Wanneer gaan we daar rondetijden meten?Man crasht na achtervolging in gestolen Porsche
VELP - Een 24-jarige man uit Deventer is zondagmiddag op het Velperbroekcircuit bij Arnhem gecrasht met een Porsche, die hij een dag eerder had gestolen.
Dat gebeurde na een wilde achtervolging door de wijde omgeving, zo meldde de politie maandag.
Agenten hadden de man al in Arnhem zien rijden. Ze verloren hem uit het oog, maar zagen de snelle auto een tijd later voor een spoorwegovergang in Rheden staan. Toen de bestuurder de politie zag gaf hij gas, ramde de spoorbomen en scheurde vlak voor een rijdende trein de overgang over.
Met zeer hoge snelheid ging de politie achter de bestuurder aan over onder andere de snelweg A348. Bij het Velperbroekcircuit crashte de autodief, maar hij ging er te voet vandoor. Op een verderop gelegen industrieterrein werd hij alsnog aangehouden. De Deventernaar bleek zodanig gewond te zijn geraakt dat hij naar het ziekenhuis moest.
Velperbroekcircuit
- Dennis Cavallino
Velperbroekcircuit
Humor zit vaak in kleine dingen, zoals spraakverwarring e.d.:

- Dennis Cavallino
Re: Velperbroekcircuit
My bad, ik zie nu dat 't knooppunt officieel echt Velperbroekcircuit heet.
Raar!
Raar!
- MartijnGizmo
- 2000USA
Geeft niets hoor Dennis, als je ze er af en toe ziet rijden, dan is het ook net een circuit...
Zelf me ook wel eens schuldig aangemaakt overigens, de wegen lopen er mooi door en op de A348 waan je je soms net op de Oberhausen straight....
Zelf me ook wel eens schuldig aangemaakt overigens, de wegen lopen er mooi door en op de A348 waan je je soms net op de Oberhausen straight....
- Dennis Cavallino
Ja ik vind 't ook wel een leuk knooppunt, zolang je groen licht hebt.
A348 is inderdaad leuk, bijna on-Nederlands door aan de ene kant een groene heuvel te hebben en aan de andere kant een kronkelende rivier. Mooie lange snelwegbochten.
Toch is 't raar dat ze knooppunten circuits noemen. Op circuits ben je niet verzekerd.
A348 is inderdaad leuk, bijna on-Nederlands door aan de ene kant een groene heuvel te hebben en aan de andere kant een kronkelende rivier. Mooie lange snelwegbochten.
Toch is 't raar dat ze knooppunten circuits noemen. Op circuits ben je niet verzekerd.
-
Laurens Nijssen
Sinds ik 6 mnd geleden naar Arnhem ben verhuist mag ik ook gebruik maken v/h Velperbroekcircuit.
Idd alleen leuk met groen licht all the way (wat bijna nooit is) en dan kun je een mooie slinger maken richting de IJsseloordweg.

Idd alleen leuk met groen licht all the way (wat bijna nooit is) en dan kun je een mooie slinger maken richting de IJsseloordweg.
- @iko
Als een agent je daar naar je rijbewijs vraagt, moet jij eens naar zijn racelicentie vragenDennis Cavallino schreef:
- JP
Zijn de "circuits" niet de kleine weggetjes (vaak onverhard) rondom zo'n knooppunt waarvandaan oa. de bermen gemaaid kunnen worden? en die boeren gebruiken om hun naastgelegen akkers te bereiken?
-
siegerdehaan89
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
rwd + regen + nacht + velperbroek................... Ik voel me dan even koning

-
Xave30
Al heeel lang ook nog Dennis.Dennis Cavallino schreef:My bad, ik zie nu dat 't knooppunt officieel echt Velperbroekcircuit heet.
Raar!
What Sieger says. Heeeeerlijk "rotonde" is het ('s avonds).