekend naar Breda op en neer gereden en kreeg na een lang stuk wel wat last van mijn rug, komt waarschijnlijk door mijn lengte. Aangezien ik er wel afstanden mee ga rijden hoop ik dat het niet aanblijft houden
Nu over de auto, een origineel NL'der van juli 2000.
- 3.0i
- Cruisecontrol
- Kantel dak
- M-spiegels electrisch en verwarmd
- Metallic zwart
- Bilstein schokdempers met intrax veren + topmounts
- M stuurtje en M pookknop
- Platen sperdiffrentieel 25%
Dan nu de foto's