Naast mijn daily Volvo S80 zocht ik eigenlijk nog iets met wat meer driving-fun voor straks in de winter, aangezien de amazone verre van rijdbaar is moest er iets bij komen.
Uiteraard met een aantal grenzen zijn we op zoek gegaan, minimaal 6 cilinder, RWD (ofcourse) , en niet meer als 1000 (hierboven komt nog eens een budget van 500,- aan goodies). Vind daar maar eens iets leuks voor...
Voor het monsterlijke bedrag van 900,- staat deze klaar om de winter te trotseren.
althans, dat dacht ik...
Na een ferme tik tegen het zonnedak besloot deze toch maar eens te gaan werken. Na een hoop gevloek en getier besloot ook het bestuurdersraam weer terug omhoog te kruipen zonder ook maar enige aanleiding. Het starten van de 2.5 6-in-lijn die met een mooie ronk tot leven kwam, zorgde voor een versnelling van het kloppen van het hart. En na een ochtendje wassen kwam er toch een vrij nette auto tevoorschijn, roest is zeer minimaal, en de lak lang zo slecht nog niet. Deze had gewoon een grondige poetsbeurt nodig..... dit beloofde meer als ik dacht ..
Afijn, toch maar een rondje wagen.
Na een rondje via de touristenwegen, met de zon brandend op het hoofd, de 6 cilinder snerpend aan het gas... ik ben compleet verkocht. Tuurlijk, het onderstel laat zich te wensen over, en het ontbreken van een 2e versnelling is verre van ideaal, maar man; wat is het lang geleden dat ik er zo'n lach van op mijn smoel kreeg. Geweldig! alsof ik compleet vergeten was hoe het moest. Gewoon bocht na bocht, nieteens het gaspedaal door de bodem duwend, de zon in een strakblauwe hemel en een fantastisch motorgeluid. Ik ben verliefd..
Morgen dus maar eens op de brug eens kijken wat de ''schade'' aan het onderstel is. Sowieso een schroefsetje ter herstel van de gebroken veer voor en de wat treurig kijkende schokbrekers achter. qua uiterlijk laat alleen de Sjonnie uitlaat (Sebring) en de achterbumper (een of andere tsjoening ding) te wensen over. De uitlaat las ik alleen 2 nieuwe ronde sierstukken op aangezien het wel een fantastisch geluid produceert.
Laat de zomer eigenlijk nog maar duren.. ik vind het wel lekker zo ..